Gjest Bud Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Hei! Må åpne med å si at jeg har vært medlem på Elixia i 4 måneder, så dette er ikke et halvhjertet nyttårsforsett. Uansett, jeg ser ikke de resultater jeg hadde et håp om at skulle være på plass nå. Mistenker at dette bunner ut i at jeg ikke har peiling på hva jeg driver med der jeg surrer rundt og studerer veltrente damerumper eller flirer av muskelgutta som står og kysser bicepsene foran speilet. Har googlet diverse treningsprogram, men den jungelen som da dukker opp er ikke enkel å ta seg frem i for en som er mer glad i handling enn lesing, for ikke å nevne alle de motstridende tipsene! Kan du anbefale et treningsprogram for meg? Har mulighet til å trene annenhver dag. Det kan gå opp til 2 uker med begrensede treningsmuligheter. Trenger mer overkroppsstyrke. Ikke for mye løping da knærne lengter etter pensjonstilværelsen.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Ta kontakt med en veileder på senteret, så vil du nok få hjelp. Et treningsprogram jeg synes gir godt resultat er følgende: - knebøy - Markløft - Utfall - Kroppshev - Brystpress - Skulderpress - Biceps-curl - Triceps - dips - Push-ups - Planken - Rygghev Dette er et helkroppsprogram som kan brukes opp til 3 ganger i uken, og med 3 sett med 8 -12 repetisjoner på hver øvelse tar dette programmet ca 1,5 time. Jeg har med vilje ikke satt opp vekter, fordi dette er noe du selv finner ut av. Ha såpass tunge vekter at du sliter skikkelig på siste repetisjon, men ikke så tunge at du ikke klarer 8 repetisjoner. Min erfaring er at det er best å øke vektene hver uke, men noen øker vekter oftere, andre sjeldnere. Anonymous poster hash: 11566...961
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Ellers liker jeg dette programmet godt, men du er kanskje for viderekommen til å ha nytte av det? Anonymous poster hash: 11566...961
Supraspinatus Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Starting strength er nok et bra program for deg. Enkelt, og solid. http://fitnessbloggen.no/starting-strength/
Gjest Bud Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Starting strength er nok et bra program for deg. Enkelt, og solid. http://fitnessbloggen.no/starting-strength/ Går for denne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå