Gjest Nikee Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Jeg vurderer å skaffe meg en Ipad, men jeg sitter litt fast mellom hvilken av dem jeg bør velge. Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med å gå for Ipad 2 da den er billigere, noe som betyr jeg kan kjøpe den i løpet av uken som kommer. Men, så er det kun mulig å få den med 16 GB. Ipad Air har jo nettopp kommet ut, og den er liten og lett, og jeg kan få den med 32 GB. Men den her koster jo mer enn en måneds husleie for meg! Jeg er egentlig litt usikker på hvilken jeg bør velge? Det jeg skal bruke Ipad til blir notater på lesesalen (jeg må pendle til uni. da jeg skal bo i en by en times tid unna med tog), og da vil jeg ikke ha med meg Mac'en min som veier litt. Så det er utelukkende, notater til oppgaver, research, musikk, og kanskje en film eller to når jeg reiser jeg vil bruke den til. Men 16 GB høres veldig lite ut.. Noen som har erfaring med disse Ipad? Jeg har aldri hatt en Ipad før, så jeg vil gjerne høre innspill fra dem med erfaringer pros & cons
Gjest Joppe Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Ipad Air har bedre skjem (Retina) og raskere prosessor. Men, til ditt bruk tror jeg Ipad 2 vil holde i massevis. 16 GB er nok i snaueste laget, men for notater er det massevis. Det er filmer og musikk som tar plass. Et tips er å ha 3-5 filmer og litt musikk og heller bytter ut etter hvert. Lykke til med valget
Gjest hva som helst Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 iPad 2 er håpløst utdatert, og jeg tipper den vil fases ut om ikke så lenge, og etter hvert ikke få oppdateringen. Dersom du sammenligner en iPad air og 2 ved siden av hverandre vil du merke stor forskjell på både hastighet, klarhet på skjermen, vekt og størrelse. Ville ikke anbefale noen å kjøpe iPad 2 nå, med mindre man kun har helt grunnleggende behov.
Gjest Nikee Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 (endret) Da må det vel bli Ipad Air, men det krever litt mer sparing i alle fall da den enda er alt for dyr. Men, jeg har et spørsmål. Jeg er helt grønn på Ipad, så jeg vet ikke helt hvordan den fungerer. Da jeg kikket på den idag, så la jeg merke til at den kun har "hull" hvor laderen skal plugges inn, og en til øretelefonene. Så hvordan overfører man filer som film, notater til og fra Ipad? Er alt via den skyen nå, eller? EDIT: Nevermind fant ut av det! Endret 5. januar 2014 av Nikee
halo Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Anbefaler også iPad Air, har ikke den selv, men har iPad 3(?) med retina skjerm. Det er stor forskjell den skjermen og den som er på 2ern!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå