Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil fortelle om dårlige erfaringer med NAV og hvordan dere ordnet det?

Har en nær kamerat som er skikkelig syk og ikke får hjelp av staten pga inkompetent veileder på NAV. Tenkte det er flere som er eller har vært i samme situasjon og det kan være interessant å dele erfaringer.

Anonymous poster hash: d203e...229

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det med nav er vanskelig på den måten at det er veldig personavhengig.

Spørs hvem du snakker med på kontorene og sånn.

Jeg var hos to forskjellige behandlere, den ene sa nei den andre sa ja. Så nå ordner ting seg.

Jeg er syk og arbeidsledig og skal til å søke AAP nå. Fra dagpenger.

Anonymous poster hash: d2084...87e
AnonymBruker
Skrevet

Da anbefaler jeg at kameraten leverer en serviceklage og/eller en klage på vedtak dersom det er det som gjelder.

Anonymous poster hash: 0c5ba...7c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har så mange dårlige erfaringer med NAV at jeg kunne skrevet en bok

Anonymous poster hash: 9f0f8...2be
AnonymBruker
Skrevet

Serviceklage og søke om å få bytte saksbehandler. Det vet jeg alt om. Tenkte at jeg ikke orket å styre med å få byttet saksbehandler siden jeg skulle flytte snart, men det skulle jeg åpenbart ha gjort. Det blir dårlig stilt med rettssikkerheten når saksbehandler regelrett lyver i vedtaksbrev.

Anonymous poster hash: d6e6c...9fc
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Serviceklage og søke om å få bytte saksbehandler. Det vet jeg alt om. Tenkte at jeg ikke orket å styre med å få byttet saksbehandler siden jeg skulle flytte snart, men det skulle jeg åpenbart ha gjort. Det blir dårlig stilt med rettssikkerheten når saksbehandler regelrett lyver i vedtaksbrev. Anonymous poster hash: d6e6c...9fc

Dersom du mener at det lyves i et vedtaksbrev så har du jo muligheten til å klage og legge ved dokumentasjon på det du sier.

Anonymous poster hash: 0c5ba...7c3

• Liker 3
Gjest snoopy_93
Skrevet

Søkte AAP pga sykepengene "varer" kun et år, og er man sykemeldt lengre en det må man søke AAP.

Fikk avslag på dette pr telefon på en onsdag i åtte tiden på kvelden. I tilleg skulle saksbehandleren min få meg til å skrive "jeg fraskriver denne søknaden" på et ark med underskriften min på - da slapp hun nemlig å gjøre noe papirarbeid selv.

Ikke F.. Om jeg gjorde det.

Legen min har også ringt NAV kun for å si at de har gjort en ekstremt dårlig oppfølging av meg.

Skrevet

Kunne sikkert skrevet en bok om alle mine kjipe NAV opplevelser. 98% av de som jobber på NAV er sure, frekke og har ingenting i et service yrke å gjøre. Jeg tror faktisk de fleste som jobber der gleder seg til å stå opp om morgenen og gå på jobb å gjøre livet surt for andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søkte AAP pga sykepengene "varer" kun et år, og er man sykemeldt lengre en det må man søke AAP.

Fikk avslag på dette pr telefon på en onsdag i åtte tiden på kvelden. I tilleg skulle saksbehandleren min få meg til å skrive "jeg fraskriver denne søknaden" på et ark med underskriften min på - da slapp hun nemlig å gjøre noe papirarbeid selv.

Ikke F.. Om jeg gjorde det.

Husk bare at det er ingen automatikk i at du har rett på aap bare fordi du har gått sykemeldt i nesten ett år.. For å få aap må man ha nedsatt arbeidsevne med minst 50% for enhver jobb - har man f.eks en fysisk tung jobb og plager pga dette kan man jo klare å jobbe i en annen mindre fysisk jobb... Er mange som misforstår dette og tror det er en formalitet å søke aap.....

Du vil motta et vedtak der det står hvorfor det er avslag, om du er uenig i grunnlaget for avslaget kan du klage på det. Har du bedre dokumentasjon og legge ved klagen bør du gjøre det (f.eks en bedre legeerklæring om den forrige erklæringen ikke er god nok)...

Anonymous poster hash: e3aee...ed0

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Husk bare at det er ingen automatikk i at du har rett på aap bare fordi du har gått sykemeldt i nesten ett år.. For å få aap må man ha nedsatt arbeidsevne med minst 50% for enhver jobb - har man f.eks en fysisk tung jobb og plager pga dette kan man jo klare å jobbe i en annen mindre fysisk jobb... Er mange som misforstår dette og tror det er en formalitet å søke aap.....

Du vil motta et vedtak der det står hvorfor det er avslag, om du er uenig i grunnlaget for avslaget kan du klage på det. Har du bedre dokumentasjon og legge ved klagen bør du gjøre det (f.eks en bedre legeerklæring om den forrige erklæringen ikke er god nok)...

Enten gå til behandling eller være 50% sykemeldt eller beggedeler - er det jeg har fått beskjed om. :)

AnonymBruker
Skrevet

Enten gå til behandling eller være 50% sykemeldt eller beggedeler - er det jeg har fått beskjed om. :)

Som sagt, utgangspunktet er at du må være minst 50% arbeidsufør til enhver jobb, om det er andre jobber du på tross av sykdom kan klare så har du kanskje ikke rett på aap.. Har man vondt i ryggen og har tung lagerjobb, men kan sitte på et kontor å jobbe istedet vil man sannsynligvis ikke få aap...

Vil anbefale deg å lese litt om ytelsen

https://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger

Les vedtaket når du kommer og hva som står som begrunnelse så kan du ta det derfra.. Lykke til!

Skrevet

Noen som vil fortelle om dårlige erfaringer med NAV og hvordan dere ordnet det?

Har en nær kamerat som er skikkelig syk og ikke får hjelp av staten pga inkompetent veileder på NAV. Tenkte det er flere som er eller har vært i samme situasjon og det kan være interessant å dele erfaringer.

Anonymous poster hash: d203e...229

Skjønar ikkje kva det er du vil oppnå med denne tråden? Kameraten din er skikkeleg sjuk, og du meiner at han ikkje får det han har krav på.

Kvifor ikkje heller fokusere på å finne løysingar for kameraten din eller be folk fiske fram historiar om korleis ein har klart å komme seg ut av sin kjipe situasjon?

Eg nektar å tru at det vil gjere kameraten din betre uansett kor mange dårlege historiar om NAV han får høyre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...