AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Jeg er førstegangsgravid og litt rådvill i forhold til hva som er normalt og ikke. Jeg er 18+3 og har de siste to ukene hatt masse kynnere, som kommer oftere og oftere. De er verst og hyppigst om kvelden og ved aktivitet, men også når jeg ligger. Noen av dem er vonde, med verkende følelse som sprer seg over magen og bekkenet. I tillegg har jeg en del "mensensmerter". Har vært på kontroll i dag og fikk beskjed om at babyen har det bare bra, men at de kunne se krampene i livmoren da jeg tok UL. De ville ikke måle lengden på livmorhalsen med tanke på at dersom kynnerne tyder på modning så vil de uansett ikke gjøre noe for å stoppe det i uke 18. Så jeg fikk beskjed om å dra hjem og slappe av og se om det gir seg. Er det noen som har erfaring med kynnere såpass tidlig i svangerskapet, som kan berolige meg litt? Gikk det bra? Varte det hele svangerskapet? Hva gjorde du for å lindre? Hilsen bekymret førstegangsgravid Anonymous poster hash: b59e7...f23
Gjest Vevila Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Jeg hadde sterke kynnere fra uke 17 ca. Trodde et par ganger at jeg skulle gå i fødsel. Babyen holdt seg heldivis inne til en uke før termin allikevel:)
Gjest Vevila Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Lå for det meste i sofaen i slutten da. Prøv å ikke gjøre ting som framprovoserer dem så langt det lar seg gjøre.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Fikk en del kynnere fra uke 15, det hjalp å slappe av. Så lenge de ikke utvikler seg til rier så gjør det ikke noe. Det fleste har kynnere fra uke 12 men førstegangsfødende kjenner det som regel ikke før senere. Kynnere i seg selv gjør ingenting, det er bare at livmora trener musklene sine siden man skal føde.Anonymous poster hash: 2a02c...691
MarilynM Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 (endret) ... Endret 3. januar 2014 av MarilynM
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Mine kynnere startet i uke 18, og ble bare værre utover. Bare å reise seg fra sofaen gav sammentrekninger, og sex og trening var helt uaktuelt.. Ble til slutt sykmeldt i uke 34 fordi de fryktet for tidlig fødsel, men endte opp med å gå 10 dager på overtid. Det var noe dritt, og jeg ble et passivt vrak på slutten, men bonusen var en superlett og kjapp fødsel (8 timer fra vannet gikk til baby var ute, 2,5 timer fra 4 cm åpning). Kunne gjort det igjen en time etterpå! Anbefaler deg å ta det med ro, les bøker, se filmer og vær lat og ego, når baby kommer er det null tid til latskap og egoisme. Jeg kjenner nå (baby er 8 mnd) at det er litt deilig at jeg fikk slappet av med så mye ego-ting, for etter fødselen har jeg blitt en helt annen person nesten, og sitter veldig lite stille. Så nyt det mens du kan, og ikke vær redd for å be om sykemelding hvis det blir for ille! Skikkelige kynnere er jo nesten invalidiserende! Anonymous poster hash: a7a26...009
piapetrine Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Jeg fikk en del kynnerr i uke 18, styrte en del på ifb flytting. Hadde jevnlig kynnere etter det, spes ved trening eller sex, men inne like heftig som du beskriver det kanskje. Fikk beskjed om at det ikke gjorde noe av jordmor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå