AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Endelig er det min tur! Samboeren fridde til meg i julen og jeg sa selvfølgelig ja. Vi har lyst til å gifte oss i løpet av 2014, og det kan gjerne være et høst- eller vinterbryllup. Saken er at vi ikke helt vet hva slags bryllup vi vil ha. Vi vil begge gifte oss i kirken og deretter ha en intim og koselig middag sammen med nærmeste familie og venner (20-30 gjester). Jeg har selvfølgelig tenkt ut drømmekjolen og alt det der, men jeg har aldri i mitt liv hatt en drøm om et prinsessebryllup der jeg er midtpunktet hele dagen. Jeg vil ikke ha kleine taler, en overivrig toastmaster, eller mate hverandre med kake eller ha brudevals foran et publikum. Føler det blir litt pinlig og krampaktig for meg (men jeg har all respekt for de som synes slikt er flott!). Det viktigste for mannen og meg er at vi faktisk blir gift og at det blir en koselig opplevelse for oss og gjestene Er det noen som har forslag til hvordan man kan ha et bryllup når man ikke ønsker seg et typisk prinsessebryllup? Blir det for kjedelig med vielse og deretter en middag og intet annet? Anonymous poster hash: 0effc...e33
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Det beste blir vel å dra på Tinghuset for å utføre vielsen der? Vielse + middag hadde nok kanskje vært litt traurig, men dere må jo velge noe dere liker. Gå for det dere vil, og ikke hør på andres ønsker mht antall gjester, lokale, dato osv. Anonymous poster hash: 3eb50...b7c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Det beste blir vel å dra på Tinghuset for å utføre vielsen der? Vielse + middag hadde nok kanskje vært litt traurig, men dere må jo velge noe dere liker. Gå for det dere vil, og ikke hør på andres ønsker mht antall gjester, lokale, dato osv. Anonymous poster hash: 3eb50...b7c Hvorfor skal de gifte seg på tinghuset? Hun sier jo at de vil gifte seg i kirken begge to. Kan vel gifte seg i kirken uten at det trenger å være pompøst? Hva med å leie et lite lokale, pynte det med fine enkle blomster. Underholdning for gjenstene kan man vel ha uten at det blir for storslått. Litt kjedelig med bare middag og ikke noe annet. Snakket akkuratt med en venninne som hadde vert på "julebord" -uten sammenligning forøvrig. Hun var skuffet fordi det bare var middag og thats it. Da burde de kalt det julemiddag mente hun. Kjør på med litt pynt, koselig musikk slik at folk kan danse om de ønsker. Si ifra om at dere ikke ønsker sanger eller taler. Så enkelt er det. Innviter gjerne til kurvfest om økonomien ikke strekker til. Anonymous poster hash: 04f42...68c 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Hva med å bytte ut det klassiske toastmaster, brudevals osv. med noe annet? Så noen som begynte med brudevalsen, for så å riste løs til en eller anna hip-hop låt som overraskelse til gjestene:P Anonymous poster hash: e1560...410
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 TS her. Huff, ja, vil ikke ha julebordfølelse i bryllupet vårt Samtidig er jeg redd det skal bli for kjedelig med bare middag også... Jeg er også redd for at 20-30 gjester blir for lite folk for musikk og dansegulv. Ikke alle gjestene som er superspreke heller (foreldre, besteforeldre...). Jeg har ikke noe imot en fest - et alternativ er å invitere flere av våre venner til selve festen etter middagen. Vi er forresten begge 30 år. Anonymous poster hash: 0effc...e33
tuji Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 Buffet i stedet for å få middagen servert hjelper på å løse opp stemningen. Da får folk bevegd seg litt, og det blir ikke så stivt.
Amens Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Vi ville og ha en uformell stemning, så vi sa strengt nei til taler (det ble 2 korte taler), vi hadde fri bar og tapas. Vi danset faktisk brudevals, men mine besteforeldre joina heldigvis med ganske tidlig så vi slapp å danse alene;) De fleste tror jeg koste seg den kvelden, vi hadde vel 45 gjester. Ha i bakhodet at det er deres dag og at dere bestemmer. Gjør det gjerne hyggelig for venner og familie, men ikke gjør noe dere er ukomfortabel med fordi andre mener det er nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå