Gå til innhold

Tips til spisested i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten skal på miniweekend i Oslo i helga, og trenger tips til hvor vi bør spise middag. Om det er burger/pizza/tapas/kinesisk... er det samme. Kriteriene er at det skal være god mat til en rimelig penge. Alle tips tas imot med stor takk!

Har prøvd å google litt selvfølgelig. Døgnvill Burger ser veldig god ut, eller er den oppskrytt? Og hva med Delicatessen - hvor mye må man regne med å betale for at to stykker skal bli mette der? Tapas er veldig godt, men jeg frykter at den er i overkant dyr. Andre forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God mat koster. Delicatessen letter dere fort for 700 +, dersom begge skal bli mette.

• Liker 2
Skrevet

Ellers er Vapiano ved Aker Brygge bra med greie priser. Pizza og pasta. Og de har som oftest ledige bord :)

• Liker 2
Skrevet

Habibi er rimelig, hvis det er et viktig kriterium, og jeg syns maten er veldig god. Libanesisk mat, jeg anbefaler mezeh. Fredager og lørdager er det magedans på kvelden.

http://www.habibi.no/

Skrevet

Illegal har god burger og er ikke alt for dyrt. Er ikke veldig koslig og romantisk da, er litt mer sånn dinerfølelse.. lite lyst lokale.

Liker dere indisk? Jeg er glad i New Anarkeli nederst på løkka og Albertines på St.Hanshaugen. Førstnevnte har hyggeligere lokaler og kanskje litt høyere priser, men begge har veldig god mat og er ikke for dyrt. Koslig og mørkt:)

Trancher nederst på Løkka er også koslig, og serverer kun entrecote (langstekt og godt) med diverse tilbehør.

Har hørt bra ting om både Vapiano (ved Rådhuset), Villa Paradiso (Grunerløkka) og Pizza da Mimmo (Frogner) når det gjelder pizza/pasta.

• Liker 1
Skrevet

Illegal burger og Trancher som hun over meg har skrevet :) Veldig god mat!

AnonymBruker
Skrevet

Trancher, Illegal Burger, Habibi

Anonymous poster hash: 618ca...1bb
Skrevet (endret)

Nytt sted for mexicansk/tacos: Taco republica i Torggt. Nammelig, og ikke dyrt.

De tar ikke bordereservasjoner, og er ganske populært for tida, så kom tidlig eller stå i kø.

http://tacorepublica.no/

Endret av Viktualia
  • Liker 1
Skrevet

Smalhans på St.Hanshaugen er norsk tradisjonsmat og ble kåret til beste norske i 2013.

Trancher på løkka er bra med greie priser.

Ricebowl for asiatisk(torggt)og tasty thai for thailandsk(bislett)

Gjest Summers
Skrevet

Stemmer for illegal, prisene ligger på facebooksiden.

Skrevet

Stemmer for illegal, prisene ligger på facebooksiden.

Er det bra mat der? Har lyst til å prøve og lest mye bra om stedet.

Gjest Summers
Skrevet

Ja burgerne er utrolig digge, kjipe er lang ventetid og det er for få sitteplasser. Synes absolutt burgerne er verdt prisen om man har lyst på en bedre burger enn frossenburgerne fra Gilde.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har spist endel i Oslo... siden jeg bor der :D

Illegal burger har veldig god hamburger, men det er godt, ikke noe å si på det, men det er tross alt en hamburger.

Det jeg anbefaler som de ikke har mange steder i Norge er Dim Sum!!!

Du kan få Dim Sum for to personer med brus eller øl til ca 400-500, noe som er rimlig og godt.

Det ligger to veldig gode dim sum restauranter i oslo.

Ene ligger på pilestredet og den andre like ved Sentrum Scene på brugata.(ikke akkurat i brugata, men veldig nært, husker ikke gata.) google

http://www.osloby.no/sulten/Ingen-dum-dim-sum-pa-New-taste-of-China-7085988.html

Skrevet

Skal jeg ut å spise så velger jeg alltid mellom Jewel of India eller Olivia (italiensk) når lommeboka ikke har det så fett. MYE mat på Jewel of India, og herlig rustikk følelse på Olivia.

Skrevet

Åja, de burgerne er driitgode!

AnonymBruker
Skrevet

Chinatown på makorstua har billig og god mat. Er der hver gang jeg besøker hovedstaden :)

Anonymous poster hash: 05295...5af

AnonymBruker
Skrevet

*Majorstua

Anonymous poster hash: 05295...5af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...