fiddlesticks Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Var på parfymeriet på gullgruven i Bergen, tror ikke det er en kjede engang.. Skulle bytte inn noe jeg fikk til jul, og når jeg hadde funnet noe jeg ville ha, en Guerlain lipgloss maxi shine, og betalt mellomlegg på 175 så bare tar den ansatte den rett ut av esken, kaster esken, og sier jeg må ta den på meg med engang, hun åpner altså min helt nye lipgloss(hvis den engang var ny) SELV, og jeg reagerer med en gang på at den hadde lipgloss rundt åpningen, dvs at det så ut som den var brukt fra før av, for alt pleier jo å være ganske rent når dem er ny, f.eks toppen av lipgloss stangen også... Så betaler jeg mellomlegget og har tatt den på som hun ba meg om, hun virket ikke interessert i hvordan den så ut på meg etter jeg hadde tatt den på, og jeg spør forvirret etter esken, så virker hun forbauset og ser seg rundt og under disken og "leter" og sier hun kastet den, så sier jeg med en gang at det ikke er så viktig, noe jeg tror hun spilte på, fordi det tok ganske lang tid å se etter en ting hun NETTOPP hadde kastet? 10 sekund? Nå ser jeg under at det står "Vente interdite, tester not for sale, 3no1, og fargenummeret".... Fikk ikke tilbud om kvittering heller, jeg glemte å spørre etter den siden hun begynte å mase om at jeg skulle prøve en parfyme, kanskje hun ville avlede meg? Føler meg iallefall litt snytt, betalt 275 kr for en tester, jeg ikke fikk åpne selv, og som virker brukt fordi den var "grisete".. Hva tenker dere? Er det normalt at det står tester not for sale og de blir solgt? Hva skal jeg gjøre når jeg har brukt den fordi hun insisterte, ikke har kvittering engang, og tydeligvis har en tester? Hvis jeg går inn igjen i parfymeriet er jeg jo bare vanskelig og har ikke verken eske, kvittering og den er brukt.. Endret 9. januar 2014 av fiddlesticks
Lila Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Huff, dette hørtes veldig merkelig ut... Jeg ville gått tilbake til parfymeriet og forklart saken. Kanskje litt vanskelig når du ikke har kvittering eller noe annet, men prøv å forklare så godt du kan. Eventuelt må det jo være mulig for butikksjef å sjekke på kamera at du faktisk har vært der! 6
MarinaC Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Æsj, så ekkelt. Betalte du med kort så vises jo trekket der. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Var på parfymeriet på gullgruven i Bergen, tror ikke det er en kjede engang.. Skulle bytte inn noe jeg fikk til jul, og når jeg hadde funnet noe jeg ville ha, en guerlain lipgloss maxi shine, og betalt mellomlegg på 175 så bare tar den ansatte den rett ut av esken, kaster esken, og sier jeg må ta den på meg med engang, hun åpner altså min helt nye lipgloss(hvis den engang var ny) SELV, og jeg reagerer med en gang på at den hadde lipgloss rundt åpningen, dvs at det så ut som den var brukt fra før av, for alt pleier jo å være ganske rent når dem er ny, f.eks toppen av lipgloss stangen også... Så betaler jeg mellomlegget og har tatt den på som hun ba meg om, hun virket ikke interessert i hvordan den så ut på meg etter jeg hadde tatt den på, og jeg spør forvirret etter sken, så virker hun forbauset og ser seg rundt og under disken og "leter" og sier hun kastet den, så sier jeg med en gang at det ikke er så viktig, noe jeg tror hun spilte på, fordi det tok ganske lang tid å se etter en ting hun NETTOPP hadde kastet? 10 sekund? Nå ser jeg under at det står "Vente interdite, tester not for sale, 3no1, og fargenummeret".... Fikk ikke tilbud om kvittering heller, jeg glemte å spørre etter den siden hun begynte å mase om at jeg skulle prøve en parfyme, kanskje hun ville avlede meg? Føler meg iallefall litt snytt, betalt 375 kr for en tester, jeg ikke fikk åpne selv, og som virker brukt fordi den var "grisete".. Hva tenker dere? Er det normalt at det står tester not for sale og de blir solgt? Hva skal jeg gjøre når jeg har brukt den fordi hun insisterte, ikke har kvittering engang, og tydeligvis har en tester? Hvis jeg går inn igjen i parfymeriet er jeg jo bare vanskelig og har ikke verken eske, kvittering og den er brukt.. Det du bør gjøre er å kontakte de som er ansvarlige for "Guerlain" i Norge eller internasjonalt. Har hatt liknende ting som har skjedd med meg før og det endte opp med at jeg fikk både nytt produkt og en "goodie bag" med varer til hundrevis av kroner ekstra. Testeren er forøvrig ikke for salg fordi den blir gitt gratis til butikken, så dette vil butikken garantert få en del pes for. Spesielt fordi du skaper dårlig presse for dem nå når du sier det på kvinneguiden. Eventuelt kan du gå inn i butikken, snakke med eieren og si du vil ha en ny vare. Og true med å gå til leverandør om du ikke får det, men da ville jeg ha beholdt begge produktene på pur faen. Anonymous poster hash: 0e7f7...8f8 13
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Sprøtt. Hva hvis du skulle gitt den bort i gave? Hvorfor skulle hun tvinge deg til å teste produktet? Merkelig. Anonymous poster hash: 26791...a3e
fiddlesticks Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Det du bør gjøre er å kontakte de som er ansvarlige for "Guerlain" i Norge eller internasjonalt. Har hatt liknende ting som har skjedd med meg før og det endte opp med at jeg fikk både nytt produkt og en "goodie bag" med varer til hundrevis av kroner ekstra. Testeren er forøvrig ikke for salg fordi den blir gitt gratis til butikken, så dette vil butikken garantert få en del pes for. Spesielt fordi du skaper dårlig presse for dem nå når du sier det på kvinneguiden. Eventuelt kan du gå inn i butikken, snakke med eieren og si du vil ha en ny vare. Og true med å gå til leverandør om du ikke får det, men da ville jeg ha beholdt begge produktene på pur faen. Anonymous poster hash: 0e7f7...8f8 Takk for godt svar! Ja, jeg fant faktisk kvitteringen nå, glemte det helt, for jeg fikk den akkurat når hun begynte å dynke meg i sin favorittparfyme. Det frister å skrive til Guerlain ja. Jeg må først være helt sikker på at det faktisk er en tester. Jeg så henne ta den ut av boksen, også kastet hun boksen med engang før jeg engang fikk sagt noe.. Hva foreslår du jeg skriver til guerlain? Kanskje hun kastet esken fordi det sto at det var not for sale på den litt tydeligere? Her er bilde av bunnen av tuben.. og slik var den når jeg så hun åpnet den "for første gang" Dette forklarte hun med at "de inneholdt jo så mye" Endret 2. januar 2014 av fiddlesticks
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 Skriv til dem, dama kommer til å få så hatten passer. Anonymous poster hash: d396c...664
fiddlesticks Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 2. januar 2014 (endret) This message is about the product I purchased. I am very upset about what happened when I made my purchase. I was gonna exchange a product I got for christmas, and I was looking around after what I wanted. Finally my choice fell on the Guerlain Maxi Shine lipgloss. I paid 175NOK on top of the 100NOK worth of product I exchanged in. When I had paid for it, the employee takes my new product straight out of the box and throws the box away, and says I have to try it on my already red lips, without me saying a word, I was actually prepared to receive the product in the box in a plastic bag, and go. But she did it all too fast so I couldnt even say anything before she had opened it, and given me the wand and mirror.. I was slightly negatively surprised at this point, because I like opening new products myself. I do as she says, because Im way to submissive when it comes to employees in beauty stores.. then I see the the twist points on the container is greasy and a bit messy, like it was already used, she explains this by that there is a lot of product in it, even though that did NOT make sense, I just said okay because I didnt want to be difficult. After that she seems rather uninterested in how the lipgloss looked at me, and I ask her for the box, I didnt until that point know she had actually put it in the garbage bin. She seems struggled, looking around for 10 seconds after the box she JUST had thrown there? And I say its okay after waiting 10-15 seconds, she says good, and I walk my way. When I was going to check the number on the color to tell a friend, I read "Vente interdite, tester not for sale, gloss denfer 467 3no1." At this point, everything made sense to me. How she rapidly had thrown the packaging away... I feel very used because the store does not pay you for the testers, still they charged me to buy it as a regular product, and I think it was used from before as well. I am wondering how you can compensate for this happening, or make the store. I have picture of the receipt, the twist on the bottle, and the number. I can send you all the pictures in link or file on mail,or as you wish me to on wish. Thank you, please get back to me. Skrev dette til guerlain, føler det blir litt feil å skrive dette til dem, men tror ikke de i butikken hadde gjort noe for meg. Kan oppdatere med svar når jeg får det, om det er interessant. Endret 31. januar 2014 av fiddlesticks 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #10 Skrevet 2. januar 2014 Jeg er veldig interessert i å høre hvordan det går videre, håper du får svar snart. Anonymous poster hash: d396c...664 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #11 Skrevet 2. januar 2014 Hold oss oppdatert. Anonymous poster hash: 26791...a3e 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #12 Skrevet 2. januar 2014 Takk for godt svar! Ja, jeg fant faktisk kvitteringen nå, glemte det helt, for jeg fikk den akkurat når hun begynte å dynke meg i sin favorittparfyme. Det frister å skrive til Guerlain ja. Jeg må først være helt sikker på at det faktisk er en tester. Jeg så henne ta den ut av boksen, også kastet hun boksen med engang før jeg engang fikk sagt noe.. Hva foreslår du jeg skriver til guerlain? Kanskje hun kastet esken fordi det sto at det var not for sale på den litt tydeligere? Her er bilde av bunnen av tuben.. og slik var den når jeg så hun åpnet den "for første gang" Dette forklarte hun med at "de inneholdt jo så mye" Nå har jeg ikke lest alle innleggene her, men hvis det ikke var butikksjefen som ekspederte deg, ville jeg gått tilbake til butikken og sagt, på en høflig måte, at du ville snakke med sjefen. Anonymous poster hash: 741a8...2dc 1
Callisto83 Skrevet 2. januar 2014 #13 Skrevet 2. januar 2014 Man burde vel snakke med butikken før man eventuelt kontakter Guerlain? Jeg har aldri opplevd at butikkansatt har "tvunget" meg til å ta på produktet for deretter å hive esken, det hørtes mystisk ut. Jeg hadde sannsynligvis sagt nei, og bedt om eske og alt før jeg forlot butikken etter kjøpet. Håper det ordner seg, hold oss oppdatert 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 ... That escalated quickly. Jeg syns også det er litt drøyt å gå rett til Guerlain. Hvis du klager på dårlig service må du jo gi de sjansen til å gjøre opp for seg. Tro meg, du kommer mye lengre med å være saklig og høflig enn å fremstille deg selv som en kranglefant som bare er ute etter å ta noen. Anonymous poster hash: 06154...d7b 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Jeg jobber på parfymeri, og du har rett i at du har fått en tester. Det kan sikkert hende ved uhell, men oppførselen til dama får det til å virke som om hun har gjort dette med viten og vilje. Jeg ville ringt i morgen og sagt at du har fått en tester, om det er hun samme dama og hun ikke gir seg ville jeg bedt om å få prate med sjefen. Er det hun som er sjefen ville jeg informert om at da kontakter jeg Guerlain. Har hørt om parfymerier som selger tester til produkter som utgår til en veldig redusert pris, men det er jo litt uhygienisk og noe man skal velge selv om man vil kjøpe eller ei. Du kan jo faktisk få herpes med på kjøpet. Uansett så setter nok Guerlain pris på å høre om dette. Anonymous poster hash: 03f2c...f65
Gjest BabyBlue Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Dette er veeeeldig sprøtt, om det er et parfymeri som selger autentiske varer kan de få skikkelige problemer om de bevisst selger testere - spesielt når det gjelder et dyrt merke som Guerlain. Har aldri skjedd med meg før, har alltid fått med eske og kvittering og blitt tilbudt pose. Ikke skal de ta den på meg når jeg forlater butikken heller... hallo.
Lila Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 Hold oss oppdatert ja! Høres virkelig helt sprøtt ut. Håper det ordner seg for deg!
Strikkedilla Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 Veldig merkelig oppførsel da, litt vel drøyt å jukse på sånn...
Gjest Amber Rose Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 Har selv jobbet på parfymeri sammen med ei sprø dame som sikkert kunne funnet på å gjøre noe sånt. Det må være veldig irriterende. Den er jo ikke bare brukt, men også sikkert halvfull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå