KleintEastwood Skrevet 4. januar 2014 #41 Skrevet 4. januar 2014 Stek sopp, bacon og løk sammen. Veldig godt til. Ellers er vel bernaise den mest klassiske sausen til biff. Det er STOR forskjell på hjemmelaget og posesaus. Litt knot, men vel verdt det. Ellers er cherrytomater veldig godt til, og trenger ingen tilberedning
Gjest Violetta Skrevet 4. januar 2014 #42 Skrevet 4. januar 2014 Dette dreier seg ikke om mine personlige preferanser først og fremst, men om grunnleggende kunnskaper mht balanse mellom fett og syre for å oppnå en balansert smak i matretter (slik også grunnsmakene søtt, salt, bittert og surt spiller sammen når man smaker til retter). Det var et velment velutprøvd råd, take it or leave it. Anonymous poster hash: ea71b...735 Da velger jeg det siste. Smak og behag.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #43 Skrevet 4. januar 2014 Da velger jeg det siste. Smak og behag. Kokkefaget er også et fag. Anonymous poster hash: ea71b...735
Gjest Violetta Skrevet 4. januar 2014 #44 Skrevet 4. januar 2014 Kokkefaget er også et fag. Anonymous poster hash: ea71b...735 Javisst, men jeg vet hva jeg liker uavhengig av det faget. Derfor foretrekker jeg å lage min mat selv. Og den der blunkesmileyen kan du droppe. Ren hersketeknikk.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #45 Skrevet 4. januar 2014 Javisst, men jeg vet hva jeg liker uavhengig av det faget. Derfor foretrekker jeg å lage min mat selv. Og den der blunkesmileyen kan du droppe. Ren hersketeknikk. Da beklager jeg, ikke slik ment. Men det er virkelig ikke sånn at akkurat smak er helt subjektivt, slik mange argumenterer for her på forumet. Jeg var ikke ute etter å lage en voldsom diskusjon, bare komme med et velment innspill mht syrebalanse, som jeg ser at mange kunne ha glede av å oppdage. Jeg visste ikke at jeg stakk hånden i et vepsebol. Men skal unngå å svare mer i mattråder på en stund. Anonymous poster hash: ea71b...735
Gjest Violetta Skrevet 4. januar 2014 #46 Skrevet 4. januar 2014 Da beklager jeg, ikke slik ment. Men det er virkelig ikke sånn at akkurat smak er helt subjektivt, slik mange argumenterer for her på forumet. Jeg var ikke ute etter å lage en voldsom diskusjon, bare komme med et velment innspill mht syrebalanse, som jeg ser at mange kunne ha glede av å oppdage. Jeg visste ikke at jeg stakk hånden i et vepsebol. Men skal unngå å svare mer i mattråder på en stund.Anonymous poster hash: ea71b...735 Rådet ditt var sikkert godt det, bare litt vel bastant.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #47 Skrevet 4. januar 2014 Kokkefaget er også et fag. Anonymous poster hash: ea71b...735 Men herregud, alle liker da ikke det samme fordi. Anonymous poster hash: 482b5...81b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #48 Skrevet 4. januar 2014 Rådet ditt var sikkert godt det, bare litt vel bastant. Vel, nå kommer det i hvert fall ikke flere. Anonymous poster hash: ea71b...735
Lea2 Skrevet 4. januar 2014 #49 Skrevet 4. januar 2014 Dropp soppstuingen.. det blir bare krangel med soppstuing. 3
Gjest Violetta Skrevet 4. januar 2014 #50 Skrevet 4. januar 2014 Dropp soppstuingen.. det blir bare krangel med soppstuing. 1
Gjest Armule Skrevet 4. januar 2014 #51 Skrevet 4. januar 2014 Ovnsbakt spekeskinkerullet asparges. Ovnsbakt bifftomat med pesto og mozarella. Og min favoritt: risotto, som MÅ kokes inn med hvitvin før krafta. Bittelitt mer avansert enn poteter, men dæven så godt!
Gjest Armule Skrevet 4. januar 2014 #52 Skrevet 4. januar 2014 Når det kommer til saus er det ingenting som slår blåmuggostsaus i mine øyne. Jeg liker ikke blåmuggost separat, men sausen er fantastisk! 3 dl fløte 3 dl seterrømme Og blåmuggost etter ønske. Kok opp og la stå og småputre mens du lager alt det andre. Jeg pleier også ha oppi en "fond du chef" fra Knorr (okse).Anonymous poster hash: cc1b9...8e8 Jeg anbefaler å bruke creme fraiche heller enn rømme, den er ment for koking. Så er man sikker på at sausen ikke skiller seg.
-hild Skrevet 4. januar 2014 #53 Skrevet 4. januar 2014 Mmm biff er med godt tilbehør er - ja - skikkelig godt! jeg liker min best med fløtegratinerte poteter (lurer på om ab med tips om sherryeddik i soppstuingen har noen tips til å balansere fløtegratinerte poteter med syre også? for der er det er syra stort sett fraværende.. ) - en god rødvinssaus og dampet broccoli. Eller smørdampede asparges.. Skal feire 40-års dag til uka, skal ikke se bort fra at vi setter biff på menyen da!
Gjest Cevita Skrevet 4. januar 2014 #54 Skrevet 4. januar 2014 Ts, sier du at fløten skiller seg når du lager fløtegratinerte poteter? Hvordan fløte bruker du? Mitt inntrykk er at kremfløte funker bra og matfløte skiller seg.
Gjest Violetta Skrevet 4. januar 2014 #56 Skrevet 4. januar 2014 Stekt pære er skikkelig godt til biff. Det har jeg ikke hørt om før. Hvordan tilbereder man det?
Severus Skrevet 4. januar 2014 #57 Skrevet 4. januar 2014 Det har jeg ikke hørt om før. Hvordan tilbereder man det? Man fjerner kjernehuset, å så steker man dem i panna med smør til de er gyldne. Å gjerne mens biffen hviler litt.
Gjest Violetta Skrevet 4. januar 2014 #58 Skrevet 4. januar 2014 Man fjerner kjernehuset, å så steker man dem i panna med smør til de er gyldne. Å gjerne mens biffen hviler litt. Det skal jeg prøve.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #59 Skrevet 4. januar 2014 Jeg anbefaler å bruke creme fraiche heller enn rømme, den er ment for koking. Så er man sikker på at sausen ikke skiller seg. Jeg syns smaken blir bedre med rømme. Ikke hatt problemer med at det skiller seg hittil. Anonymous poster hash: cc1b9...8e8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #60 Skrevet 4. januar 2014 Ts, sier du at fløten skiller seg når du lager fløtegratinerte poteter? Hvordan fløte bruker du? Mitt inntrykk er at kremfløte funker bra og matfløte skiller seg. Jeg bruker som regel matfløte Anonymous poster hash: d3d8a...d68
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå