Gå til innhold

KG mattequizen

Gjest Wei Wei

Anbefalte innlegg

Gjest Wei Wei

Hva er deres resultat uten noen hjelpemidler, bare hoderegning?

Er det flere som syns det er skremmende at dette nivå regnes av KG som utfordrende?

Screenshot:

post-53821-0-30608000-1388743314_thumb.g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mitt resultat var som ditt, 10 av 10.

Men i motsetning til deg, måtte jeg tenke meg om et par ganger på 2 av oppgavene fordi jeg måtte grave fram definisjoner, og typen prosentregning som var presentert i oppgave 5 har jeg ikke regnet i hodet på rundt 30 år, så det ga også litt hodebry.

Disse tre oppgavene var, om ikke utfordrende, så i alle fall ikke lette.

Det er 30-35 år siden jeg holdt på med denne typen matte, og jeg er sikker på at årsaken til at jeg husker så mye som jeg gjør, er takket være at jeg har hjulpet barna med lekser.

Anonymous poster hash: b218b...015
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke denne var nevneverdig vanskelig, men jeg er jo jevnlig borti noe matematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemer som denne quizen er kvinne matte. Mannematte er f. eks. å modellere oljestrøminger med differensialligninger osv..

Anonymous poster hash: 3d079...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Relativt enkelt, når man husker hva begrepene står for.

Anonymous poster hash: e3340...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemer som denne quizen er kvinne matte. Mannematte er f. eks. å modellere oljestrøminger med differensialligninger osv.. Anonymous poster hash: 3d079...4d1

Kom på ntnu og si det i trynet på de kvinnelige matematikerne der.

Anonymous poster hash: e3340...c4a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemer som denne quizen er kvinne matte. Mannematte er f. eks. å modellere oljestrøminger med differensialligninger osv..

Så alle menn kan f.eks å modellere oljestrømninger med differansialligner osv?

Og ingen kvinner kan det samme?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så alle menn kan f.eks å modellere oljestrømninger med differansialligner osv?

Og ingen kvinner kan det samme?

Joda, jeg ville bare krangle litt. Men har faktisk møtt noen flinke kvinnelige matematikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt modelere strømninger med differensialligninger jeg. Og sist jeg sjekka hadde jeg ikke penis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Blir denne quizen regnet som vanskelig? Til og med på barnetrinnet har de vel lært slik regning, eller "matte"(= matematikk) som alt kalles nå, i hvert fall på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt modelere strømninger med differensialligninger jeg. Og sist jeg sjekka hadde jeg ikke penis.

Samme her.

Fikk 10 av 10! Hadde vel vært litt flaut om jeg ikke fikk det, i og med at jeg studerer matematikk på universitetet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Samme her.

Fikk 10 av 10! Hadde vel vært litt flaut om jeg ikke fikk det, i og med at jeg studerer matematikk på universitetet :fnise:

Det er slett ikke nødvendig med universitetsutdannelse for å klare disse oppgavene. Det holder med å ha fulgt med i timene i grunnskolen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er slett ikke nødvendig med universitetsutdannelse for å klare disse oppgavene. Det holder med å ha fulgt med i timene i grunnskolen :).

Alt er enkelt når du kan det, og jeg kan gi det hundrevis av eksempler på folk som har jobbet hardt med matte, fulgt med i timene på grunnskolen, og som likevel ikke klarer å få mer enn 6-7 riktige på denne quizen!

Ingen sier at dette er avansert matte, men at enkel matte kan være vanskelig for noen, og jeg synes de som sier "jammen dette er jo så enkelt at alle burde klare det" er rimelig arrogante, og feiler å forstå at vi har ulike styrker og svakheter.

Som det står på quizsiden: "For mange av oss kan også selv de enkleste mattestykkene være utfordrende."

Jeg har aldri klart å lære meg å klappe meg på hodet mens jeg stryker meg på magen.

Det er en enkel koordinasjonsøvelse som de fleste klarer å lære seg dette uten problemer, men jeg klarer det uansett ikke.

Men jeg kan en del andre ting, som jeg selv synes er enkelt å gjøre, men som andre ikke klarer å lære seg.

Anonymous poster hash: dd06e...817

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh ja, jeg vet jo det? Det er jo akkurat derfor det hadde vært virkelig flaut om jeg ikke fikk det..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Eh ja, jeg vet jo det? Det er jo akkurat derfor det hadde vært virkelig flaut om jeg ikke fikk det..

Det ble kanskje feil å sitere deg, beklager det. Jeg mente ikke å underkjenne deg med mitt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blasé

Jeg fikk faktisk 7 av 10, og for å være helt ærlig gjettet jeg bare på flere. Når jeg ser på oppgavene skal det jo være ganske lett i og med at det er et ganske lavt nivå. Kjente igjen mye av spørsmålene og begrepene, men jeg vet rett og slett i svarene. Ikke noe flaut for meg å inrømme det. Jeg kan ikke matte :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Kattekvinne, mattekvinne, kvinnematte, mannematte, dørmatte, - du ender uansett opp som gammal røy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...