AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Vi er ett kjærestepar på 22 år som eier egen leilighet. Vært sammen i 4 år. Jeg har en bachelorgrad, og han driver med en master. Jeg har 100 %fast jobb. Han jobber deltid i tillegg til studier. Vi planlegger å få barn om ett par år. Syns dere vi har dårlig tid eller er det ok? Syns det er så mange som sier at på vår alder at vi er for unge til å få barn. Men når alt annet er på stell, ville dere fortsatt anbefalt oss med å vente? Vet at dette er opp til oss, men bare litt nysgjerrig på hva dere tenker Anonymous poster hash: 252af...6de
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 TS: Så tenker jeg litt på hvordan det er å være de første i vennegjengen som får barn? Selvfølgelig vet man ikke dette enda ettersom det er en stund til å mye kan skje. Noen som har erfaring med å være de første? Anonymous poster hash: 252af...6de
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Ikke for ung nei. Anonymous poster hash: 1553f...14e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Høres mye bedre ut enn enkelte av de historiene man leser på KG... Der folk verken har jobb eller planer om jobb, ingen fast boplass eller interesse av å være gode foreldre, ingen utdanningsinteresse og bare flyter gjennom livet uten mål og mening. Dere to virker supre. Det er ikke for tidlig nå engang, mener nå jeg. Kjør på. Og én må være den første i venninnegjengen Anonymous poster hash: 48b56...302
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Synes IKKE dere er for unge. Er dere klare for det, og vet dere klarer det, så hvorfor ikke? Slutt å bry dere om hva andre sier! Anonymous poster hash: 37889...e3d
Britt Banditt Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Syns ikke dere høres for unge ut. Kan jo være en fordel at begge har jobb, men om dere har økonomi til det nå så er det jo ikke noe problem
Vera Vinge Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Om dere ønsker dere barn snart, og det ser ut til at mye praktisk ligger til rette, er det vel bare å kjøre på? Når det gjelder å få barn først, så kan det jo endre ting i vennskap. Men når jeg ser rundt meg på de som har fått barn i det siste, forholder de seg veldig ulikt til det og opprettholdelse av vennskap. Hvis man har et barn som sover greit, sånn at man ikke er for sliten, og det legger seg i 19-tiden, har man faktisk en del tid til sosialisering. Så jeg ser noen som treffer venninner på kafé på kveldstid innimellom, mens noen ikke klarer eller ønsker å prioritere det. Og så virker det som man påvirker hverandre i vennegjenger. Vi var en av de første i våre vennegjenger som begynte å tenke på graviditet (selv om vi er noen år eldre enn dere), og jeg fikk inntrykk av at det satte folk på nye ideer. Plutselig har det vært en liten boom av babyer i min vennegjeng. Så fra å tro at vi ville være så tidlig ute da jeg ble gravid første gang, endret ting seg en del ettersom jeg måtte bli gravid flere ganger før det gikk bra. Og så var det flere som ble gravide like etter at vi fikk vårt barn. Og nå som ingen av disse barna er babyer lenger, innser jeg plutselig at vi kommer til å føle at vi er flere med barn på noenlunde samme alder (1 års forskjell er jo veldig lite når de blir større, sammenlignet med når en er baby). 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Dere er ikke for unge, men jeg vil anbefale dere å vente til mannen har vært i fast jobb i 1 år. Har dere noen økonomisk bufferkonto? Anonymous poster hash: bfe33...563
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 TS: Så tenker jeg litt på hvordan det er å være de første i vennegjengen som får barn? Anonymous poster hash: 252af...6de For min del har dette ikke vært så veldig positivt. De spør om alt mulig, og kjenner ikke sin ikke-eksisterende besøkstid på visse spørsmål. Anonymous poster hash: bfe33...563
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 TS: Så tenker jeg litt på hvordan det er å være de første i vennegjengen som får barn? Anonymous poster hash: 252af...6de For min del har dette ikke vært så veldig positivt. De spør om alt mulig, og kjenner ikke sin ikke-eksisterende besøkstid på visse spørsmål. Anonymous poster hash: bfe33...563
SummerJoy Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Dere er ikke for ung, men dere har heller ikke hastverk. Er godt å nyte bare det å være dere to også. Men ser jo at du skriver "om et par år" og det tenker jeg er helt perfekt
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Sorry for dobbelpost. Hilsen AB. Anonymous poster hash: bfe33...563
Guadaloupe Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Jeg syntes ikke dere er for unge, selv kan jeg se mange fordeler ved å få barn ung når man har "ting på plass" som utdanning, jobb, et sted å bo som dere eier ol.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Synes det høres helt greit ut. Det viktigste for meg er at man er helt sikker (så sikker man kan være) på at dere er riktige for hverandre og kommer til å holde sammen. Er du i tvil så venter du. Anonymous poster hash: 180b6...583
minister-mio Skrevet 4. januar 2014 #17 Skrevet 4. januar 2014 Fast 100% stilling Eier leilighet Vært sammen i fire år Ser ingen grunn til å vente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå