AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Vil lage en green curry gryte jeg spiste på thairestaurant. Vet bare at det er kokosmelk i. Grønnsaker og kjøtt kan jeg fikse selv. Trenger bare hjelp med sausen. Noen som har en oppskrift eller vet hva jeg kan ha i? Anonymous poster hash: 86b66...6a2
Petra75 Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Jeg bruker et par teskjeer green curry, kokosmelk, karri og koriander. Slumper i til det blir passe godt
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Green curry paste, kokosmelk og kanskje litt kyllingkraft? Anonymous poster hash: 2093b...b57
Pasjonsblomst Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 free green curry paste i olje, ha så i kokosmelk. bruk sweet basil leaves, ikke coriander. jeg pleier å ha oppi litt kokospulver for å tyke sausen lift, etter tips fra damen i innvandrerbutikken
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 free green curry paste i olje, ha så i kokosmelk. bruk sweet basil leaves, ikke coriander. jeg pleier å ha oppi litt kokospulver for å tyke sausen lift, etter tips fra damen i innvandrerbutikken Får du kjøpt både kokospulver og sweet basil leaves i innvandrerbutikker? Anonymous poster hash: 86b66...6a2
havanaa Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 Jeg bruker ca 2 ss green curry, 1 dl kyllingbuljong, i boks kokosmelk, 1/2 lime, 1 ss sukker, 2 ss fiskesaus og frisk koriander. Smaker det til sånn at jeg får den smaken jeg vil ha 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 ^Jeg tenkte ikke å ha kylling i, men svinekjøtt, slik jeg fikk det servert. Blir det da litt dumt med kyllingbuljong? Og hva mener du med fiskesaus? Anonymous poster hash: 86b66...6a2
Brunhilde Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 ^Jeg tenkte ikke å ha kylling i, men svinekjøtt, slik jeg fikk det servert. Blir det da litt dumt med kyllingbuljong? Og hva mener du med fiskesaus? Anonymous poster hash: 86b66...6a2 Kyllingbuljong passer ofte til det meste, både kylling, svin og storfe. Jeg brukte det for eksempel i saus til lammestek da jeg hadde glemt å kjøpe lammefond. Fiskesaus kjøper du på flaske, den er viktig for smaken i asiatisk mat.
Pasjonsblomst Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Får du kjøpt både kokospulver og sweet basil leaves i innvandrerbutikker? Anonymous poster hash: 86b66...6a2 Kanskje ikke alle, men i mange? Jeg har handlet det på en thai/vitnamiske butikker
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Kyllingbuljong passer ofte til det meste, både kylling, svin og storfe. Jeg brukte det for eksempel i saus til lammestek da jeg hadde glemt å kjøpe lammefond. Fiskesaus kjøper du på flaske, den er viktig for smaken i asiatisk mat. Er det det samme som østerssaus? Eller heter det faktisk bare fiskesaus?Anonymous poster hash: 86b66...6a2
Gjest Citronella Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Jeg slumper litt, men bruker ikke ferdiglaget paste. Knuser ingefær, chili og hvitløk i en morter. Steker dette i nøytral olje til smaken kommer ut, men det må ikke bli brunt. Tilsetter kokosfløte, kaffirlimeblader og en sitrongresskvast som jeg har banket (kaffirlime og sitrongresset taes ut ved servering - spises ikke). Smaker til med fiskesaus (Nam Plah - ikke østerssaus) og litt brunt sukker. Tilsetterdet jeg vil ha av grønnsaker og fisk/kjøtt. Tilsetter så thai basilikum på slutten av koketiden. Om jeg vil ha en suppe, så tilsetter jeg buljong i samme gryta.
Brunhilde Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 Er det det samme som østerssaus? Eller heter det faktisk bare fiskesaus? Anonymous poster hash: 86b66...6a2 Nei, det er to forskjellige ting.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Får jeg kjøpt fiskesaus i vanlige matbutikker? Har Rema 1000 fiskesaus f.eks? Anonymous poster hash: 86b66...6a2
havanaa Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Får jeg kjøpt fiskesaus i vanlige matbutikker? Har Rema 1000 fiskesaus f.eks?Anonymous poster hash: 86b66...6a2 Ja, de pleier å ha det i de fleste butikker
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Jeg bruker green chili paste rørt ut i litt vann, deretter fiskesaus og kokosmelk, og så tilsetter jeg kaffir lime blader tilslutt for å få en syrlig spiss på det, evt litt presset lime og bladene ikke er å oppdrive. Anonymous poster hash: bb2cf...0d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå