Gå til innhold

Farge på kjøkken


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest fortuna

Hei!

Jeg trenger deres hjelp til å velge farge på kjøkkenet! (altså vegg..)

Kjøkkeninnredningen er hvit (litt moderne stil), hvitevarer i aluminium, benkeplate i heltre eik. Det er eikeparkett på gulvet.

I de fleste andre rom har vi malt eggehvit, men dette passer ikke så bra til den hvite innredningen på kjøkkenet.. Men jeg synes det er vanskelig å velge farger ut fra fargekart. Alt blir jo så annerledes når man får det på veggen.

Kjempefint om noen kan anbefale en farge de vet er fin, og som vil passe inn i miljøet jeg beskrev!

:-)

Fortuna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har mørkeblått, og alle som har sett kjøkkenet vårt sier at det er kjempestilig med den fargen til kjøkkenet. Vi har hvit kjøkkeninnredning.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det du beskriver, høres det ut som at vi har ganske likt kjøkken - og vi har malt med en farge som heter "Bast". Klarer ikke å forklare hvilken farge den har, men kansje lys grå/bers med biiiittelitt tosa-skjær(?). Det ble veldig fint hos oss ihvertfall. Men tror denne er finest i et rom der det slipper masse dagslys inn, for jeg har sett den i en gang uten vindu og da så den utrolig trasig ut.

Jeg anbefaler deg å kjøpe små halvlitersbokser med de farvene du syntes er fin og prøvemal. For uansett hvor mye du forsøker, så går det ikke å se hvordan det ser ut på veggen ut fra farvekartet. Alle farvene jeg trodde var fine ble bare stygge på veggen og den jeg virklig ikke likte på fargekartet, ble den vi endte opp med å male hele kjøkkenet i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Lys oker eller noe i den dur, for det gir en varme, men den er samtidig veldig lys. Men ikke så lys at den krasjer med hvitfargen på skapdørene.

Ville ikke valgt en mørk farge på kjøkkenet, for det "stjeler" lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fortuna

Takk for svar alle sammen! :)

Fransk grå og Bast er faktisk to av de fargene vi har vurdert. Vi har også tenkt på en som heter Skagen, som likner litt på de to. Jeg har vært litt skeptisk til disse fargene pga rosaskjæret, men om dere sier det blir fint, stoler jeg på dere :wink:

Det er jammen ikke lett å bestemme seg!

Fortuna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Det var ikke ment som flisespikkeri, så tunga var unødvendig.

Farger kalles for tiden for så mangt, og jeg lurte bare på om det faktisk var beige du mente å skrive, eller om bers var en annen farge.

Så du ikke spørsmålstegnet mitt? Hadde jeg vært sikker på at du bare ikke kunne skrive beige, så hadde jeg nok satt utropstegn bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta sånn på vei... det var ment som en munter, "tullegeipesmiley".

Ja, det var beige jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...