Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2004 #1 Skrevet 16. mai 2004 Søndager er farlige..surfet litt på britiske ebay og fant et smykke jeg fikk så lyst på.. Men, har aldri kjøpt noe fra ebay før. Anbefaler dere paypal? Hvordan fungerer egentlig paypal? Er Bank draft det samme som å overføre penger til en annen konto? Det går fint med utenlandske kontoer også..? Er helt grønn på dette :oops: , håper noen kan hjelpe. Hvordan har dere betalt?
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2004 #2 Skrevet 16. mai 2004 Registrerte meg (?) på paypal nå, og har et tillegsspørsmål: Your PayPal account is Unverified. This means that you have not yet completed your enrollment in the Expanded Use Program. Burde jeg bli medlem der? Gjør det noe om jeg er unverified?
Rio Skrevet 16. mai 2004 #3 Skrevet 16. mai 2004 hm.. vanskelig å svare på det siste, har ikke studert det så nøye.. men paypal er sikkert.. det vil jeg påstå! har bare brukt det en gang da men..
Gjest allium Skrevet 16. mai 2004 #4 Skrevet 16. mai 2004 Paypal er helt ok. Jeg har vært registrert der i snart to år nå. Men du må registrere et kredittkort. Betaling med bankoverføring har jeg ikke funnet ut av, annet enn at det ser ut til å bli veldig dyrt. Det tar etpar dager å registrere f.eks. Visa-kortet. Jeg handler mye på eBay, og betaler som regel med Paypal. Innimellom får jeg fake e-post. "Dear paypal member, please send us your credit card code" og denslags. Har gjort det til en regel at hvis jeg får en e-post som utgir seg for å være fra Paypal eller eBay, sender jeg den alltid til dem og spør om den er ekte først. Så langt har det vært SVÆRT få ekte e-poster. Så vær obs.
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2004 #5 Skrevet 16. mai 2004 Takker for svar, skal betale snart..så håper det går bra Hehe, hadde en pinlig opplevelse nå nettopp :oops: Mitt maksbud mente jeg var 17,50 pund, men i stedet kom maksbudet opp på 1750 pund! Så jeg vant smykket, men betaler 29 pund for det.. hehe..Men har lært nå, jeg må sjekke om budet er riktig først!
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2004 #6 Skrevet 16. mai 2004 Registrerte meg (?) på paypal nå, og har et tillegsspørsmål: Your PayPal account is Unverified. This means that you have not yet completed your enrollment in the Expanded Use Program. Burde jeg bli medlem der? Gjør det noe om jeg er unverified? Hva mener du om du bør bli medlem der? Unverified betyr bare at paypal ikke har fått bekreftelse for at din konto faktisk er din fra din bankforbindelse. Jeg vet ikke noe om paypals praksis. For meg virker det logisk at de må få en slik bekreftelse før du kan begynne å betale med kort gjennom deres tjeneste. Det er for å sikre alle parter.
Gjest gjest1 Skrevet 17. mai 2004 #7 Skrevet 17. mai 2004 Hva mener du om du bør bli medlem der? Unverified betyr bare at paypal ikke har fått bekreftelse for at din konto faktisk er din fra din bankforbindelse. Jeg vet ikke noe om paypals praksis. For meg virker det logisk at de må få en slik bekreftelse før du kan begynne å betale med kort gjennom deres tjeneste. Det er for å sikre alle parter. Nei, unverified betyr ikke at man ikke er medlem, man er basic medlem. Man kan overføre penger (opptil 500 dollar tror jeg) Man kan betale noen dollar for å bli "vip" medlem, men det var ikke jeg interessert i. Paypal kan forresten anbefales
Nitha Skrevet 17. mai 2004 #8 Skrevet 17. mai 2004 Får du brukt paypal før de har fått verifisert kontoen din? Da jeg registrerte meg var det i alle fall slik at det gikk noen dager før jeg fikk koden som paypal trengte fra bankoversikten for å verifisere og starte min konto. Dette er lenge siden, altså, men jeg synes det høres rart ut at du ikke trenger mer verifikasjon før de betaler for deg. Selv har jeg bare en negativ opplevelse med paypal/ebay. Selv om adressen min er registrert korrekt begge steder, var det en selger som fikk oppgitt min adresse i USA (!!!) av en av partene, slik at pakken ikke kom frem. Han ville selvfølgelig ha betalt for å sende den en gang til til riktig land. Jeg nektet å betale og mente det var paypal/ebays feil. Pakken kom i alle fall noe senere, slik at en av dem må ha ordnet opp. Senere har jeg ikke hatt noen problemer. Fru Nitha
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2004 #9 Skrevet 18. mai 2004 Joda, man får brukt det uten å betale noe Tror paypal prøver å lure folk til å bli betalings-medlem, virker nesten slik i alle fall. Pakken min er på vei til norge nå, og den bør jammen meg være fin!
Gjest allium Skrevet 18. mai 2004 #10 Skrevet 18. mai 2004 Betalte du med kort, eller fra bankkonto ? Hvis du betalte fra bankkonto, hvordan gjorde du det ?
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2004 #11 Skrevet 18. mai 2004 Betalte du med kort, eller fra bankkonto ? Hvis du betalte fra bankkonto, hvordan gjorde du det ? Jeg registrerte visakortet mitt der. Gikk helt greit, trengte ikke noen kode eller noe slikt. Ser at beløpet er trukket fra kontoen min.
Gjest allium Skrevet 18. mai 2004 #12 Skrevet 18. mai 2004 Jeg bruker visakortet selv. Men noen godtar ikke kort-betaling, de vil ha overføring fra konto. Jeg har aldri skjønt hvordan dette gjøres, og hva det eventuelt kostet, derfor lurte jeg på om du hadde klart det. Men de fleste tar jo kort, da. Så jeg får fortsette som før.
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 13. april 2009 #13 Skrevet 13. april 2009 hm.. vanskelig å svare på det siste, har ikke studert det så nøye.. men paypal er sikkert.. det vil jeg påstå! har bare brukt det en gang da men.. Jeg snakket med Kontorfabrikken sin avd for inkasso i Trondeim og de sa dette var trygt, har hørt av mange venner jeg har spurt at dette er meget trygt.
Kattugla Skrevet 13. april 2009 #14 Skrevet 13. april 2009 Jeg har brukt paypal veldig mye og er veldig fornøyd Det er faktisk min foretrukne betalingsmetode på nettet, det er bare så utrolig enkelt og greit! Hehe, flaks for deg gjest1 at det ikke ble heftige bud på det smykket..
Gjest MåneSkygge Skrevet 13. april 2009 #15 Skrevet 13. april 2009 Jeg har brukt paypal veldig mye og er veldig fornøyd Det er faktisk min foretrukne betalingsmetode på nettet, det er bare så utrolig enkelt og greit!
Anglofil Skrevet 13. april 2009 #16 Skrevet 13. april 2009 Jeg har omtrent 100 kjøp fra eBay bak meg, og har uten unntak brukt paypal, og har til dags dato enda ikke hatt noe problemer med denne måten å betale på. Mvh Yvonne
MissStiles Skrevet 7. mai 2009 #17 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har vunnet min første auksjon på ebay. Hvordan gjør jeg det videre med betaling? Via paypal? Det er sikkert! Men må jeg kontakte selgeren først ang frakten og hvor mye jeg skal betale?
Anglofil Skrevet 7. mai 2009 #18 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har vunnet min første auksjon på ebay. Hvordan gjør jeg det videre med betaling? Via paypal? Det er sikkert! Men må jeg kontakte selgeren først ang frakten og hvor mye jeg skal betale? Om det ikke står, så må du det, men som oftest pleier det å komme opp automatisk når du klikker på "pay now". Husk bare å oppgi riktig land. Mvh Yvonne
Fluffie Skrevet 8. mai 2009 #19 Skrevet 8. mai 2009 Jeg bruker paypal ved netthandel naar jeg kan, og har aldri hatt problemer med det
MissStiles Skrevet 8. mai 2009 #20 Skrevet 8. mai 2009 Om det ikke står, så må du det, men som oftest pleier det å komme opp automatisk når du klikker på "pay now". Husk bare å oppgi riktig land. Mvh Yvonne Takk! Da har jeg sendt mail til selgeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå