AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Jeg er kjempe lei egg og cottage cheese nå, følger et kosthold med mye proteiner og få karbohydrater. Nå er jeg innmari lei de to nevnte matvarene, begynner snart å gå lei laks og kyllingfilet også. Har dere tips til matvarer eller retter som både er mettende og inneholder masse proteiner, uten at de er laks, kylling, cottage cheese og egg.Anonymous poster hash: e48cf...d94
Winterfresh Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Tacosalat med karbonadedeig med 5% fett, bare ikke overdriv på tacosaus og rømme. Asiatisk biffsalat. Salat bestående av babyspinat, isbergsalat/annen type salat, tomat, agurk, andre grønnsaker om du ønsker det. Stek en skive biff, kutt det i små biter eller i skiver etter at du har stekt det. Saus: stek litt løk i en kjele til det blir blankt, ha oppi litt soyasaus, bittelitt eddik og pepper. Smak til. Kok det opp. Bland biffen i salaten og tilsett sausen rett før servering smaker friskt, syrlig og saltet. Godt med ris. Wok Wontonsuppe. Jeg pleier å koke okseben i et par timer / koke en hel høns / koke svinelabber, svinekjøtt...ja, alt som har ben i, før jeg gjør ferdig retten, da det setter en ekstra smak i suppa. Tilsett salt, pepper, fiskesaus/soyasaus. Wonton: kjøttdeig, finhakket/grovhakket scampi, gressløk, du kan ha i sånne strimlet, tørket sopp som man får kjøpt i asiatiske butikker (husker ikke navnet på det nå) hvis du vil. Husk egg, ellers blir det tørt. Smak til med salt, pepper, fiskesaus/soyasaus. Også trenger du wontonplater så klart mye kjøtt i denne retten! Spis suppen plain, eller med grønnsaker som salat, bønnespirer, osv.. 1
Winterfresh Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Dersom det blir for mye karbs i wontonplatene, så kan du også bare lage små boller av kjøttblandingen og ha det i suppa...
Pringle Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Driver du med kroppsbygging, er det derfor du skal ha så mye protein? For de fleste er det ingen problemer å få dekket proteinbehovet gjennom vanlig kost, normalt behov er 0,8 gram pr kilo kroppsvekt. Det kan være farlig for nyrene å få for mye, og det er dyrere enn karbohydrater og fett. Bare nevner det, det trenger ikke gjelde deg. Ellers er det mye protein i feks biff, tunfisk og ost. 1
Supraspinatus Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Driver du med kroppsbygging, er det derfor du skal ha så mye protein? For de fleste er det ingen problemer å få dekket proteinbehovet gjennom vanlig kost, normalt behov er 0,8 gram pr kilo kroppsvekt. Det kan være farlig for nyrene å få for mye, og det er dyrere enn karbohydrater og fett. Bare nevner det, det trenger ikke gjelde deg. Ellers er det mye protein i feks biff, tunfisk og ost. Jeg er enig at det ikke er et behov for mer proteiner. I et slankekosthold så er det nok lurt å spise mer enn man trenger fordi protein gir mer metthetsfølelse per energi og det øker den termiske effekten. Nyreproblemer ifm proteininntak er en myte. Man må opp i svimlende mengder eller ha nyreproblemer fra før, før det blir det problem. Jeg synes biff er en bra anbefaling. Eller jeg vil egentlig si storfekjøtt. Velg økologisk, gressfôret storfe. Da får du mye omega3 på kjøpet også. 2
Pringle Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Jeg er enig at det ikke er et behov for mer proteiner. I et slankekosthold så er det nok lurt å spise mer enn man trenger fordi protein gir mer metthetsfølelse per energi og det øker den termiske effekten. Nyreproblemer ifm proteininntak er en myte. Man må opp i svimlende mengder eller ha nyreproblemer fra før, før det blir det problem. Jeg synes biff er en bra anbefaling. Eller jeg vil egentlig si storfekjøtt. Velg økologisk, gressfôret storfe. Da får du mye omega3 på kjøpet også. Ja, takk for at du spesiifiserte. Godt å høre at man ikke så lett kan overdrive proteininntaket. Selv ligger jeg rundt der på 0,8 og er kjempemett med et greit kaloriunderskudd. Jeg mente å skrive storfekjøtt - eller kjøtt i det hele tatt - flatbiff er vel egentlig ikke ordentlig biff, men det hadde jeg nylig spist og jeg så det var mye protein i det.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Driver du med kroppsbygging, er det derfor du skal ha så mye protein? For de fleste er det ingen problemer å få dekket proteinbehovet gjennom vanlig kost, normalt behov er 0,8 gram pr kilo kroppsvekt. Det kan være farlig for nyrene å få for mye, og det er dyrere enn karbohydrater og fett. Bare nevner det, det trenger ikke gjelde deg. Ellers er det mye protein i feks biff, tunfisk og ost. Jeg har så smått begynt med bodybuilding. Men jeg har ikke lyst til å begynne med proteinpulver, derfor jeg er ute etter gode og mettende protein kilder. Anonymous poster hash: e48cf...d94
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Ja, takk for at du spesiifiserte. Godt å høre at man ikke så lett kan overdrive proteininntaket. Selv ligger jeg rundt der på 0,8 og er kjempemett med et greit kaloriunderskudd. Jeg mente å skrive storfekjøtt - eller kjøtt i det hele tatt - flatbiff er vel egentlig ikke ordentlig biff, men det hadde jeg nylig spist og jeg så det var mye protein i det. Biff er notert Anonymous poster hash: e48cf...d94 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Kjøtt er muskler, vet du Anonymous poster hash: 1879a...d14
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Kjøtt er muskler, vet du Anonymous poster hash: 1879a...d14 HÆ? Æsj.... Anonymous poster hash: b1be1...8b1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 HÆ? Æsj.... Anonymous poster hash: b1be1...8b1 Really? Herregud. Folk er idioter. Anonymous poster hash: dbbbb...e0a 1
thinkywinky Skrevet 4. januar 2014 #12 Skrevet 4. januar 2014 Mager kesam, skyr (to skyr tilsvarer en mager kesam, bare mye billigere. Tilsett fun light, og det smaker himmelsk!), tunfisk, torsk, rent kjøtt. Forøvrig er proteinpulver snadder. Men kjøp et ordentlig et som smaker bra, billigproteinet smaker deretter!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #13 Skrevet 5. januar 2014 HÆ? Æsj.... Anonymous poster hash: b1be1...8b1 Har du ikke lest denne? Den morsomste tråden på kg http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=78541&st=0Anonymous poster hash: 3941c...652
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #14 Skrevet 5. januar 2014 Har du ikke lest denne? Den morsomste tråden på kg http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=78541&st=0Anonymous poster hash: 3941c...652 Anonymous poster hash: b1be1...8b1
pantora Skrevet 5. januar 2014 #15 Skrevet 5. januar 2014 Vil anbefale http://kriweb.no, masse proteinrik og sunn mat! 1
Elanore Skrevet 5. januar 2014 #16 Skrevet 5. januar 2014 Vil anbefale http://kriweb.no, masse proteinrik og sunn mat! Signerer denne, hun er kjempeflink!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå