Gjest Estrela i.i Skrevet 16. mai 2004 #1 Skrevet 16. mai 2004 Jeg lurer på å skifte jobb om et års tid eller så- føler at jeg trenger nye utfordringer. Trives forsåvidt godt i jobben jeg har nå, men vil ha høyere lønn og andre, nye oppgaver. Så lurer jeg på: Hvilken stillingsbetegnelse har de damene som sitter og registrerer/puncher skjemaer og søknader o.l hos forsikringsselskapene? Kunne faktisk tenkt meg en sånn jobb. Liker å prøve litt forskjellig. Hører at man tjener ganske ok, og det er vanlig kontortid (viktig for meg som har barn)... Hvordan skaffer jeg meg en sånn jobb? Bør jeg stikke innom, eller ringe, eventuelt bare sende en generell interessesøknad? Noen her som har/har hatt en sånn stilling og vil fortelle meg litt om hvordan det er?
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2004 #2 Skrevet 16. mai 2004 Jeg hadde en sommer en punchejobb gjennom vikarbyrå (vikarbyrå formidler mye slike jobber). Tjente da 100 kr timen. (Dette er to år siden, var nyutdannet økonom, og det var eneste jobben jeg klarte å få. Krever selvsagt ikke slik utdanning, men da jeg jobbet på regnskapskontor var det en fordel med økonomisk kunnskap så jeg kunne avlaste andre med deres arbeidsoppgaver). Hadde stillingen blitt utlyst ville den gått som en førstesekretærstilling med månedslønn på rundt 17-20.000 regner jeg med, altså ikke så veldig godt betalt. Men - dette var et statlig kontor, vi hadde arbeidstid fra 8 - 15 i fire sommermåneder, jobbet til 15.45 resten av året. Fleksitid, ikke noe problem å jobbe inn noen timer på kveldstid om man ville ha fri en dag etc. Det er noe jeg verdsatte høyt og ikke har hatt mulighet til i andre jobber jeg har hatt grunnet nødvendigheten av å være der i åpningstiden. Med en punchejobb er det viktigste at jobben blir gjort, ikke når på døgnet den blir gjort. Frykter at det kunne blitt litt kjedelig i lengden, men med gode kollegaer og greie arbeidforhold er det nok en jobb jeg ville kunne trivdes i en god stund.
Gjest Amy Skrevet 18. mai 2004 #3 Skrevet 18. mai 2004 Den offisielle stillingsbetegnelsen var selskapet jeg jobbet i "kundekonsulent". Jeg tjente ca 240 000 i året. Jobbet fra 08-16 og hadde fleksitid. Da har jeg 4 års utdannelse og et par års erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå