Gå til innhold

Hud som detter av på fingre og føtter [bilde]

hudorm1

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har siden sist uke hatt veldig tørr hud på fingerne, og plutselig kunne jeg rive av hud på, uten smerte, var akkurat som den bare slapp taket. Kunne ta ganske store områder.

Har smørt og smørt men ingen forbedring. Ser samme problemet har kommet på beina, ikke i samme størrelsesgrad.

Hunden under er ikke sår eller vond, men ser ut som når man har hatt huden i vann over lenger tid..

Legger ved et bilde.

post-75529-0-18926600-1388760710_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Eksem kanskje? Prøvd å bruke peeling, så får du mesteparten av den døde huden bort. Blir det ikke bedre så gå til lege! Er kremen du smører med parfymert?

Anonymous poster hash: dbc8b...698
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket for atopisk eksem og psoriasis da det finnes en type psoriasis som kun går på håndflater og under føttene.

Sistnevnte har jeg selv og ingen krem hjelper annet enn steroidekrem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen og sjekk for psoriasis. En venninne av meg hadde noe liknende og fikk diagnostisert psoriasis etter mange legebesøk. Det var tydeligvis ikke så lett å diagnostisere for hun hadde det bare i håndflatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i en krem på apoteket i dag, så får prøvde den noen dager, hvis ikke stikker jeg til legen. Veldig lite praktisk med sånne hender som håndtverker! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter endel googling, og sett på bilder tror jeg man kan fraskrive Psoriasis. Dette ser veldig voldsomt ut i forhold til det jeg har. Jeg er ikke rød, ikke betent ingen ting.

Det er akkurat som huden skiftes ut, og den gamle slipper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk det under føttene etter at jeg var i et veldig varmt land og hadde gått i tette sko i 2 uker. Jeg gikk til fotpleier for å få ordnet opp i de stygge føttene og hun sa at det var vanlig hos de som sliter med mye fotsvette eller går i våte sko f.eks i militæret.

Anonymous poster hash: d455e...90d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk det under føttene etter at jeg var i et veldig varmt land og hadde gått i tette sko i 2 uker. Jeg gikk til fotpleier for å få ordnet opp i de stygge føttene og hun sa at det var vanlig hos de som sliter med mye fotsvette eller går i våte sko f.eks i militæret. Anonymous poster hash: d455e...90d

Sopp med andre ord. Man kan få sopp om man er mye fultig og varmpå føttene. Da skaller huden av, og det klør.

Anonymous poster hash: 0ee8e...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være sopp eller vinterføtter.Uansett- kom deg til lege!

Og..god bedring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det der skjedde med meg også! Var kjempeplaget og har faktisk vannrette "arr" på tomlene.

Mitt svar for å få dette vekk var faktisk å bruke en bomullspad med "hellig vann" fra Tallinn. :fnise: Ikke at jeg tror på sånt, men farmor gjorde det og det forsvant. Det er typ 5 år siden nå. Denne vinteren har det kommet litt tilbake, men ikke i nærheten av så stor grad som før.

Anonymous poster hash: 62529...fd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...