AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Skal begynne på PSMF dietten i morgen, og har laget en ukesmeny og regnet ut næringsinnholdet i maten jeg kommer til å spise. Kalorimengden ligger på ca 650 per dag, mellom 110-130 g proteiner, 10-23g karbohydrater og 5-23g fett. Maten er delt på 3 måltider per dag (frokost, lunsj og middag), og jeg synes det er ganske mye mat...men det virker ikke slik med tanke på kalorier... Har googlet litt rundt angånde dietten, men ikke funnet hva minsteinntaket er per dag. Noen her inne som har gått på dietten som har noen råd og komme med? Hvor mye veide du da du starter, hvor lenge gikk du på dietten og hvor mye gikk du ned? Mvh TS. Anonymous poster hash: b7f2e...114
Pringle Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Har du tenkt å drepe deg? Et godt utgangspunkt for å oppnå sunn og effektiv vektnedgang er å legge seg et sted mellom 20% under daglig energiforbruk inkl aktivitet, og energiforbruk i hvile. Du kan regne ut dette selv: http://www.trening.no/4529.o2.html 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Skal begynne på PSMF dietten i morgen, og har laget en ukesmeny og regnet ut næringsinnholdet i maten jeg kommer til å spise. Kalorimengden ligger på ca 650 per dag, mellom 110-130 g proteiner, 10-23g karbohydrater og 5-23g fett. Maten er delt på 3 måltider per dag (frokost, lunsj og middag), og jeg synes det er ganske mye mat...men det virker ikke slik med tanke på kalorier... Har googlet litt rundt angånde dietten, men ikke funnet hva minsteinntaket er per dag. Noen her inne som har gått på dietten som har noen råd og komme med? Hvor mye veide du da du starter, hvor lenge gikk du på dietten og hvor mye gikk du ned? Mvh TS. Anonymous poster hash: b7f2e...114 Minsteinntak er, uansett diett, 1300-1400 kcal pr dag! Vanligvis anbefales det å ligge på ca 1500-1800, og så heller øke aktivitetsnivå hvis du skal ha større energiunderskudd. Anonymous poster hash: 149ef...413 1
Supraspinatus Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Øk mengden fett til 100-150g. Du kommer likevel til å gå ned i vekt, du kommer til å forbli mett og du slipper å være kjempesulten. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #5 Skrevet 13. april 2014 Hvordan går det med dietten? Anonymous poster hash: 928b3...172
SuperFace Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 (endret) Jeg har prøvd denne! PSMF er en genial diett for å gå ned raskt, men du burde ikke leve på den lenger enn 2-3 mnd om gangen. Jeg telte ikke kalorier, så jeg vet ikke om 650 pr dag er realistisk(høres ganske lite ut, da), det eneste som er viktig å tenke på, er at du skal ha NULL fett og NULL karbo. En middag kan feks. være en kyllingfilet stekt i ovnen med masse krydder, og masse brokkoli, spinat, tomat og agurk ved siden. Du kan spise karbonadedeig, men ikke kjøttdeig. Taco går helt fint, så lenge du kutter ut mais, ost, rømme og skjell. Det er mange gode matretter du kan prøve deg frem på, men det viktigste er altså at alt skal være MAX 5g fett og 5g karbo pr. 100g, helst ned mot null. Du kommer til å føle deg skikkelig "tom" inni den første perioden, men det går over etter en uke ca. Du skal også ha en "oppkarbing" ila hver uke. 6-8 timer på en dag hvor du spiser akkurat det du har lyst på, feks en pizza eller noe annet godt med fett og karbo Endret 14. april 2014 av SuperFace 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #7 Skrevet 14. april 2014 Jeg har prøvd denne! PSMF er en genial diett for å gå ned raskt, men du burde ikke leve på den lenger enn 2-3 mnd om gangen. Jeg telte ikke kalorier, så jeg vet ikke om 650 pr dag er realistisk(høres ganske lite ut, da), det eneste som er viktig å tenke på, er at du skal ha NULL fett og NULL karbo. En middag kan feks. være en kyllingfilet stekt i ovnen med masse krydder, og masse brokkoli, spinat, tomat og agurk ved siden. Du kan spise karbonadedeig, men ikke kjøttdeig. Taco går helt fint, så lenge du kutter ut mais, ost, rømme og skjell. Det er mange gode matretter du kan prøve deg frem på, men det viktigste er altså at alt skal være MAX 5g fett og 5g karbo pr. 100g, helst ned mot null. Du kommer til å føle deg skikkelig "tom" inni den første perioden, men det går over etter en uke ca. Du skal også ha en "oppkarbing" ila hver uke. 6-8 timer på en dag hvor du spiser akkurat det du har lyst på, feks en pizza eller noe annet godt med fett og karbo Så fint å høre om din erfaring! Hadde tenkt til å begynne på denne i dag, men stipendet hadde ikke kommet så da er det null kjøtt på bordet foreløpig! Anonymous poster hash: 928b3...172
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #8 Skrevet 14. april 2014 fullstendig idiotisk Anonymous poster hash: f98de...332
Pringle Skrevet 14. april 2014 #9 Skrevet 14. april 2014 Anbefaler å google "rabbit starvation" for en realitetssjekk!
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #10 Skrevet 14. april 2014 fullstendig idiotisk Anonymous poster hash: f98de...332 Du veit ikkje kva du snakkar om! Anonymous poster hash: 928b3...172 1
SuperFace Skrevet 15. april 2014 #11 Skrevet 15. april 2014 Folk her har tydeligvis ikke prøvd det... Det er en bra diett med mye proteiner og nødvendige vitaminer, flott for å gå ned i vekt sammenlignet med alt annet tull som folk driver med! Har undersøkt litt og ser nå at det er anbefalt med 1200-1400 kalorier per dag, og det er VELDIG mye mat når den er så fett- og karbofattig, så du må spise myye 1
Supraspinatus Skrevet 15. april 2014 #12 Skrevet 15. april 2014 En bemerkning er at slike dietter ble laget for å komme i sceneform for de som driver med kroppsbygging og tilsvarende konkurranser. For å bli kvitt de siste grammene før innveiing osv. De var ment til å brukes i kort tid. F.eks. 4-6 uker. Om man har lyst å gå varig ned i vekt er det ikke en god idé. 1
Loruffa Skrevet 15. april 2014 #13 Skrevet 15. april 2014 (endret) Husk at dersom du unngår fett er det en sannsynlighet for at du går gallestein. Flere som har gått på Grethe Roede f.eks har fått problemer med gallestein Endret 15. april 2014 av Loruffa 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #14 Skrevet 28. april 2014 Ere som har prøvdt den, kan jeg bytte ut 1-2 målltider med cottage cheese? Er ikke så begeistret for kjøtt Anonymous poster hash: 2371a...491
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #15 Skrevet 28. april 2014 Husk at dersom du unngår fett er det en sannsynlighet for at du går gallestein. Flere som har gått på Grethe Roede f.eks har fått problemer med gallestein Er det ikke motsatt, at man skal spise mindre fett for å forebygge gallestein? Anonymous poster hash: 4dfe3...078 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #16 Skrevet 28. april 2014 Dette hørtes interessant ut! Er det noen somhar prøvd denne dietten som har en plan? Altså en detaljert kostholdsplan over hva dere spiser? Evnt når på dagen dere spiser? Anonymous poster hash: d8564...6b9
Loruffa Skrevet 28. april 2014 #17 Skrevet 28. april 2014 Er det ikke motsatt, at man skal spise mindre fett for å forebygge gallestein? Anonymous poster hash: 4dfe3...078 Både og. Du bør ikke spise MASSE fett, men unngår man fett kan det føre til oppsamling av gallevæske i galleblæren, noe som danner steiner. Selvsagt bør man unngå enorme mengder fett, samtidig er det grunn til at fett er en del av et normalt kosthold
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå