Gå til innhold

Utenkelig at jeg skal ha kjæreste - føler meg ikke verdt det.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er helt utenkelig at jeg skal ha kjæreste. Jeg føler meg ikke verdt det, og jeg føler at andre vil syns det er rart at noen vil være sammen med meg.

I tenårene husker jeg at jeg hadde ekstremt dårlig selvtillit, og syns jeg var så stygg og tynn og rar. Jeg hadde liksom ikke kontakt med meg selv og levde hele tiden utenpå meg selv.

Jeg syns det var vanskelig at kroppen min utviklet seg fra jentekropp til det å få mer kvinnelige former som pupper, midje, hofter, rompe og lår.

Jeg var jo slank, men likevel så var jeg ingen ungpikekroppe som er rett opp og ned.

Jeg husker jeg skjulte meg i hettegensere og var flau og ubekvem i forhold til kroppen min.

Jeg drømte jo om å ha kjæreste - det drømte jeg om siden jeg var 14 år, men jeg syns jeg var den styggeste i verden og klarte ikke se meg selv.

Jeg gikk alltid med hettegensere og langt løst hår og skjulte meg selv.

I 20-årene så jeg på at venner rundt meg fikk seg kjærester en etter en, og jeg stod bare å så på og klarte ikke delta. Jeg kunne ikke skjønne at noen skulle se meg, og jeg syns jeg var så stygg og rar.

Fortsatt har jeg denne følelsen. Jeg syns det er merkelig å skulle bil sammen med noen, selv om jeg noen ganger ønsker det.

Jeg bare føler at jeg ikke er pen nok eller kul nok eller bra nok.

Jeg ser ikke meg selv i speilet. Klarer ikke se hvordan jeg egentlig ser ut.

Anonymous poster hash: 6c75d...fdb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å snakke med fastlege eller psykolog? Å endre tankene og selvfølelsen din fra å være negative og nedbrytende tar tid og arbeid, men det går an.

Anonymous poster hash: aba73...9d9
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å snakke med fastlege eller psykolog? Å endre tankene og selvfølelsen din fra å være negative og nedbrytende tar tid og arbeid, men det går an.

Jeg har gått til psykolog, men klarer ikke si det som det er, fordi jeg syns dette er et flaut problem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått til psykolog, men klarer ikke si det som det er, fordi jeg syns dette er et flaut problem.

Det er ikke flaut, men det er et problem. At tankene dine jobber mot deg selv er noe psykologer er vant til å jobbe med. Det er vanskelig å prøve å "fikse" seg selv alene, og det er ingen skam i å be om hjelp. Håper du klarer å ta steget til å begynne å få orden på deg selv, for jeg er helt sikker på at du fortjener å behandle deg selv bedre, og så finne en som behandler deg bra. Det er faren med å ønske seg en kjæreste når man føler seg som dritt – man risikerer å finne en som behandler deg som det samme, og at du vil akseptere det fordi det virker normalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke flaut, men det er et problem. At tankene dine jobber mot deg selv er noe psykologer er vant til å jobbe med. Det er vanskelig å prøve å "fikse" seg selv alene, og det er ingen skam i å be om hjelp. Håper du klarer å ta steget til å begynne å få orden på deg selv, for jeg er helt sikker på at du fortjener å behandle deg selv bedre, og så finne en som behandler deg bra. Det er faren med å ønske seg en kjæreste når man føler seg som dritt – man risikerer å finne en som behandler deg som det samme, og at du vil akseptere det fordi det virker normalt.

Ja, det er det jeg er redd for også, at jeg skal møte en som behandler meg dårlig, derfor er jeg redd for å få kjæreste.

Men hovedgrunnen til at jeg er singel, er jo følelsene mine - at jeg føler meg så stygg og rar og at jeg ikke fortjener å ha kjæreste.

• Liker 1
Skrevet

har du prøvd å bare sette tankene til side for bare ett øyeblikk... se deg selv i speilet og slå seg til ro med refleksjonen som møter deg?

-stygg

-rar

-ufortjent

-kjæreste

Hva forteller dette deg? Hvilke grunner ligger bak din konklusjon på at ting er sånn.

AnonymBruker
Skrevet

har du prøvd å bare sette tankene til side for bare ett øyeblikk... se deg selv i speilet og slå seg til ro med refleksjonen som møter deg?

-stygg

-rar

-ufortjent

-kjæreste

Hva forteller dette deg? Hvilke grunner ligger bak din konklusjon på at ting er sånn.

Er du (hobby)psykolog?

Jeg vet ikke helt om jeg forstod deg, men ...

-jeg er stygg fordi jeg ikke har det rette utseendet.

-jeg er rar fordi jeg ikke oppfører meg som alle andre.

-jeg fortjener det ikke fordi jeg ikke har det rette utseendet og ikke har den rette oppførselen.

-kjæreste er for de som har det rette utseendet og har den rette oppførselen.

Dette forteller meg at jeg er født med feil utseendet, og at jeg ikke er bra nok, kul nok eller pen nok.

Skrevet

Alle jenter har sjans på kjæreste.

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS, jeg kan vel delvis relatere meg til det du skriver, jeg er 26 og aldri hatt en kjæreste, er mann forresten. Nå har ikke jeg hatt venner heller(siden ungdomskolen). Vil anbefale deg å gå til psykolog, ting ordner seg ikke selv når du har slitt med det samme nesten hele livet.

Vet det er flaut, jeg måtte jo si det samme til min psykolog, og nei jeg var vel ikke helt ærlig heller. Jeg sa jeg aldri hadde hatt venner, kjæreste eller sex da hun spurte om det, men turte ikke si jeg ønsket å ha hatt både sex og kjæreste, turte bare å si at jeg ønsket meg venner og at jeg følte meg for dårlig til at noen ville være med meg. Nå hjalp det med psykologen, hun snakket med meg og fikk meg til å se at jeg ikke var for dårlig til å ha venner. Er vel ikke helt i mål enda, skammer meg fortsatt såpass mye over livet mitt at jeg ikke tør å ta kontakt med folk.

Du må nesten ta deg selv i nakken, om du ønsker å få barn så jobber f.eks klokka mot deg.

Anonymous poster hash: 9ad6e...706
Skrevet

Er du (hobby)psykolog?

Jeg vet ikke helt om jeg forstod deg, men ...

-jeg fortjener det ikke fordi jeg ikke har det rette utseendet og ikke har den rette oppførselen.

-kjæreste er for de som har det rette utseendet og har den rette oppførselen.

Dette forteller meg at jeg er født med feil utseendet, og at jeg ikke er bra nok, kul nok eller pen nok.

Er dette en objektiv observasjon, eller er det noe du har funnet på selv?

Alle mennesker oppfører seg annerledes enn den neste. ingen to mennesker er like.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en objektiv observasjon, eller er det noe du har funnet på selv?

Alle mennesker oppfører seg annerledes enn den neste. ingen to mennesker er like.

Jeg tror det er fordi jeg ikke er som de populære og pene jentene som "alle" gutter svermer for?

Og "alle" sier jo alltid noe pent til pene jenter, mens jeg har aldri fått høre noe pent om meg selv fordi jeg ikke er pen nok - eller populær ..

Skrevet (endret)

jeh menr du sa:

så spør jeg:

- Er dette en objektiv observasjon, eller er det noe du har funnet på selv?

- Alle mennesker oppfører seg annerledes enn den neste. ingen to mennesker er like.

Endret av flinkeceline
AnonymBruker
Skrevet

jeh menr du sa:

så spør jeg:

- Er dette en objektiv observasjon, eller er det noe du har funnet på selv?

- Alle mennesker oppfører seg annerledes enn den neste. ingen to mennesker er like.

Jeg forstår ikke helt hva du mener - det er folk som indirekte og direkte har sagt at jeg er stygg.

Jeg gikk til en psykolog - og etter en tid tok jeg mot til meg og sa at jeg følte meg så stygg hele tiden, og at jeg slet med å gå ut døra pga dette.

Da sa hun at jeg kanskje burde sminke meg ... følte meg enda styggere da, ja ...

Skrevet

Kanskje det kan hjelpe deg litt å bli opptatt av utseende? Begynne å kle deg i klær du føler deg komfortabel i, sminke deg litt, fikse håret... Jeg hadde det på akkurat samme måte før. Følte meg bare helt jævlig på alle måter. Men det var rett og slett fordi jeg ikke hadde "funnet" meg selv. Nå har jeg begynt å kle meg i klær jeg liker, sminke meg litt og føler rett og slett at jeg er akkurat den jeg skal være.

Før dette så slet jeg virkelig med sosial angst.

Skrevet (endret)

Jeg forstår ikke helt hva du mener - det er folk som indirekte og direkte har sagt at jeg er stygg.

Jeg gikk til en psykolog - og etter en tid tok jeg mot til meg og sa at jeg følte meg så stygg hele tiden, og at jeg slet med å gå ut døra pga dette.

Da sa hun at jeg kanskje burde sminke meg ... følte meg enda styggere da, ja ...

Unnskyld at jeg tar dette opp. Vet det er veldig direkte og jeg mener ikke å såre deg.

Men akkurat hvor stygg er du. Snakker vi om deformiteter og sånt?

Det finnes en ulike rekker tiltak du kan ta deg innenfor skjønnhetstilbud - alt fra laser peeling, botox og plastiske inngrep. Men vi må først fastslå hva det er som gjør deg stygg sånn at vi kan hjelpe deg.

Endret av flinkeceline
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det kan hjelpe deg litt å bli opptatt av utseende? Begynne å kle deg i klær du føler deg komfortabel i, sminke deg litt, fikse håret... Jeg hadde det på akkurat samme måte før. Følte meg bare helt jævlig på alle måter. Men det var rett og slett fordi jeg ikke hadde "funnet" meg selv. Nå har jeg begynt å kle meg i klær jeg liker, sminke meg litt og føler rett og slett at jeg er akkurat den jeg skal være.

Før dette så slet jeg virkelig med sosial angst.

Det er det at jeg føler at det ikke hjelper å kle meg eller sminke meg, fordi jeg er like stygg for det ...

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld at jeg tar dette opp. Vet det er veldig direkte og jeg mener ikke å såre deg.

Men akkurat hvor stygg er du. Snakker vi om deformiteter og sånt?

Det finnes en ulike rekker tiltak du kan ta deg innenfor skjønnhetstilbud - alt fra laser peeling, botox og plastiske inngrep. Men vi må først fastslå hva det er som gjør deg stygg sånn at vi kan hjelpe deg.

Nei, det er ingenting deformert eller noe ...

Husker også at en venninne av meg var på besøk og så et bilde av meg som var pent, også sier hun "Så pen er du ikke i virkeligheten ..."

AnonymBruker
Skrevet

Det er det at jeg føler at det ikke hjelper å kle meg eller sminke meg, fordi jeg er like stygg for det ...

Vet om mange som tror de er stygge men som egentlig er jævlig pene! Du har ikke bare dårlig selvtillit da? :)

Anonymous poster hash: d76b3...234

AnonymBruker
Skrevet

Vet om mange som tror de er stygge men som egentlig er jævlig pene! Du har ikke bare dårlig selvtillit da? :)

Anonymous poster hash: d76b3...234

Har null selvtillit når det kommer til utseendet og menn.

Skrevet

Ok -- ser du profilbildet mitt til venstre her?

Er du styggere eller penere enn meg? Og hvor mye styggere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...