oslotur Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Jeg bor i en liten by hvor det ikke er mange jobber å få. I slutten av november ble den jobben jeg hadde lagt ned slik at jeg ble arbeidsløs og fikk innvilget dagpenger fra nav. Jeg har etter det vært en aktiv arbeidssøker men kan ikke søke utenfor byen min fordi min syke mor er ganske avhengig av meg. Nå er jeg kommet til et punkt hvor jeg er så desperat at jeg tar nesten hva som helst. Søkte igår på jobb som telefonselger og skal på intervju på mandag. Mitt dilemma er at jeg vet rett og slett ikke om jeg har psyken til å klare meg i den jobben og jeg vet at sjansen for at jeg slutter kort tid etter er ganske stor. Hvis jeg får meg jobb så mister jeg retten til dagpenger og må leve av inntektene fra jobb. Hvis det skulle være seg slik at jeg begynner i jobb som telefonselger og slutter kort tid etter så må jeg søke på nytt om dagpenger og det vil jeg helst slippe da det tok 3 uker å få det innvilget, i mellomtiden måtte jeg leve av å selge noe jeg har samt donasjoner fra familien, var tunge tider. Hva synes du jeg burde gjøre? begynne i jobben og ta det derifra eller vente til det kommer en annen ledig stilling jeg kan søke på?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Hvis du forsøker deg litt telefonjobben, så ser NAV at du er villig til å forsøke ALT! Ellers så er det kanskje ein god plan at du og din mor flytter sammen? Det er billigere når man er 2. Anonymous poster hash: 17efe...c27
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Har du blitt godkjent som lokal arbeidssøker? Hvis ikke så kan du i utgangspunktet ikke bare begrense deg til byen der du bor - i det å være reell arbeidssøker ligger det at man må være villig til å ta hvilken som helst jobb, i hvilken som helst del av landet på fulltid... Får du tilbud om jobb men takker nei så kan du få bortfall av dagpenger i en periode - gjentar det seg kan du miste dagpengene helt... Det kan kanskje være lurt å tenke litt nytt og ikke begrense seg så mye - har du åpen profil på nav.no? Har du en god cv? Fryktelig kjipt å misse sjansen på drømmejobben i nabobyen bare fordi du har begrenset deg til kun en by... Om moren din trenger mye hjelp kan det være at hun har rett på ytelser fra kommunen - f.eks hjemmehjelp eller hjemmesykepleie... Anonymous poster hash: f3672...89e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå