Gå til innhold

Er dette en grei frokost?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Drikker grønnsaksmoothie til frokost, og har nå lagt inn alle ingrediensene på diett.no. Ble litt overrasket over at det ble så mange kcal, for tidligere har jeg tenkt at jeg burde spise noe ved siden av, men nå tenker jeg at det kanskje holder med kun denne smoothien til frokost.. Hva tenker dere?

post-37809-0-35511600-1388740178_thumb.j

Anonymous poster hash: 82e36...212

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt grei frokost, men jeg hadde utelatt linfrøene, du får nok fett fra avokadoen :)

Skrevet

Litt over 300 kcal er vel ikke så mye for å være en frokost? Husk at frokosten er det viktigste måltidet, og det gjør ikke noe at det inneholder litt kalorier siden kroppen har fastet seg gjennom natten.

Skrevet

Litt over 300 kcal er vel ikke så mye for å være en frokost? Husk at frokosten er det viktigste måltidet, og det gjør ikke noe at det inneholder litt kalorier siden kroppen har fastet seg gjennom natten.

Hvorfor er frokost det viktigste måltidet?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er frokost det viktigste måltidet?

Fordi det er det første måltidet kroppen får etter en lang natt uten noe næring. derfor syns jeg ikke man skal spare på kaloriene der, men heller spise godt på formiddagen slik at man unngår å fråtse i mat på kvelden fordi man har sultet seg gjennom dagen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt grei frokost, men jeg hadde utelatt linfrøene, du får nok fett fra avokadoen :)

Er ikke linfrø bra for magen?

Men kanskje jeg dropper de da :) så sparer jeg noen kcal!

Skrevet

Det høres grusomt vondt ut, så det er sikkert kjempesunt! :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville beholdt linfrøene! De er veldig bra for fordøyelse og mage. Ville heller kuttet ned på avokadoen om jeg skulle kuttet ned på noe (mest fordi jeg ikke liker avokado riktig nok...). Men jeg er også enig i at frokost er en fin ting som man kan bruke noen kalorier på. Sist man spiste var kanskje 12 timer tidligere og det er greit å få litt fart på systemet og overleve en dag på jobben/skolen før lunsj.

• Liker 1
Skrevet

Var litt lite protein i den der shaken. Hva med 1-2 egg i tillegg?

Skrevet (endret)

.

Endret av lykkeliten 2010
AnonymBruker
Skrevet

Det høres grusomt vondt ut, så det er sikkert kjempesunt! :fnise:

Kjempesun mat er som egel grusomt vondt :fnise:

Anonymous poster hash: c77b7...86b

Skrevet

Er ikke linfrø bra for magen?

Men kanskje jeg dropper de da :) så sparer jeg noen kcal!

Linfrø er veldig bra for fordøyelsen, jeg tok bare utgangspunkt i at du følte det var litt for mye kalorier i smoothien, og foreslo da å kutte ut en av kildene som gir mest kalorier i akkurat dette tilfellet. Du kan like gjerne kutte ut avokadoen hvis du skjønner :) I overkant av 300 kalorier til frokost er uansett ikke mye :)

Skrevet

Kjempesun mat er som egel grusomt vondt :fnise:

Anonymous poster hash: c77b7...86b

Tull og tøys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...