Gå til innhold

Hva burde jeg gjøre i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så det har seg slik at jeg har blitt kastet rett inn i friendzonen av ei jeg liker. Og ærlig talt er ikke friendzonen det stedet jeg har lyst til å være, så jeg tenker med meg selv at nå er det bare å gå videre. Saken er at jeg har rota det skikkelig til og denne jenta ser tydeligvis på meg som en ganske god venn. Så det betyr at hun neppe vil avslutte vennskapet sånn med det første.

Jeg tenkte egentlig bare å gradvis droppe kontakten, ikke ta mer initiativ til å prate med henne å heller prøve å unngå henne så langt det lar seg gjøre. Slik at jeg kan få anledningen til å komme meg videre.

Dette virker kanskje som en feig ting å gjøre for noen av dere, men jeg føler at det er bedre sånn kontra en konfrontasjon/samtale om dette. Jeg mener, det er vel ingen som liker drama er det vel? Å drama kommer det garantert til å bli litt av om jeg tar dette opp med henne.

Men for all del, dette er bare min første ide på hva som er best å gjøre i en slik situasjon. Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 349c6...801
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, å kutte kontakten er helt greit. Det er ikke å "feige ut", det er bare det naturlige å gjøre. Jeg hadde ikke hengt rundt føttene på en fyr som ikke gjengjeldte mine følelser heller.

Hvis hun spør, kan du jo si det som det er, om du er komfortabel med det.

Skrevet

Vet hun hva du føler?

AnonymBruker
Skrevet

Så det har seg slik at jeg har blitt kastet rett inn i friendzonen av ei jeg liker. Og ærlig talt er ikke friendzonen det stedet jeg har lyst til å være, så jeg tenker med meg selv at nå er det bare å gå videre. Saken er at jeg har rota det skikkelig til og denne jenta ser tydeligvis på meg som en ganske god venn. Så det betyr at hun neppe vil avslutte vennskapet sånn med det første.

Jeg tenkte egentlig bare å gradvis droppe kontakten, ikke ta mer initiativ til å prate med henne å heller prøve å unngå henne så langt det lar seg gjøre. Slik at jeg kan få anledningen til å komme meg videre.

Dette virker kanskje som en feig ting å gjøre for noen av dere, men jeg føler at det er bedre sånn kontra en konfrontasjon/samtale om dette. Jeg mener, det er vel ingen som liker drama er det vel? Å drama kommer det garantert til å bli litt av om jeg tar dette opp med henne.

Men for all del, dette er bare min første ide på hva som er best å gjøre i en slik situasjon. Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 349c6...801

Vennskap er vel et godt grunnlag for enhver type videre relasjon, med mindre du faktisk ikke liker henne...

Hva er det du vil med henne da?

Anonymous poster hash: bf0b5...d29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor tror du det blir drama?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vennskap er vel et godt grunnlag for enhver type videre relasjon, med mindre du faktisk ikke liker henne...

Hva er det du vil med henne da?

Beklager, ser nå at du skriver at du liker henne...

At hun ønsker vennskap kan like gjerne bety at hun ønsker å ha det som en base, og ikke at hun kun ønsker vennskap.

Hvorfor er du så sikker på at hun kun ser på deg som en venn? Har hun sagt det?

AnonymBruker
Skrevet

Dropp henne. Er du ikke god nok for henne som kjæreste, hvorfor skal du da logre rundt henne ;)

Anonymous poster hash: 695ff...170

AnonymBruker
Skrevet

Dropp henne. Er du ikke god nok for henne som kjæreste, hvorfor skal du da logre rundt henne ;)

Anonymous poster hash: 695ff...170

Vi vet jo enda ikke hva hun tenker eller har sagt til ham....

Det trengs en del mer info fra trådstarter før vi egentlig kan komme med noen brukbare råd her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvordan har du rotet det til da, Trådstarter?

Skrevet

Er jenta klar over at du er interessert? Hvis du ikke har fortalt det så ville jeg sa sagt det til henne. For det første så kan det jo hende at du har en sjans uten at du vet det, og for det andre så sparer du deg jo for å måtte hinte til henne at du ikke ville være venn mer. Hvis hun ikke gjengjelder det så kan du jo fortsatt si det som det er - at du ønsker å gå videre og derfor vil ha mindre kontakt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ofte å starte med vennskap :) men sånn er det ikke for alle, og man kan jo ikke garantere at det blir noe. Men det kan man ikke uansett.

Anonymous poster hash: 487ea...3f7
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver ikke nok informasjon, men du skal ikke alltid ta det en jente sier så veldig alvorlig!

En gang sa jeg til en fyr at jeg ville være bare venner. Sa det flere ganger, prøvde å bli enig med han om det og sånn. Egentlig ville jeg mer enn gjerne være sammen med han, men han gjorde meg usikker. Det ble mye frem og tilbake, jeg holdt på å sprenges av følelser og den ekle mellomfase-greia med sjalusi, usikkerhet og potensiell avvisning, og derfor prøvde jeg å kontrollere situasjonen med å foreslå vennskap. Hadde garantert blitt mye mer mellom oss hvis han hadde gjennomskuet det. :)

SNAKK SAMMEN! Eller er dere 18 år? :)

Anonymous poster hash: dd2a6...9ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...