Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Phair
Skrevet

Vi holdt på å miste vår skjønne gutt da han ble født, han lå lenge på respirator og med mengder av morfin for å hjelpe mot smertene. Det så ikke særlig lyst ut, men han ble frisk, og legene kalte han et medisinsk under. Nå har det seg slik at min tro til høyere makter har vært så som så. Pappa'n hans tror på sin Gud. Men vi trodde hele tiden at han ville greie seg. Er det slik at tro kan flytte fjell? Er det slik at hvis man håper og tror at ting vil skje så vil det det? Noen andre som har opplevd at ting som egentlig ikke burde gått bra går bra fordi man tror?

Skrevet

Det du skriver minner meg om en Nemi-stripe. Alle store stjerner sier alltid at de visste helt fra de var små og stod og øvde foran speilet at de skulle bli stjerner. Men alle de andre, de det ikke ble noe stort av, de visste det de også.

Det er lett å si i ettertid, når alt er i orden, at "vi trodde alltid det ville gå bra". Hva med alle de andre som opplevde at det ikke gikk så bra? De trodde hele tiden de også. Hvis vi ser bort fra ting som placebo-effekten, hvor da troen på at medisinen virker gjør at de føler seg bedre, så tror jeg det har med tilfeldigheter å gjøre. Jeg har selv opplevd å tro at ting går bra, og så gjorde det det, men også det motsatte. Jeg har opplevd "mirakler", men tror ikke det har noe med tro å gjøre. Men for mange er troen viktig, noe å holde fast ved i vanskelige tider. Og uansett om det går bra eller ikke, er kanskje det viktigste at man hadde noe å holde fast ved, noe godt å tro på, mens det holdt på.

Det er uansett godt å høre at alt er bra med sønnen deres. Tro eller ikke, det er godt at det skjer undere av og til. :)

Gjest Danielle 73
Skrevet

Jeg er overbevist om at tro kan flytte et fjell. Og i vanskelige tider, så er vi mer ÅPEN for det meste, også når det gjelder tro.

Jeg gikk fra å være ikke troende til troende, og forstår i dag at Gud faktisk har vært med meg overalt i alle situasjoner. I gode tider som i motgangstider. Det betyr ikke at vi som er kristen har et enkelt liv. På ingen måte, men han hjelper deg i den vanskelige tiden, som igjen gjør det lettere å takle. Også å bli mer selvhjulpen. Han åpner en dør der man aldri skulle tro det fantes en dør. Vist du forstår hva jeg mener.

Jeg har faktisk etter at jeg ble kristen blitt flinkere til å ta de rette valgene. Jeg vet hva jeg har opplevd med Gud, og står for det. I aller høyste grad. Jeg unner alle å få oppleve hva det vil si å være personlig kristen. Og å tro er ikke bare en tro for å ha noe å holde fast i, men det ligger mye dypere enn det. Og det vil ikke være mulig å forstå hva dette egentlig innebærer for en som ikke er troende.

Jeg har opplevd å få mangen bønnesvar som på den måten har åpnet en dør for meg som jeg tidligere ikke trodde var mulig.

Skrevet

Tro kan flytte fjell ja. Men det er kanskje ikke hvor sterkt og inderlig en tror, som avgjør. Tro er for meg å ha full tillitt til Gud, og overlate alt til ham. En gjør seg ikke fortjent til bønnesvar ved å tro veldig mye, hvis dere skjønner. Og så er det ikke alltid at en får svar heller da, i hvert fall ikke det svaret en håper på.

Gjest Danielle 73
Skrevet

Jeg har fått veldig mange bønnesvar. Ikke alt besvares med en gang, men noe besvares også senere. Jeg har ikke bare fått bønnesvar ved at det faktisk skjer det som jeg ba om, men det er mennesker i menigheten som har gitt meg et svar også før det faktisk har skjedd.

Helt utrolig dette her. Jeg tror heller ikke at man får bønnesvar om man ikke er personlig kristen. Og med det mener jeg å ha et personlig forhold til Gud. Og Gud er ikke bare en tro eller noe man forholder seg til i vanskelige tider, Men HAN ER FAKTISK DER. Han gir den tryggheten, freden og friheten ingen mennesker er i stand til å gi. Han gir også bønnesvar ved å bruke mennesker til å utføre handlinger.

Bare de som selv er personlig kristen og som har opplevd kraften vil forstå hvilken fred, trygghet og frihet det faktisk er snakk om.

Gjest Hillary..
Skrevet

Helt utrolig dette her. Jeg tror heller ikke at man får bønnesvar om man ikke er personlig kristen. Og med det mener jeg å ha et personlig forhold til Gud. Og Gud er ikke bare en tro eller noe man forholder seg til i vanskelige tider, Men HAN ER FAKTISK DER. Han gir den tryggheten, freden og friheten ingen mennesker er i stand til å gi. Han gir også bønnesvar ved å bruke mennesker til å utføre handlinger.

Bare de som selv er personlig kristen og som har opplevd kraften vil forstå hvilken fred, trygghet og frihet det faktisk er snakk om.

Nåja, jeg tror på Gud slik du beskriver det... men jeg er ikke personlig kristen som du kaller det... jeg tror nemlig ikke på Jesus! Gud er tilstedeværende og gir meg derfor bønnsvar.

Sikkert mange jøder og muslimer som vil si det samme.

Gjest Danielle 73
Skrevet

til Hillary

Hvordan går det an å tro på Gud men ikke Jesus? Jesus er jo guds sønn, og gjennom jesus også er sannheten-veien-livet.

Gjest Anonymous
Skrevet
til Hillary

Hvordan går det an å tro på Gud men ikke Jesus? Jesus er jo guds sønn, og gjennom jesus også er sannheten-veien-livet.

For meg er det fullstendig mulig.

Slik det er for jøder...

Nå er det selvsagt helt umulig å "krangle" om dette, men vi befinner jo oss i et debattforum.

:)

Gjest Danielle 73
Skrevet

Til gjest.

Nei, det var ikke ment som en diskusjon. Men bare et helt enkelt uskyldig spørsmål.

Gjest Noldus
Skrevet

Kanskje troen på seg selv (og andre mennesker) er den troen som kan forandre mest i ens liv. Hvis man har en drøm eller et inderlig sterkt ønske så vil hele universet jobbe med deg for at det skal bli oppfylt :-) ....Man trenger nødvendivis ikke blande inn religion av noe slag.

Skrevet

Danille tror du på treenigheten. i såfall er Jesus også Gud. Tror på Gud, og Jesus, men ikke at Jesus er Gud som viste seg for oss

Gjest Anonymous
Skrevet
Til gjest.

Nei, det var ikke ment som en diskusjon. Men bare et helt enkelt uskyldig spørsmål.

Jeg (Hillary) var gjest...

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...