AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Hei. Må få sagt dette, for nå klarer jeg ikke å holde på frustrasjonen lenger. Dette er en sak rettet mot alle mennesker som ikke tenker over sin oppførsel og væremåte. Jeg og samboeren min har vært sammen i 8 år, jeg elsker han veldig høyt og setter stor pris på han i mitt liv. Jeg har vel aldri elsket noen like høyt og uansett hvor mange oppturer og nedturer som har kommet i forholdet har jeg kjempet for forholdet vårt. Han er en kjernekar når han er i humør, når alt går som han vil og jeg gjør som han ønsker, så har vi det supert. Jeg sier ikke at jeg aldri får gjøre som jeg vil, for jeg vet at jeg styrer mye i forholdet. men jeg blir så frustrert over han når han sier en ting og gjør noe helt annet. Han har en tendens til å bli sur ganske så fort, det skal ikke mye til før han er en helt annen person. Han kan i det ene øyeblikket si at han elsker meg svært høyt, ingen bedre enn meg, hvor fantastisk han har det sammen med meg osv. og sekunder etter kan han bli så sur at han kan bli en dust, som sier mye frekt for å såre meg. Han sier mye frekt når han blir sur og dette fordi han vet at jeg blir såret, jeg har ikke glemt et ord av det han har sagt til meg når vi har kranglet og det stikker fortsatt den dag idag. Jeg elsker han og vil bare forstå hvordan et menneske kan forandre seg så fort i løpet av så kort tid, hvorfor skal det være så lett å si mye frekt fordi man er sur? Hvorfor tenker man seg ikke om før man sier ting som man vet kommer til å sitte dypt lenge etter at det er sagt. Valget er ikke å gå fra han, men frustrasjonen gjør at til tider vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre av meg. Ønsker bare å forsvinne fra alt dette til tider. Anonymous poster hash: 0fcde...360 Anonymous poster hash: 0fcde...360
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 han har sine feil. du har dine. du sier jo selv at du styrer mye i forholdet. kanskje det irriterer han? svært sjelden at bare en person har skylda i alt det dårlige forholdet bærer med seg... just sayin! Anonymous poster hash: ddcd8...dc5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Kan hende han sliter med noe. Tøft på jobb f. Eks Da er det lett å prøve å late som ikke no, og neste smelle. Snakk med han. Ikke ok å leve sånnAnonymous poster hash: 8100b...9f6
Gjest bellapiere Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Kan hende han sliter med noe. Tøft på jobb f. Eks Da er det lett å prøve å late som ikke no, og neste smelle. Snakk med han. Ikke ok å leve sånnAnonymous poster hash: 8100b...9f6 Ja det kan hende, som sagt jeg blir bare frustrert når jeg ikke forstår hva jeg gjør feil. Snakke hjelper aldri, får aldri svar på hva som feiler han, men ja kan være andre årsaker til at han oppfører seg slik og jeg er vel den nærmeste han har som han kan ta det ut på.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Det er ikke noe kjekt. Men lar han det bare gå ut over deg om han blir sur? Eller krangler og kjefter du tilbake? Gjør du han irritert pga at han går fra å være i godt humør til sur på så kort tid? Folk kan jo bli sur ganske fort dersom noe går å gnager fra før av, eller om du treffer en "nerve". Jeg og min sambo kranglet mye mer før. Var flere sårende ord fra han også. Det siste året merker jeg hvertfall at han prøver å beherske seg om jeg har en dårlig dag og heller ikke sier stort/svarer. Irriterende der og da, MEN det hjelper meg, så slipper jeg å gråte på et rom fordi han sårer meg med ord :-) Alle har forskjellige måte å reagere og få det ut på. Men om du ikke gjør det fra før, tenk på hvordan du snakker og svarer han når du merker han blir sur. Bit heller sammen tenna der og da, og prat om det når han er i godt humør igjen. Anonymous poster hash: e566c...19d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Vil nok si at dette er hans måte å utrykke "dominans" i forholdet. Kanskje du er god til å argumentere for din sak og kanskje han nettopp ikke er det. Virker litt som om at han bruker disse "frekkhetene" for å "ta" deg på en måte. Med tanke på at dere har vært sammen så lenge, vet han sikkert dine svakheter og hva som skal til for å "vinne" en diskusjon. Men dette er absolutt noe du må sette foten ned for! Ikke finn deg i tull. Håper dette årdner seg for deg. God komunikasjon er som regel nøkkelen Anonymous poster hash: d139a...be9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå