AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Hei, jeg skal tilberede biff til to kjøtt elskere av noen kompiser. Jeg har alt klart for meg hvordan jeg skal steke biffer, men tilbehør er det verre med. Det eneste jeg klarer å komme på er pommes frites og bearnesaus, men det blir litt kjedelig ogjjeg har egentlig aldri likt den sausen. Et annet alternativ er fløtegratinerte poteter, men det har jeg ikke ork til å styre med. Har dere noen andre forslag til hva jeg kan ha til biffene? Det må være relativt enkelt å tilberede og ikke ta for lang tid. Anonymous poster hash: d3d8a...d68
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Poteter/potetstappe med brunsteikesaus? Anonymous poster hash: ccd8d...551
Lea2 Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Bakt potet er enkelt (tar tid, men lite jobb). I stedet for bernaise kan du kanskje bruke peppersaus? Ellers er mais veldig godt til biff. Enten kolber eller maiskorn som er varmet opp litt og gjerne krydret også. Tomater som deles i to og stekes, kan gjerne stå i ovnen litt sammen med de bakte potetene. Et annet alternativ til poteter er å dele dem i båter (ikke for små). Legg dem litt i kaldt vann og behold gjerne skallet på. Legg potetene i en stekepose og hell litt olivenolje over, rist posen så oljen fordeler seg. Legg i ovnen i ca 1 time på 180 grader til de puffer seg opp og blir gylne. Snu posen noen ganger underveis.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Ovnsbakte rotgrønnsaker og poteter. Peppersaus.Anonymous poster hash: dccac...2c7
Snowblind Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Potetbåter, peppersaus og brokkoli/gulrot.
debattanten Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Fløtepoteter er styr? Hakk poteter, ha i et fat. Salt, pepper og hvitløk på potetene, hell over fløte og litt melk. Sett i ovn for 30-45 minutter, ha over ost og stek i ytterligere 15-30 minutter.
Brunhilde Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Biff er snadder. Jeg liker en skikkelig biff når jeg først skal ha det, og da er tilbehøret omtrent som følger: *stekt løk *stekt sopp *stekt tomat *brokkoli i små buketter/bønner/sukkererter surret i smør(en av disse) *båtpotet/hjemmelaget potetstappe/fløtegratinerte poteter/pommes noisettes (en av disse) *kryddersmør Jeg er ikke så glad i saus til biff, men hvis det skal være, så skal det være hjemmelaget bearnaise... 1
Gjest Coolaid Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Bakt potet ! Kjøp noen store imponerende bake poteter. Pakk dem inn i folie og ha rømme, mais, hvitløkssmør, og paprika på bordet. Det tar en times tid å lage bakte poteter men de gjør jo seg selv. Stikk et grillspyd av metall gjennom poteten når du steker dem, da går det litt raskere. Dersom du er usikker på at alt skal bli ferdig samtidig, så start på det andre når potetene er ferdig. De holder seg glovarm lenge. Stek gjerne paprika, sopp, løk som garnityr til biffen. Dersom du vil ha perfekt og imponerende biff kan du kjøpe et stort stykke og helsteke det. Brun i pannen og stek i ovnene med steketermometer. Da blir det perfekt.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 * Pommes Frites/Bakte poteter/Potetbåter * Stekte grønnsaker/sopp/maiskolber * Bernaisesause/Peppersaus/Rødvinssaus Anonymous poster hash: eb64b...de4
AloeVera Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Jegersaus med tyttebær <3 (Jeg er ikke spesielt glad i saus, men denne posesausen må være noe av det beste jeg har smakt. Ligger kanskje ei tyttebær oppi, men sausen er fantastisk) Koker poteter tidligere på dagen og når vi skal begynne å tilberede middagen så kuttet vi potenene i skiver og legger de på ei bakeplate med litt olje og diverse krydder. Pleier også å ha diverse grønnsaker på bakeplaten, f.eks løk og paprika. Steker champignon i smør
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Kjøp en pose frossne fløtepoteter, hell dem i en form, ha på ost og stek Kjempeenkelt og kjempegodt!! Til saus pleier jeg å lage min egen, den er veldig enkel Hakk opp løk og champignon og stek i panna med mye smør. Stek til det er gyllent og hell de over i en gryte. Så koker du de opp med matfløte (jeg bruker 3. dl. til 2 personer). Tilsett en kjøttbuljong (okse), mye pepper og evt. annet krydder du liker! Blir kjempegodt Server med de grønnskakene du liker, dampede/kokte/stekte asparges, sukkererter, brokkoli, gulrot, paprika osv. er godt Eller en god salat! Anonymous poster hash: d1cfc...ad8 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 Muggost- Det er kjempgodt å legge oppå biffen.
Luckiness Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Grønnsaker: sopp, asparges, hjemmelagde potetbåter, stekte potetskiver, bakt potet eller fløtegratinerte poteter, maiskolbe, bakte tomater, fylt paprika saus: rødvinssaus, soppsaus, fløtesaus, peppersaus 1
Leahisabella Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Fylt tomat er kjempe godt til biff. Vi pleier å fylle tomatene med pesto, kremost (varierer hvilken smak vi bruker), bacon, sjalottløk, soltørkede tomater og ost på toppen.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Stekt mais! Anonymous poster hash: d87e7...eca
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Når det kommer til saus er det ingenting som slår blåmuggostsaus i mine øyne. Jeg liker ikke blåmuggost separat, men sausen er fantastisk! 3 dl fløte 3 dl seterrømme Og blåmuggost etter ønske. Kok opp og la stå og småputre mens du lager alt det andre. Jeg pleier også ha oppi en "fond du chef" fra Knorr (okse). Anonymous poster hash: cc1b9...8e8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 Bakt potet er enkelt (tar tid, men lite jobb). I stedet for bernaise kan du kanskje bruke peppersaus? Ellers er mais veldig godt til biff. Enten kolber eller maiskorn som er varmet opp litt og gjerne krydret også. Tomater som deles i to og stekes, kan gjerne stå i ovnen litt sammen med de bakte potetene. Et annet alternativ til poteter er å dele dem i båter (ikke for små). Legg dem litt i kaldt vann og behold gjerne skallet på. Legg potetene i en stekepose og hell litt olivenolje over, rist posen så oljen fordeler seg. Legg i ovnen i ca 1 time på 180 grader til de puffer seg opp og blir gylne. Snu posen noen ganger underveis. Maiskolber høres skikkelig godt ut! Skal se om jeg finner det i butikken. Anonymous poster hash: d3d8a...d68
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 Fløtepoteter er styr? Hakk poteter, ha i et fat. Salt, pepper og hvitløk på potetene, hell over fløte og litt melk. Sett i ovn for 30-45 minutter, ha over ost og stek i ytterligere 15-30 minutter. Jeg synes det er styr, fordi sausen min alltid skiller seg, hvis jeg tilbereder det på den måten du beskriver. Jeg må alltid koke mine i fløtesaus før jeg setter dem inn i ovnen.Anonymous poster hash: d3d8a...d68
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 Biff er snadder. Jeg liker en skikkelig biff når jeg først skal ha det, og da er tilbehøret omtrent som følger: *stekt løk *stekt sopp *stekt tomat *brokkoli i små buketter/bønner/sukkererter surret i smør(en av disse) *båtpotet/hjemmelaget potetstappe/fløtegratinerte poteter/pommes noisettes (en av disse) *kryddersmør Jeg er ikke så glad i saus til biff, men hvis det skal være, så skal det være hjemmelaget bearnaise... Jeg er heller ingen tilhenger av saus til biffen, men stekt sopp og tomater høres ordentlig godt ut En spesiell sopp du anbefaler? Anonymous poster hash: d3d8a...d68
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 Kjøp en pose frossne fløtepoteter, hell dem i en form, ha på ost og stek Kjempeenkelt og kjempegodt!! Til saus pleier jeg å lage min egen, den er veldig enkel Hakk opp løk og champignon og stek i panna med mye smør. Stek til det er gyllent og hell de over i en gryte. Så koker du de opp med matfløte (jeg bruker 3. dl. til 2 personer). Tilsett en kjøttbuljong (okse), mye pepper og evt. annet krydder du liker! Blir kjempegodt Server med de grønnskakene du liker, dampede/kokte/stekte asparges, sukkererter, brokkoli, gulrot, paprika osv. er godt Eller en god salat!Anonymous poster hash: d1cfc...ad8 Hvilken type frossen fløtepoteter er det du kjøper? Jeg har kjøpt sånn en gang før, ble da ordentlig skuffet. Smakte overhodet ikke slik hjemmelaget gjør. Anonymous poster hash: d3d8a...d68
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå