AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Sliter med å få i meg næring av div årsaker. Men trenger noen forslag til hvordan jeg kan få i meg næring! Er passe lei av ernæringsdrikkene på apoteket, men har det i kjøleskapet som jeg har i meg engang i blant. Er det f.eks noen yoghurter som er greit med næring i? Noe spesielt av frukt, grønnsaker som er viktig? Alt som er enkelt å få i seg rettogslett. Anonymous poster hash: 5fac3...b84
Tabris Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Yoghurt, kjøttsuppe med grønnsaker og smoothies. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Yoghurt, kjøttsuppe med grønnsaker og smoothies. Åh, kjøttsuppe hørtes nydelig ut ..! Går det an å kjøpe sånn ferdig med grønnsaker der du bare må ha i kjøttet..? Uten å må lage det fra bunnen av selv mener jeg. Anonymous poster hash: 5fac3...b84
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Havregrøt Nøtter Avocado Banan Tørka frukt Gresk yoghurt med honning Anonymous poster hash: 4a586...12f
Gjest Inggolf Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 (endret) Omelett med for eksempel brokkoli, sopp og evt kylling/skinke? Med ost og tomater på toppen? Fiskegrateng? Endret 3. januar 2014 av NozMonster 2
Gjest Blomst83 Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Sliter med å få i meg næring av div årsaker. Men trenger noen forslag til hvordan jeg kan få i meg næring! Er passe lei av ernæringsdrikkene på apoteket, men har det i kjøleskapet som jeg har i meg engang i blant. Er det f.eks noen yoghurter som er greit med næring i? Noe spesielt av frukt, grønnsaker som er viktig? Alt som er enkelt å få i seg rettogslett. Anonymous poster hash: 5fac3...b84 Er det samme smak du har hele tiden? Apoteket har jo også sånne puddinger.Tenkte at det ble det litt variasjon.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Er det samme smak du har hele tiden? Apoteket har jo også sånne puddinger.Tenkte at det ble det litt variasjon. Har faktisk kun prøvd den med sjokoladesmak jeg.. Elsker den! Men blir jo lei av samme hele tiden. Puddinger? Hm, interessant! Anonymous poster hash: 5fac3...b84
Pringle Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Mine forslag: Yoghurt med lønnesirup (vanlig naturell yoghurt fra TIne med så mye sirup du synes er passe, jeg bruker bare så mye at det blir en svak søtsmak, men det er sikkert enda bedre med mer) og knuste valnøtter. Most banan (det fikk jeg alltid da jeg var syk som liten). Har du stavmikser så kan jeg anbefale blomkålsuppe med fløte, og baconbiter oppå, og spinatsuppe, den også med fløte eller melk. Peanøttsmør er også sunt og godt, særlig hvis du kjøper den som bare er malte peanøtter, evt med litt tilsatt salt. Kakao, laget på helmelk, tilsett gjerne litt fløte. Myk mild ost, som Jarlsberg, Camembert eller Brie. Steinfrie druer. Kyllingvinger og potetmos.
Gjest Blomst83 Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Har faktisk kun prøvd den med sjokoladesmak jeg.. Elsker den! Men blir jo lei av samme hele tiden. Puddinger? Hm, interessant! Anonymous poster hash: 5fac3...b84 Hvis jeg får komme med noen anbefalinger så er den med mokka/ og karamell veldig god(ernæringsdrikk) Kan også anbefale yoghurt style bringebær. Men det kan være litt spesiell første gangen. Første gangen kom den fort ut igjen,men nå er den fast på bestillings lista mi. Puddinger ja. http://nutricia.no/upload_dir/docs/Naeringsdrikker/Nutridrink_Creme_0810.pdf http://nutricia.no/upload_dir/docs/Pulver-og-berikning/Produktark-oral/Nutilis-Fruit_0613.pdf http://www.fresenius-kabi.no/Produkter/Enteral-nutrition/Kosttillagg/Fresubin-dessert-fruit/ http://www.fresenius-kabi.no/Produkter/Enteral-nutrition/Kosttillagg/Fresubin-Yo-Creme1/ (av disse har jeg prøvd både bringebær og fersken/aprikos) http://www.fresenius-kabi.no/Produkter/Enteral-nutrition/Kosttillagg/Fresubin-Yo-Creme1/ ( av disse har jeg prøvd alle utenom markjorbær. Vanilije falt ikke i smak) Nutri har også smoothievarianter.Har ikke prøvd de selv da,men. Har ernæringsdrikker på vedtak,så jeg har fått testet ut litt kan du si
Gjest Inggolf Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Har faktisk kun prøvd den med sjokoladesmak jeg.. Elsker den! Men blir jo lei av samme hele tiden. Puddinger? Hm, interessant! Anonymous poster hash: 5fac3...b84 Oii, du må jo smake den med vanilje Den er jo best! Jordbær er også overraskende god. Nutridrink vel og merke- ikke den derre juice style greia!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Egg Anonymous poster hash: ccd80...7a6 1
Gjest Blomst83 Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 Oii, du må jo smake den med vanilje Den er jo best! Jordbær er også overraskende god. Nutridrink vel og merke- ikke den derre juice style greia! De juice style smaker høgg!
Luckiness Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 grønnsakssuppe/lapskaus med kjøtt i fruktsalat
guttemann Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Mos en moden avokado med gaffel med et lite fedd hvitløk og bittelitt sitronsaft. Vips så har du sunn og næringsrik guacemole uten masse skjit i. Spis med nachoschips du kjøper i pose (velg en uten rapsolje, uansett er det veldig kaloritet mat) og evt sæterrømme og salsa til. Veldig enkelt, veldig godt, og avocado er sunt. I tillegg slipper du å bare ha myk konsistens. Du kan også steke kjøttdeig i tacokrydder, og ha nachoscips, kjøttdeig, salsa og ost i en ildfast form i ovnen, med samme tilbehøret. En fullverdig middag en fredagskveld, ihvertfall smaksmessig. Drikk øl til, så har du B-vitamin og enda flere kalorier i tilegg. Burde selvfølgelig være salat til for et mer balansert måltid, men da blir det kanskje mye stress igjen? Gelé med masse vaniljesaus til er jo veldig effektiv om målet er mest mulig kalorier med færrest mulig tygg, men det er ikke akkurat sunt eller det man vanligvis kaller næringsrikt.
Gjest Inggolf Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Mos en moden avokado med gaffel med et lite fedd hvitløk og bittelitt sitronsaft. Vips så har du sunn og næringsrik guacemole uten masse skjit i. Spis med nachoschips du kjøper i pose (velg en uten rapsolje, uansett er det veldig kaloritet mat) og evt sæterrømme og salsa til. Veldig enkelt, veldig godt, og avocado er sunt. I tillegg slipper du å bare ha myk konsistens. Du kan også steke kjøttdeig i tacokrydder, og ha nachoscips, kjøttdeig, salsa og ost i en ildfast form i ovnen, med samme tilbehøret. En fullverdig middag en fredagskveld, ihvertfall smaksmessig. Drikk øl til, så har du B-vitamin og enda flere kalorier i tilegg. Burde selvfølgelig være salat til for et mer balansert måltid, men da blir det kanskje mye stress igjen? Gelé med masse vaniljesaus til er jo veldig effektiv om målet er mest mulig kalorier med færrest mulig tygg, men det er ikke akkurat sunt eller det man vanligvis kaller næringsrikt. høres kjempelett ut må jeg si Og muligens ikke så næringsrikt...Næring og kalorier er jo ikke det samme 2
Marie90 Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Spiser mye av: Kyllingfilet Laks - laksefilet eller røkelaks Avocado Egg - omelett m/grønnsaker og kjøtt, eller stekt egg Rugbrød
guttemann Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 høres kjempelett ut må jeg si Og muligens ikke så næringsrikt...Næring og kalorier er jo ikke det samme Tja, å steke kjøttdeig er jo ikke akkurat vanskelig vil jeg si, og å helle ting i en ildfast form er også rimelig enkelt. Det er enklere enn omelett. Og husk, fett er også et næringsstoff. I tillegg får man i seg B12 og en del andre gode næringsstoffer - også har man noe å spise avocadoen/guacamolen sammen med.
Wonderbitch Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 Så noen nevnte grønnsaks/ kjøttsuppe her. Ville bare si at det er svært lite næring i de posesuppene du kjøper i butikken, men det er jo enkelt da. Ellers er jo smoothies veldig enkelt og næringsrikt! Bare kjøp en haug frosne grønnsaker, bananer og juice Eneste som kan være litt slit er å vaske blenderen, men om du fyller den med varmt vann med en gang blir det lettere.
Wonderbitch Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 Tja, å steke kjøttdeig er jo ikke akkurat vanskelig vil jeg si, og å helle ting i en ildfast form er også rimelig enkelt. Det er enklere enn omelett. Og husk, fett er også et næringsstoff. I tillegg får man i seg B12 og en del andre gode næringsstoffer - også har man noe å spise avocadoen/guacamolen sammen med. Når man steker kjøttdeig må man jo stå der en stund, krydre, hakke opp osv. Pluss at det blir mye oppvask til slutt..
guttemann Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 En stekepanne og en liten ildfast form (og evt en stekespade) er ikke mye oppvask, og krever mindre innsats enn å f.eks demontee og vaske en blender. Det er da heller ingen jobb å hakke opp kjøttdeig som ikke er frossen og kryddermixen er ferdig. Joda, den må steke i ti minutter inkl. krydringen, men de fleste blir jo litt smårare om de ikke får i seg et eller annet som minner om middag. Det gjør ikke apotekpudding. Nå er det litt vanskelig å vite akkurat hva som er problemet til TS, men ut i fra førseinnlegget kan det virke som om det er spisingen heller enn tilberedingen som er det størse problemet. Da er kanskje hverken nachos med kjøttdeig eller noe annet som har særlig matkonsistens så ideelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå