Gå til innhold

Hjelp - interiør

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trenger litt hjelp inspirasjon til fornyelse her hjemme.. Jeg har de store møblene/basen på plass, men sliter veldig med å finne de små tingene som gjør at det blir en rød tråd og ikke så kjedelig :(

Jeg har laget en kollasj som gir et lite inblikk i hvordan vi har det,
post-51477-0-17240300-1388782472_thumb.j

Bildene er ikke våre men veldig likt. Veggene er helt hvite men en fond vegg i grå kalkmaling, hvit spisestue med hvite stoler og grå sofa. Vi har en hjemmelaget trestige som jeg synes er veldig koselig. Kunne kanskje tenke meg mer i denne "trestige-stilen"..

Vi har lyse grå gardiner og et lydegrått teppe.. ja, alt er veldig grått :P

Jeg har også laget en kollasj med ting jeg synes er fine og som jeg tenker kunne passet inn..

post-51477-0-04875900-1388782609_thumb.j

Strikket puff, strikkede puter/teppe, nytte teppe med litt mønster og runde sofabord. (i dag har vi et hvit firkanted, rektangulært..)

Men jeg vet ikke.. Også sliter jeg veldig med å finne fine lamper og lysestaker/dill..

Kan noen hjelpe en stakkar :fnise: ?

Endret av Tysteren
Videoannonse
Annonse
Skrevet

null svar på hva du spør om, men det gulvteppet på nederste collage er kjempefint. Kan jeg spør om hvor du har funnet det?

Skrevet

Ikke helt lett med bare noen få detaljer å forholde seg til... samt at smaken er som baken.

Personlig ville jeg innført konseptet farge. Trenger ikke å bli helt sirkus, men kanskje en og annen fargeklatt, pute, lampe, teppe.. hold deg til en farge eller to først og la de gå igjen i forskjellige nyanser.

Synes du er inne på noe med de strikka tingene og stigen. Om du har noe trehvitt/ubehandlet, så kan du raskt få samme stil på ting om du beiser dem. Let evt etter noe brukt som kan beises. Tror at litt røffere detaljer (som stigen) kan myke opp det grå/hvite masse.

Det er helt fint å beholde det hvite og grå, men å få inn litt varme ved hjelp av disse naturmaterialene, noen litt røffe detaljer som er beiset og noen fargeklatter (gjerne på små detaljer, som kan byttes ut). Om du bare tilsetter de strikkede tingene er jeg redd det bare forsterker at det er litt fargeløst.

Men det er bare min personlige mening (jeg er i overkant glad i farger...)

Skrevet

Ikke helt lett med bare noen få detaljer å forholde seg til... samt at smaken er som baken.

Personlig ville jeg innført konseptet farge. Trenger ikke å bli helt sirkus, men kanskje en og annen fargeklatt, pute, lampe, teppe.. hold deg til en farge eller to først og la de gå igjen i forskjellige nyanser.

Synes du er inne på noe med de strikka tingene og stigen. Om du har noe trehvitt/ubehandlet, så kan du raskt få samme stil på ting om du beiser dem. Let evt etter noe brukt som kan beises. Tror at litt røffere detaljer (som stigen) kan myke opp det grå/hvite masse.

Det er helt fint å beholde det hvite og grå, men å få inn litt varme ved hjelp av disse naturmaterialene, noen litt røffe detaljer som er beiset og noen fargeklatter (gjerne på små detaljer, som kan byttes ut). Om du bare tilsetter de strikkede tingene er jeg redd det bare forsterker at det er litt fargeløst.

Men det er bare min personlige mening (jeg er i overkant glad i farger...)

Tusen takk for gode tips :-)

Vi har i dag veldig lite farger i stua, men det er åpent inn mot kjøkkenet der det er noe mer farger (rosa). Men jeg ser absolutt poenget ditt og skal se om jeg finner noe fint :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...