Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom en ønsker det selv og føler seg vel med det?

Eller blir det blasfemisk?

Anonymous poster hash: f6304...b5c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal man det hvis man ikke er kristen?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dersom en ønsker det selv og føler seg vel med det? Eller blir det blasfemisk? Anonymous poster hash: f6304...b5c

Ja, det kan du - men ikke hos katolikkene. Der kan du allikevel gå frem, men får ikke sakramentet. Legger du høyre hånd på venstre hånds skulder, får du en velsignelse i stedet.

Anonymous poster hash: e9105...a73

• Liker 2
Skrevet

Nattverd er et symbolsk måltid for tilhørighet og samhold innen menigheten. Hvis du ikke er en del av den, skal du heller ikke ha noen del av nattverden.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ingen spør om du er kristen ved en nattverd

Anonymous poster hash: 9870b...7c7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke problemet selv om jeg er kristen selv. Bare flott at man deltar synes jeg da uansett.

Anonymous poster hash: 808ff...d98
AnonymBruker
Skrevet

Nattverd er et symbolsk måltid for tilhørighet og samhold innen menigheten. Hvis du ikke er en del av den, skal du heller ikke ha noen del av nattverden.

Men er en ikke en del av tilhørigheten og samholdet innen menigheten dersom en deltar på alle andre handlinger i en gudstjeneste? Og ifølge det du skriver så kan en da vel gå til nattverd uten at en har tatt et helt tydelig standpunkt på at en er kristen?

Anonymous poster hash: 7ad2f...4b9

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil man gå til nattverd hvis man ikke er kristen?

Anonymous poster hash: e190a...082
  • Liker 3
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Ja hvorfor ikke

Jeg har vært i en moske og jeg er ikke muslim

jeg har vært i en kirke og jeg er ikke kristen ( Protestantisk,. Katolsk og Ordotoks )

jeg har vært i Synagoge men jeg er ikke jøde

Jeg har også vært i templer til buddister og hindusiter men jeg er verken buddist eller hinduist

• Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

Hvorfor vil man gå til nattverd hvis man ikke er kristen?

Nysgjerrighet vil jeg tippe

Endret av Corto Maltese
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville blitt greit sur om noen ikke-hekser hadde stilt på wiccansk seremoni "bare fordi."

Hold deg unna andres religioner, du. Selv om en person synes det er greit, er det garantert noen som ikke synes det - og deres mening bør respekteres.

For all del, nysgjerrighet for andres tro er greit, men med mindre det er en ordning for "publikum" synes jeg ikke man skal invadere andres seremonier om man ikke kan ta del i den på alle plan.

Anonymous poster hash: d6ca0...467
  • Liker 1
Skrevet

jeg hadde ikke brydd meg

men spørsmålet er hvorfor ville du deltatt på det om du ikke er interessert? Hva får du ut av det?

AnonymBruker
Skrevet

Nyskjærlighet vil jeg tippe

Nysgjerrighet?

Skrevet

Klart du kan det, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor du vil gå til nattverd når du ikke er kristen :S

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville blitt greit sur om noen ikke-hekser hadde stilt på wiccansk seremoni "bare fordi."

Hold deg unna andres religioner, du. Selv om en person synes det er greit, er det garantert noen som ikke synes det - og deres mening bør respekteres.

For all del, nysgjerrighet for andres tro er greit, men med mindre det er en ordning for "publikum" synes jeg ikke man skal invadere andres seremonier om man ikke kan ta del i den på alle plan.

Det burde vel ikke være noe problem. Dere hekser med deres magiske evner burde vel lett kunne plukke ut hem som er ikke-hekser.

Har du foresten lottotallene for neste lørdag?

Anonymous poster hash: b7094...0d2

AnonymBruker
Skrevet

Ja hvorfor ikke

Jeg har vært i en moske og jeg er ikke muslim

jeg har vært i en kirke og jeg er ikke kristen ( Protestantisk,. Katolsk og Ordotoks )

jeg har vært i Synagoge men jeg er ikke jøde

Jeg har også vært i templer til buddister og hindusiter men jeg er verken buddist eller hinduist

Det å være i en kirke, synagoge eller moske er ikke det samme som å delta i sakramentene!

Om du så er på en nynazistkonsert, så er det en stor forskjell på om du bare lytter og observerer og om du er med og heiler.

Anonymous poster hash: 0f275...0b7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det burde vel ikke være noe problem. Dere hekser med deres magiske evner burde vel lett kunne plukke ut hem som er ikke-hekser.

Har du foresten lottotallene for neste lørdag?

Idiot.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Nyskjærlighet vil jeg tippe

Er det når ein er forkjøla og forelska på ein gong?

Skrevet

Du kan. Men hvorfor vil du?

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

Idiot.

Hvorfor det? Har dere ikke magiske evner da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...