Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 16. mai 2004 #1 Skrevet 16. mai 2004 Vet noen hvor jeg kan få tak i såkalte ferdigbriller med -styrke? Har vært i kontakt med optikeren min, men de hadde bare ferdigbriller for langsynte(+styrke) Tenker på å skaffe meg en brille som jeg kan bruke en time eller to i uka etter at jeg har tatt ut linsene når jeg f.eks. skal se på tv eller lign. og er derfor ikke interessert i å legge så altfor mye penger i en brille som blir lite brukt.
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2004 #2 Skrevet 16. mai 2004 Har du sjekket på matbutikkene? Mange av de har sånn "altmulig" avdeling hvor de selger sånne ting. Deriblant Rimi. Eller så kan du sjekke hos Nille og EuroPris. Men jeg vil anbefale deg å ikke bruke linser så ofte som du gjør. Øynene dine trenger luft. Jeg fikk beskjed om å slutte å bruke linsene mine så mye, for jeg begynte å få sprengte/røde blodkar..
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2004 #3 Skrevet 16. mai 2004 Jeg bestillte på postordre en gang,et sånt lite blad man får av og til. På Rimi,euro, nille selger de bare + briller .Vær obs på at vis du bruker feks - 4 i linser så skal du IKKE ha det i briller.Jeg fikk helt feil styrke ,tror du skal ha svakere men spør optikeren din.
Gjest gjest1 Skrevet 17. mai 2004 #4 Skrevet 17. mai 2004 Jeg bestillte på postordre en gang,et sånt lite blad man får av og til. På Rimi,euro, nille selger de bare + briller .Vær obs på at vis du bruker feks - 4 i linser så skal du IKKE ha det i briller.Jeg fikk helt feil styrke ,tror du skal ha svakere men spør optikeren din. Jeg trodde det var motsatt, linser er svakere enn briller.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 17. mai 2004 #5 Skrevet 17. mai 2004 Har hørt at linser skal være sterkere enn briller fordi linser sitter så tett på øyet. Aner ikke hvorfor det har noe å si.
Elle Melle Skrevet 20. mai 2004 #6 Skrevet 20. mai 2004 Har hørt at linser skal være sterkere enn briller fordi linser sitter så tett på øyet. Aner ikke hvorfor det har noe å si. Det er ikke ulikt for + og - da? Hvis jeg husker eksperimentene fra naturfagstimene riktig, så er jo disse ulike linsenes oppgave stikk motsatte. Den ene skal sørge for at lyset brytes tidligere, og den andre for at det brytes senere. Elle Melle mannen kjøpte ferdige -briller på Big, der hadde de noen få par ved disken. Men han ser ut som om han bor i vernet bolig når han har dem på da... Tror de kostet 169,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå