AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Vi er et par i slutten av 30årene med et vennepar på samme alder. Dvs. nå begynner jeg å lure på om vi av en eller annen merkelig grunn ikke er medregnet i vennekretsen deres lenger. Vi har vært sammen på konserter og mer privat i bursdagsselskap etc. I romjulen inviterte vi dem på middag til oss, og det var veldig hyggelig. I dagene etterpå legger kvinnen i forholdet ut bilder av div. baking og matlaging og skriver at det er til venneselskap på nyttårsaften. Et venneselskap vi to verken hadde hørt om eller blitt invitert til. I tillegg sender hun meg sms med spørsmål om innkjøp av spesielle matvarer som tydeligvis er til dette selskapet, uten å nevne noe om selskapet eller invitere. På nyttårsaften legger hun så ut flere bilder fra dette selskapet, der flere av våre felles venner er tilstede. Samtidig deler hun en artikkel om ensomhet på høytidsdager og skriver hvor viktig det er å vise omsorg og vennskap. Dobbeltmoralsk? Sjofelt? Barnslig? Anonymous poster hash: be099...545 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Om det bare har skjedd en gang kan det ha vært en forglemmelse men om det stadig vekk skjer så ville jeg nok kanskje ansett det som at de er mindre keen på å holde kontakten ja. Anonymous poster hash: ae6f9...bee 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 At det går an! Anonymous poster hash: 9109e...d05 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Vi er et par i slutten av 30årene med et vennepar på samme alder. Dvs. nå begynner jeg å lure på om vi av en eller annen merkelig grunn ikke er medregnet i vennekretsen deres lenger. Vi har vært sammen på konserter og mer privat i bursdagsselskap etc. I romjulen inviterte vi dem på middag til oss, og det var veldig hyggelig. I dagene etterpå legger kvinnen i forholdet ut bilder av div. baking og matlaging og skriver at det er til venneselskap på nyttårsaften. Et venneselskap vi to verken hadde hørt om eller blitt invitert til. I tillegg sender hun meg sms med spørsmål om innkjøp av spesielle matvarer som tydeligvis er til dette selskapet, uten å nevne noe om selskapet eller invitere. På nyttårsaften legger hun så ut flere bilder fra dette selskapet, der flere av våre felles venner er tilstede. Samtidig deler hun en artikkel om ensomhet på høytidsdager og skriver hvor viktig det er å vise omsorg og vennskap. Dobbeltmoralsk? Sjofelt? Barnslig? Anonymous poster hash: be099...545 Det enkleste svaret (siden dette er en middag og ikke en fest) er jo at de rett og slett måte prioritere antal gjester. Få har plass til så veldig mange rundt bordet, og siden de nettopp har sett dere så er det logisk at andre som blir prioritert først. Feks folk hjemmom på juleferie, venner det er lenge siden en har sett ++ Og kanskje røk dere to ut for enslige venner som hun visste ville sitte helt alene på kvelden? Så dersom dette skjer EN gang og vennene på ingen måte skjuler at de har utelatt dere synes jeg det er litt snodig å med en gang anta det verste. Særlig når dere ikke er 19-20 lengre. En forglemmelse er det selvsagt ikke, men det er da vel ikke slik at absolutt alle venner må inviteres hver gang (da hadde det jo lett blitt både slitsomt og fullt)? Det er jo dessuten ikke verre en at du kan spørre. Dere er jo voksne mennesker. Men du må spørre uten å gi inntrykk av at du er snurt for å ikke bli bedt. Det er umodent og slike venner er så slitsomme at de fort ikke blir bedt med på noe som helst... Anonymous poster hash: 6274b...b6b 18
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Du sier det er felles venner, men likevel: kan det være at dette er en bestemt gjeng som har pleid å feire nyttår sammen? Vi inviterer alltid de samme folkene til nyttår (og har ikke plass til å invitere fler enn dem). Anonymous poster hash: 7d8b3...9a6 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 vel, om de har blitt invitert et sted så er det vel ikke dems oppgave å invitere dere med? Anonymous poster hash: 5ecda...c3c
Jade Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Kanskje de ikke hadde plass til å invitere alle vennene sine. Har dette skjedd flere ganger? Er det alltid dere som blir utelatt? Er det kun dere som blir utelatt? Det er jo begrenset hvor stor plass en har. Det er ikke nødvendigvis slik at man inviterer de man liker best hver gang. Men at noen ganger inviterer man noen, og andre ganger noen andre.
makkapakka Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 hadde ikke gidda det vennskapet lenger, blir jo så slitsomt i lengda hvis dere ikke er like i tankegangen..
