AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Hei. Samboeren min gjennom 10 år har er lite sinneproblem. Hvis han blir sint for noe så er det akkurat som det er en bryter som slår seg av i hodet hans. Alt som står i veien (bortsett fra mennesker og dyr da) får seg en kakk. Tørkestativ som han bare dytter unna, slemrer med dører osv.. Jeg føler at jeg må gå på tå, har aldri kranglet med han pga dette, kun en gang for flere år siden da han var veldig full - da dyttet han meg. Det er jo sjeldent han blir sint, men kjenner jeg er lei av å være redd for at han skal bli sint, vet ikke hva jeg skal gjøre. Når han blir så sint så går han å legger seg. Våkner senere og da er enten alt som før (godt humør) og han later som ingenting skjedde, eller så kan han overse meg totalt som om jeg er luft. Kan nevne at han aldri har sagt unskyld til meg, aldri. Flere som har det sånn? Normalt?Anonymous poster hash: 31bd7...0a5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Kan vel også nevne at han satt inne, det var lenge før vi ble sammen og det tok lang tid før han fortalte meg grunnen (som skremte meg). Holdt på å drepe en fyr som sa noe veldig provoserende, det var på en fest. Han trodde selv han var død, og gikk bare derfra. Noen andre fant den stakkars mannen. Han har også sagt at han kommer til å drepe meg om jeg er utro. Det var etter en fest og han var full, om han mente det eller ikke vet jeg ikke, men syns det er skremmende? Han sloss en del på fylla før, men har skjerpet seg etter at jeg gav beskjed om at hvis han lar seg provosere, gå der i fra - hvis ikke drar jeg. Han har ikke slosst noe etter det. Har ikke tenkt så mye på det, for han er jo en snill gutt. Han er veldig god kjæreste, men har i det siste begynt å tenke litt annerledes..Anonymous poster hash: 31bd7...0a5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Hvorfor gidder du være sammen med en sånn umoralsk fyr? Og KRIMINELL i tillegg? Æææsj, jeg hadde aldri vært sammen med en som hadde sitti inne. For vold, tenk om han fyren hadde dødd? Og det høres ikke ut som et hyggelig forhold når du er redd for å gjøre han sint. Jeg har faktisk gått i anger management treatment hos psykolog, kanskje han fyren burde teste det? Funker på meg hvertfall. Anonymous poster hash: a3aa5...fec 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Dette er vel ikke en mann du har tenkt å satse livet ditt på? Du skriver at sinnet hans ikke går utover mennesker eller dyr, men det er jo fordi at du kryper sammen så fort han blir sint. Hadde du turt å si han imot hadde nok også du fått smake "sinnet" hans er jeg redd. Også har han en kriminell fortid som han ikke innrømmet før det hadde gått en lang stund... Du gjør lurt i å komme deg bort fra denne fyren her. Anonymous poster hash: 13b9b...6dd 4
Mariell007 Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 send han til psykolog, prøv pusteteknikker, måter han kan roe seg ned på osv 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Er sammen ned han fordi jeg er glad i han. Kommer til å angre hvis jeg drar. Vi eier også bolig sammen som jeg ikke kan betale på alene. Forpliktelser. Skal jeg manne meg opp, si at han skylder meg en unskyldning?.. Han sover for øyeblikket (sur).. Anonymous poster hash: 31bd7...0a5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Hva om du tester fyren litt da? Hvis han er så ustabil, så er det vel bare å se hvor grensen går da? Og så når grensen er nådd, så er det jo bare til å gjøre de tiltakene som blir nødvendig da, for å gå videre fra det. Det blir uansett for dumt å gå rundt å leve i en boble og tro at det vil ordne seg hvis han bare får lang nok tid på seg og hvis man konstant går på tærne rundt han inntil det skjer. Fordi det skjer jo selvsagt aldri. Akkurat det fôrer jo bare illusjonen hans om at noe sånt kan bli normalt og kan gå seg til så lenge alle andre tilpasser seg han og han får lov å gjøre som han vil, og behandle mennesker akkurat slik han selv ønsker. Noe som det aldri kommer noe konstruktivt fra. Så hva om dere prøver å finne en løsning i stedet da? Hva om du sier til han "Vil du virkelig se hvordan dette kan ende? Vil du virkelig se hvor sint noen kan bli og hva folk egentlig er i stand til når strikken ryker? Tror du dette er en lek? Så hva venter du på? TEST MEG DA FOR FAEN !!!" Så vil du jo fort merke det, hva fyren egentlig er laget av. Anonymous poster hash: 194d3...c0b Er jo en god ide å teste han, men jeg er stygt redd for at; Ts er allerede så kuet etter å ha krøpet for han i over 10 år at hun ikke tør å teste sinnet hans eller si han imot. Jeg tror også at ts kan risikere at hun blir slått om hun tester sinnet hans. Dette er en mann som har sittet i fengsel pga sinnet sitt og vold. Anonymous poster hash: 13b9b...6dd 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 (endret) 1. Det forteller jo bare hvor usunt det er for henne å være rundt han. Og hvor ødeleggende forholdet er. 2. Det er jo selvsagt en risiko. Men vold avler vold. Og hvis han tror han kan slå henne uten noen risiko, for at han selv vil bli utsatt for grov vold, så er det jo like greit at det åpenbarte seg først som sist. Uansett hva han og henne har vært gjennom tidligere livet. Enig?Anonymous poster hash: 194d3...c0b Til dels enig. Men jeg synes ikke ts skal utsette seg for risikoen om å bli utsatt for vold. Quote fjernet pga krenkende kommentar. Daenerys, mod. Anonymous poster hash: 13b9b...6dd Endret 3. januar 2014 av Daenerys 2
Lila Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Det høres ikke ut som et sunt forhold, og det skal absolutt ikke være sånn. Er han villig til å gjøre noe med problemet? Jeg ville tatt kontakt med en psykolog og sett om det var mulig å gjøre noe med det. Hvis ikke, ville jeg ikke blitt i forholdet. Du skal ikke gå rundt å være redd for din egen samboer!! 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Høres ut som han har problemer med impulskontroll. Siden han også har sittet inne lurer jeg på om han kan gå rundt med ubehandlet ADHD? Anonymous poster hash: 03724...f4b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Flere som har det sånn? Normalt?Anonymous poster hash: 31bd7...0a5 "Et lite sinneproblem". Ok. Normalt? Hva tror du selv, egentlig? Han har sitte i fengsel, slår både folk og ting og ber aldri om unnskyldning. Du skjønner jo at vanlige folk ikke gjør sånt. Høres ut som han har problemer med impulskontroll. Siden han også har sittet inne lurer jeg på om han kan gå rundt med ubehandlet ADHD? Anonymous poster hash: 03724...f4b HALLO, er det du som driver og gir diagnoser i alle slike tråder her inne? I den andre tråden om han som strøk på eksamenene og gjorde null hjemme, så var det depresjon. Nå er det adhd. Er du lege? Kan du ikke bare forholde deg til problemet? Anonymous poster hash: 659d6...dcf 6
Mariell007 Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 Hei. Samboeren min gjennom 10 år har er lite sinneproblem. Hvis han blir sint for noe så er det akkurat som det er en bryter som slår seg av i hodet hans. Alt som står i veien (bortsett fra mennesker og dyr da) får seg en kakk. Tørkestativ som han bare dytter unna, slemrer med dører osv.. Jeg føler at jeg må gå på tå, har aldri kranglet med han pga dette, kun en gang for flere år siden da han var veldig full - da dyttet han meg. Det er jo sjeldent han blir sint, men kjenner jeg er lei av å være redd for at han skal bli sint, vet ikke hva jeg skal gjøre. Når han blir så sint så går han å legger seg. Våkner senere og da er enten alt som før (godt humør) og han later som ingenting skjedde, eller så kan han overse meg totalt som om jeg er luft. Kan nevne at han aldri har sagt unskyld til meg, aldri. Flere som har det sånn? Normalt?Anonymous poster hash: 31bd7...0a5 Kanskje du burde snakke med han, om akkurat dette
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Vi har jo et ellers fint forhold og jeg "lister" meg ikke på tå til daglig, bare når han blir sint. Når vi ble sammen viste jeg jo ingenting om at han hadde vært i fengsel, og vi har jo et normalt forhold ellers. Han har nok ikke ADHD.. Skal foreslå psykolog.Anonymous poster hash: 31bd7...0a5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Han ler og spøker med at han blir sint da, og han er klar over at det er et problem.. Prøver å normalisere det kanskje.Men det blir jo ikke bedreAnonymous poster hash: 31bd7...0a5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Kom på noe annet nå. Det er lenge siden, den gangen da vi brukte å drikke en gang i mnd.. Snakket med en kompis av han, han beskyldte meg for å flørte med han og jeg sa i mot. Han ble sint, jeg løp hjem. Voknet opp med to brekte fingre og noe blåmerker dagen etter. Han vridde rundt hånda mi, foran kompisen sin. Dagen etter lurte han på hva faen jeg hadde gjort med armen, om noen hadde vært slem med meg. Jeg sa det var han, og da ble han lei seg.. Men føler at det blir feil, for dere leser jo kun de negative tingene som har skjedd.. Anonymous poster hash: 31bd7...0a5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 "Et lite sinneproblem". Ok. Normalt? Hva tror du selv, egentlig? Han har sitte i fengsel, slår både folk og ting og ber aldri om unnskyldning. Du skjønner jo at vanlige folk ikke gjør sånt. HALLO, er det du som driver og gir diagnoser i alle slike tråder her inne? I den andre tråden om han som strøk på eksamenene og gjorde null hjemme, så var det depresjon. Nå er det adhd. Er du lege? Kan du ikke bare forholde deg til problemet? Anonymous poster hash: 659d6...dcf Jeg er ikke lege, men kjenner igjen symptomene fra meg selv (jeg er mann selv). Jeg har aldri gjort noe kriminelt men jeg har ADHD. Noen ganger blir jeg så sint at jeg ødelegger ting. Men jeg har aldri krummet et hår på noens hode. Det var heller ikke meg som kommenterte det andre der, vet ikke hvilken tråd du mener? Poenget med å påpeke at det kanskje kan være "noe slikt" er å gi vedkommende noen tips slik at han/hun kanskje kommer seg til profesjonell hjelp for å takle problemene sine. Det dummeste man kan gjøre er å gjøre ingenting. Å klage på kg om at vedkommende må ta seg sammen og slutte å oppføre seg dumt er å gjøre ingenting. Det hjelper ingen. Anonymous poster hash: 03724...f4b 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 Kom på noe annet nå. Det er lenge siden, den gangen da vi brukte å drikke en gang i mnd.. Snakket med en kompis av han, han beskyldte meg for å flørte med han og jeg sa i mot. Han ble sint, jeg løp hjem. Voknet opp med to brekte fingre og noe blåmerker dagen etter. Han vridde rundt hånda mi, foran kompisen sin. Dagen etter lurte han på hva faen jeg hadde gjort med armen, om noen hadde vært slem med meg. Jeg sa det var han, og da ble han lei seg..Men føler at det blir feil, for dere leser jo kun de negative tingene som har skjedd..Anonymous poster hash: 31bd7...0a5 Kan bare svare for meg selv. Jeg leser alt du skriver, men siden jeg ikke står midt oppi situasjonen er det lettere for meg å se hvor galt dette er. Jeg har tidligere vært gift med en psykopat å vet at den type mennesker ikke forandrer seg. Det gjør heller ikke din samboer, han forandrer ikke sinneproblemet sitt på egen hånd. Han er klar over det, men gjør ikke noe med det. Jobber samboeren din? Har dere barn? Anonymous poster hash: 13b9b...6dd 4
Gjest Daenerys Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 Ja han jobber. Ingen barn.Anonymous poster hash: 31bd7...0a5
Gjest Eurodice Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 Er sammen ned han fordi jeg er glad i han. Kommer til å angre hvis jeg drar. Vi eier også bolig sammen som jeg ikke kan betale på alene. Forpliktelser. Skal jeg manne meg opp, si at han skylder meg en unskyldning?.. Han sover for øyeblikket (sur)..Anonymous poster hash: 31bd7...0a5 Du kan ikke tro hvor mange ganger jeg har hørt dette av psykisk og fysisk mishandlede kvinner på krisesenter. "Bortsett fra at han sier og gjør det og det og det og det..., er han jo så snill og god egentlig". 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå