Gå til innhold

Det står 0kr på BSU kontoen min. Jeg hadde jo 20 000 der. Skjønner ingen ting :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klikket meg inn på nettbanken og der står der at jeg har 0 kr på BSU kontoen min. Wtf? Jeg har jo 20 000 der! Hvor er de blitt av? Jeg er helt lost nå. Jeg har sparebank sør og det går ikke ann å bruke de pengene. De er låst til BSU kontoen, Det står ingen informasjon heller.

Jeg forstår ingen ting nå :(

Anonymous poster hash: f3e49...130
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det er penger du satt inn før 1.1.2014 er de låst og kan ikke brukes til annet enn boligkjøp (da må kontoen avsluttes). Da vil de stå som 0,- disponibelt, men du skal kunne se at de står låst et eller annet sted i nettbanken.

Anonymous poster hash: cf59a...d05
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det er penger du satt inn før 1.1.2014 er de låst og kan ikke brukes til annet enn boligkjøp (da må kontoen avsluttes). Da vil de stå som 0,- disponibelt, men du skal kunne se at de står låst et eller annet sted i nettbanken.

Ok det visste jeg ikke, men jeg kan ikke se de noen plass jeg :( De er bare helt borte. Merkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Ok det visste jeg ikke, men jeg kan ikke se de noen plass jeg :( De er bare helt borte. Merkelig.

Jeg har Dnb selv, og da må man inn på kontobetingelser tror jeg for å se totalbeløpet du har spart samt rentene du har opptjent.

• Liker 1
Gjest Ironically me
Skrevet

De har staten tatt som gebyr, nei - men sjekk med banken i alle tilfelle!

AnonymBruker
Skrevet

Pengene er nok tapt, lett å bli lurt av norske banker. Forbrukerrådet neste! (Kødda.)

Anonymous poster hash: 5a1cc...b33
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det står det hos meg også, fordi det viser disponibelt beløp. Og det er jo kr 0, for du kan jo ikke bruke pengene uten videre :)

Anonymous poster hash: b0dd1...378

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med og ringe banken??

Anonymous poster hash: 8ef88...0d1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok de, skal bruke de på horer og sprit!

Anonymous poster hash: 18dc9...554
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må klikke deg inn på selve kontoen så skal det visstnok komme frem (i følge min mann). Jeg hadde det samme problemet i går. Skjønner frustrasjonen.

Anonymous poster hash: b166b...2d0
AnonymBruker
Skrevet

Du ser disponibelt beløp, som er kr. null. Saldoen vises trolig et annet sted i nettbanken.

Anonymous poster hash: dff2f...74f
Skrevet

Jeg har DnB og satt over 5000 i november. Disse ser jeg heller ikke nå. Ikke i disponiblet, ikke i saldo, men kun hvis jeg ser på kontobevegelser. De står også i årsrapporten, så de har tydeligvis ikke blitt helt borte, men har ikke fått renter av dem heller. Hvorfor ikke? De sto som disponibelt frem til årsskifte, men aldri i saldo da heller. Hva skjer?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Sparebanken Pluss og der står det riktig sparebeløp på forsiden som saldo, mens det står 0 som disponibelt, som jo er riktig. De har nå fusjonert med Sparebanken Sør og får felles nettbank. Håper de har beholdt sin løsning, for der er det ingen problemer!

Anonymous poster hash: 8b759...e0a
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med banken. Pengene er utilgjengelige, men du bør kunne se i kontobevegelser at pengene er gått inn, men ikke ut igjen, og at det er kommet renter.

Må si jeg foretrekker min egen nettbank, der saldoen står lett tilgjengelig så jeg enkelt har oversikt over hvor mye jeg har, inkludert renter.

Anonymous poster hash: 1ec8d...1b8
AnonymBruker
Skrevet

Hva med og ringe banken??

Anonymous poster hash: 8ef88...0d1

Hva med å ringe banken********* :kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm:

Anonymous poster hash: 532f2...56d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ringe banken********* :kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm:

Anonymous poster hash: 532f2...56d

Hva med å lære seg litt folkeskikk? Jeez...

Anonymous poster hash: 0d55a...9c4

• Liker 3
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Jeg har DnB og satt over 5000 i november. Disse ser jeg heller ikke nå. Ikke i disponiblet, ikke i saldo, men kun hvis jeg ser på kontobevegelser. De står også i årsrapporten, så de har tydeligvis ikke blitt helt borte, men har ikke fått renter av dem heller. Hvorfor ikke? De sto som disponibelt frem til årsskifte, men aldri i saldo da heller. Hva skjer?

Dersom du satt dem inn i november så har det jo ikke rukket å løpe mye renter på dem akuratt..

Du må sette inn så mye som mulig i Januar slik at rentene kan løpe hele året. Jo tidligere du sparer, jo mer rente tjener du. En måned med rente gir ikke mye rente :)

De står som disponibelt fram til nyttår, etter det blir pengene låst. Det er betingelsene ved BSU-konto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...