Gå til innhold

Medlemskap på treningssenter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest på de forskjellige ''store'' firmaene sine nettsider om medlemskap. Og alt virker så komplisert, dyrt, og lite inkluderende. Er det meningen?

Man kan få X type kort for å være med på treninger som avholdes på skoler... Men da er ikke å trene på et senter et alternativ. Mens andre kort som koster mye, tillater deg å trene på ETT senter, to ganger i uken. Det kortet som koster mest, tillater deg å trene det du liksom trenger av treningsrom, for å føle du får noe igjen for pengene... Er dette meningen? Hvor kommer eventuelle kostnader for en personlig trener inn her? Hvis du ikke har det dyreste medlemskapet, kan du ikke trene innendørs, ergo; Du kan heller ikke få en personlig trener...

Så en typisk kostnad pr. år blir vel da MINIMUM 10,000 for å trene, da?

Og hvordan fungerer betalingen, sånn faktisk? Trekker de deg mer enn du skal trekkes noen ganger? Vært saker mot de om det? Osv.

Anonymous poster hash: 6fc62...579
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvilke sentere du har sett på, men både, sats, elixia, aktiv365 har medlemskap som tilatter innetreninger på alle medlemskap, men på noen medlemskap kan du trene på hvilket som helst senter i din by/landet.
det blir fort rundt enn 5-6000kr i året for et medlemskap på de store kjedene.
På elixia har du PT pakker, en enkelt time er ikke å anbefalle da det ofte koster mer enn du får igjen en enkelt time ligger på ca 800kr (kan ha økt siden sist jeg brukte en PT) mens du får eks PT10 timer for rundt enn 6000 kr. jo større pt pakke du kjøper, til mindre koster timene.

AnonymBruker
Skrevet

Men da må man fornye det standard-medlemskapet sitt, uansett?

Du kan for eksempel ikke kjøpe det billigste medlemskapet, bare for å ''komme inn i varmen''? Hvis du har 20 PT-timer igjen, men 0 dager igjen på medlemskapet ditt, da må du betale 500 ''ekstra'' kun for å fortsette?

AnonymBruker
Skrevet

Finnes billigere alternativ også, her i Oslo er det Fresh Fitness til kr 199,- pr mnd. Hvor bra det er vet jeg ikke, jeg foretrekker sats siden det er nærme, har bra utvalg med timer, apparater og hyggelige ansatte :)

Anonymous poster hash: 855bb...9e7
Skrevet

Noen som vet om treningssentre nær Aker Brygge i Oslo? Vet om Friskis- og Svettis, men deres medlemskaps-ordning er så rotete, sikter meg mer inn på noen av de andre sine?

Gjest Vinglepetra
Skrevet (endret)

Jeg vil anbefale deg å finne ut hva du har behov for og deretter se etter et medlemskap som er tilpasset dine behov. Personlig trener jeg på Sats og er storfornøyd med det, hovedsakelig grunnet et stort utvalg av gruppetimer, som jeg ofte benytter meg av. Men er du en som ikke går på gruppetimer, og kun bruker tredemølle og styrke rommet, er det kanskje lurere å melde seg inn på et senter der den ikke tilbyr gruppetimer, disse koster gjerne langt mindre enn Sats, f. eks Fresh Fitness.

Endret av Vinglepetra
Skrevet

Er avhengig av at det er en viss avstand til hjemmet også, da.

Skrevet

Men da må man fornye det standard-medlemskapet sitt, uansett?

Du kan for eksempel ikke kjøpe det billigste medlemskapet, bare for å ''komme inn i varmen''? Hvis du har 20 PT-timer igjen, men 0 dager igjen på medlemskapet ditt, da må du betale 500 ''ekstra'' kun for å fortsette?

De fleste sentre lar ditt medlemskap løpe inntil du sier det opp selv.

Hvilket senter er det som tilbyr medlemskap uten å la folk trenne inne?

Skrevet

De fleste? Enkelte medlemskap tillater å trene på sentre, andre gjelder kun ute, andre gjelder inne, men ikke på sentre, men f.eks. skoler, osv.?

Skrevet

De fleste? Enkelte medlemskap tillater å trene på sentre, andre gjelder kun ute, andre gjelder inne, men ikke på sentre, men f.eks. skoler, osv.?

Det har jeg aldrig hørt om, tror ikke vi har noen av dem her på vestlandet.

Men mann lærer noe nytt hver dag, er vel ulik praksis rundt om i landet.

Skrevet

Trodde medlemskap tillot deg å trene inne, være med på alle ting, osv., men med forskjellige lengde (mnd.).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...