Gå til innhold

VALP SOM KASTER OPP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Har en liten chihuahua som akkurat katet opp og har hatt flere brekkninger etter det.

Vi var hos dyrebutikken for en stund siden da vi fikk en tyggegodteri med vaniljesmak. lurer på om det er denne han ikke har tålt. synes også magen hang skjennes litt har/oppblåst, men dette er kanskje bare innbilning.

Noen hint til hva jeg kan/ bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Han er forresten bare 10 uker !!

Hei !

Har en liten chihuahua som akkurat katet opp og har hatt flere brekkninger etter det.

Vi var hos dyrebutikken for en stund siden da vi fikk en tyggegodteri med vaniljesmak. lurer på om det er denne han ikke har tålt. synes også magen hang skjennes litt har/oppblåst, men dette er kanskje bare innbilning.

Noen hint til hva jeg kan/ bør gjøre?

Endret av LILLELULL
Skrevet

Sitter noe fast i svelget? Hvis ja- kom dere til vetrinær

hvor mange uker?
Følg med på allmentilstanden,pass på at den får i seg vann .Vanligvis kan valper få i seg alt mulig og få diare,da kan dere gi zoolac som fåes hos vetrinær/apotek.Hør med vetrinær hva de anbefaler for små valper når det kommer til mat.

En voksen hund kan fint hoppe over noen måltider

Skrevet

Sitter noe fast i svelget? Hvis ja- kom dere til vetrinær

hvor mange uker?

Følg med på allmentilstanden,pass på at den får i seg vann .Vanligvis kan valper få i seg alt mulig og få diare,da kan dere gi zoolac som fåes hos vetrinær/apotek.Hør med vetrinær hva de anbefaler for små valper når det kommer til mat.

En voksen hund kan fint hoppe over noen måltider

hvordan vett jeg om noe sitter fast i svelget da ??

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene! Du åpner munnen! Ring dyrlegevakta!

Anonymous poster hash: fc53b...610
  • Liker 1
Gjest bustyvel
Skrevet

Kjenn nedi halsen? Gi den iallefall godt med vann, og en telefon til veterinæren skader ikke.

Skrevet

kjære vene! på en bitte liten chihuahua valp er det begrenset hvor lett det er å se i svelget! Å selv om jeg ser helt øverst kan det jo godt være noe lenger nede jeg ikke ser!!!

Kjære vene! Du åpner munnen! Ring dyrlegevakta!

AnonymBruker
Skrevet

Da tar du hunden med til dyrlege da, du sitter ikke på KG og tuller!!!

Skrevet

ok ok ro ned..

Harker eller har den problemer med å puste? Hvis ja- :

http://www.dyrewebben.no/faktasidene/hund/forstehjelp/kvelning.htm

hvis nei...

får den i seg vann? Leker den? Er den blek i gummene?

hvis hunden er blek,ville jeg ringt vetrinær, er den "ok" leker og drikker,da ville jeg avventet.

Lyder fra magen er jo et "kjent " fenomen.Det kan komme av luft,mark,feil mat, og ymse ting til

Skrevet

Det er ikke uvanlig at valper kaster opp, og denne valpen har i tillegg spist et nytt produkt.

Så lenge den ikke kaster opp mer, får kraftig diarè eller annen nedsatt allmenntilstand, går det helt fint å vente.

Skrevet (endret)

Da tar du hunden med til dyrlege da, du sitter ikke på KG og tuller!!!

Føler ikke akkurat det er behov for å haste til dyrlegen når han puster helt fint og er rolig og ikke viser tegn til ubehag, tror faktisk det og "tulle på KG" går helt fint med mindre kan brekker seg enda mere eller kaster opp igjen.

Endret av LILLELULL
AnonymBruker
Skrevet

Han puter?

Skrevet

ok ok ro ned..

Harker eller har den problemer med å puste? Hvis ja- :

http://www.dyrewebben.no/faktasidene/hund/forstehjelp/kvelning.htm

hvis nei...

får den i seg vann? Leker den? Er den blek i gummene?

hvis hunden er blek,ville jeg ringt vetrinær, er den "ok" leker og drikker,da ville jeg avventet.

Lyder fra magen er jo et "kjent " fenomen.Det kan komme av luft,mark,feil mat, og ymse ting til

Han fortsatte akkurat og brekke seg men han puster ok å leker rundt og han drikker masse vann :D gommene er fine og rosa :D

Skrevet

Han puter?

puster *

Skrevet

Det er ikke uvanlig at valper kaster opp, og denne valpen har i tillegg spist et nytt produkt.

Så lenge den ikke kaster opp mer, får kraftig diarè eller annen nedsatt allmenntilstand, går det helt fint å vente.

Veldig betryggende :D takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, regner jo med at denne personen hadde merket hvis noe satt fast i svelget? Håper iallefall det. Dere mener jo at en skal springe til dyrlegen for hver minste lille ting. Spyr aldri hundene deres?

Uansett, til deg ts, hvis hunden din oppfører seg normalt og er frisk og rask ser jeg ingen grunn til å ta den med til dyrlegen. Det at en hund spyr trenger ikke å bety at den er syk, en må selvsagt se det ann med sunn fornuft. Men en valp får kanskje i seg noen ting den ikke tåler iløpet av en dag og da spyr de veldig ofte. Min er voksen nå, men spyr fremdeles opp en hårball innimellom.

Uansett, pass på at den får i seg nok væske og hold et ekstra øye med den i noen dager fremover. Mest sannsynlig så spydde den fordi den ikke tålte det snopet den fikk.

Anonymous poster hash: f14e2...ac1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt at valper kaster opp. Trenger da ikke løpe til dyrlegen for den minste ting :)

Anonymous poster hash: 5928c...c30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...