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Det enkleste svaret (siden dette er en middag og ikke en fest) er jo at de rett og slett måte prioritere antal gjester. Få har plass til så veldig mange rundt bordet, og siden de nettopp har sett dere så er det logisk at andre som blir prioritert først. Feks folk hjemmom på juleferie, venner det er lenge siden en har sett ++ Og kanskje røk dere to ut for enslige venner som hun visste ville sitte helt alene på kvelden? Så dersom dette skjer EN gang og vennene på ingen måte skjuler at de har utelatt dere synes jeg det er litt snodig å med en gang anta det verste. Særlig når dere ikke er 19-20 lengre. En forglemmelse er det selvsagt ikke, men det er da vel ikke slik at absolutt alle venner må inviteres hver gang (da hadde det jo lett blitt både slitsomt og fullt)? Det er jo dessuten ikke verre en at du kan spørre. Dere er jo voksne mennesker. Men du må spørre uten å gi inntrykk av at du er snurt for å ikke bli bedt. Det er umodent og slike venner er så slitsomme at de fort ikke blir bedt med på noe som helst... Anonymous poster hash: 6274b...b6b Prioriteringen handler i dette tilfellet verken om folk som er hjemme på juleferie eller folk de ikke har sett på en stund. Ved tidligere anledninger har vi alltid vært inkludert. Må presisere at jeg ikke på noen måte er snurt, men stusser bare over måten å gjøre det på, ikke si noe om det da de var hos oss og deretter publisere alt på face. Om det bare har skjedd en gang kan det ha vært en forglemmelse men om det stadig vekk skjer så ville jeg nok kanskje ansett det som at de er mindre keen på å holde kontakten ja. Anonymous poster hash: ae6f9...bee Tja, i så fall er det jo en litt barnslig måte å si fra på... vel, om de har blitt invitert et sted så er det vel ikke dems oppgave å invitere dere med? Anonymous poster hash: 5ecda...c3c Du misforstår, det var våre venner som inviterte til selskap hos seg selv. Du sier det er felles venner, men likevel: kan det være at dette er en bestemt gjeng som har pleid å feire nyttår sammen? Vi inviterer alltid de samme folkene til nyttår (og har ikke plass til å invitere fler enn dem). Anonymous poster hash: 7d8b3...9a6 Nei, det er ikke slik i dette tilfellet. Anonymous poster hash: be099...545
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Kanskje de ikke hadde plass til å invitere alle vennene sine. Har dette skjedd flere ganger? Er det alltid dere som blir utelatt? Er det kun dere som blir utelatt? Det er jo begrenset hvor stor plass en har. Det er ikke nødvendigvis slik at man inviterer de man liker best hver gang. Men at noen ganger inviterer man noen, og andre ganger noen andre. Du har jo selvfølgelig et poeng mht. plass og det at ikke alle nødvendigvis blir invitert hver gang det er selskap. Kanskje det er bare jeg som er for godt vant fra før, både jeg selv og venner fra tidligere har praktisert store selskaper der "alle" ble inkludert. hadde ikke gidda det vennskapet lenger, blir jo så slitsomt i lengda hvis dere ikke er like i tankegangen.. Egentlig har vi mye felles og ønsker å beholde vennskapet, men akkurat dette opplegget forstår vi lite av. Anonymous poster hash: be099...545
Arlea Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Jeg ville ikke ha avskrevet dem bare på grunn av dette, det kan jo være ganske mange faktorer som spiller inn, misforståelser om at dere kanskje hadde andre planer, at de hadde avtalt dette for lenge siden og glemt å invitere før bordet var fullt, at kanskje selskapet var på noen andres initiativ og at det tilfeldigvis endte opp med å finne sted hjemme hos venneparet deres... Når det er sagt så ville jeg ikke ha fortsatt å invitere dem hvis kontakten fortsetter å være like ensidig, men for nå så ville jeg bare ikke tenkt så mye på det. Selskapshøytiden er ganske slitsom, og det er ikke alltid like lett å få til å inkludere alle man har lyst til. Jeg har selv opplevd at jeg av ulike årsaker ikke har kunnet invitere noen av mine nærmeste venner på selskeper. Et år hadde for eksempel eksen gjort avtaler for så å glemme å fortelle dem til meg, et annet år misforstod jeg og trodde at en venninne hadde andre planer også videre. Jeg synes jo det er på sin plass å si i fra hvis det er noen jeg gjerne vil ha der, men som av ulike årsaker ikke kan inviteres, men selv mennesker som er gode venner kan ha ulik oppfatning om hva som er riktig protokoll å følge, og misforståelser oppstår. Det er noen som liker å ha full oversikt over nyttårsgjestene i november, mens andre venter til tre dager før for å invitere.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 Kan hende de ikke mente å stenge dere ut, men at de hadde jo truffet dere i romjula, og skulle ha andre på besøk nå. Jeg prøver å få til treff og hygge på rundgang, og når jeg da har truffet noen, spør jeg ikke dem på en stund igjen. Alle er forskjellige, noen vil treffe samme gjeng flere ganger i uka eller måneden, andre klarer seg med sjeldent - men svært hyggelig - påfyll. Anonymous poster hash: cc038...631 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Dere hadde jo allerede tilbragt tid sammen i romjulen! Flere ganger samme uka, er det virkelig nødvendig? Anonymous poster hash: fe21d...3d7 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 ts: om du hadde blitt invitert til et selskap,hadde du da invitert andre til å bli med også? syns det er spesielt i såfall. jeg ble invitert på middag/fest på nyttår. føler ikke det er naturlig av meg som gjest å invitere andre Anonymous poster hash: 5ecda...c3c
bettsa Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Så rart dere ikke ble bedt. Jeg hadde blitt snurt dersom dette var mine venner, jeg hadde valgt holdt litt avstand. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Da du inviterte de hjem til dere, inviterte du da også de andre felles vennene som var hos henne nå?Anonymous poster hash: f1b8c...23c 3
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 Kanskje hun trodde hun hadde invitert dere og sitter nu snurt og lurer på hvorfor dere ikke gav beskjed om at dere ikke kom? 1
Jade Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 (endret) Noen her som hadde et godt poeng. Man skal gjerne rekke over mange i julen. De hadde nettopp truffet dere, og kanskje nettopp derfor ble andre prioritert i det neste selskapet. At de ikke hadde plass til alle. Dere blir gjerne invitert tilbake, men kanskje etter juleferien. Endret 3. januar 2014 av Jade
Gjest Daenerys Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 Tråden er ryddet for hetsende kommentar. Daenerys, mod.
JayGatsby Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 Vi er et par i slutten av 30årene med et vennepar på samme alder. Dvs. nå begynner jeg å lure på om vi av en eller annen merkelig grunn ikke er medregnet i vennekretsen deres lenger. Vi har vært sammen på konserter og mer privat i bursdagsselskap etc. I romjulen inviterte vi dem på middag til oss, og det var veldig hyggelig. I dagene etterpå legger kvinnen i forholdet ut bilder av div. baking og matlaging og skriver at det er til venneselskap på nyttårsaften. Et venneselskap vi to verken hadde hørt om eller blitt invitert til. I tillegg sender hun meg sms med spørsmål om innkjøp av spesielle matvarer som tydeligvis er til dette selskapet, uten å nevne noe om selskapet eller invitere. På nyttårsaften legger hun så ut flere bilder fra dette selskapet, der flere av våre felles venner er tilstede. Samtidig deler hun en artikkel om ensomhet på høytidsdager og skriver hvor viktig det er å vise omsorg og vennskap. Dobbeltmoralsk? Sjofelt? Barnslig? Anonymous poster hash: be099...545 Dere er et par så dere ikke går under kategorien ensom. Men uten å kjenne situasjonen så kunne hun godt ha invitert dere om dere er venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå