Gå til innhold

YOGA - Anbefaler du det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt positivt om yoga, at det er bra for kropp og sinn. Men kommer man i form av det? Om man spiser rent og sunt og jogger litt ved siden av yoga, kan man stramme kroppen av det?

Jeg klarer bare ikke styrketrening; jeg liker det ikke..

Anonymous poster hash: 1b2b9...71a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan komme i veldig god form av yoga, men det kommer litt an på hva som trenes der du går.

Jeg driver ikke med dette selv, men har sett at det er ganske stor forskjell fra det man ser gjennom vinduene inn i salen på store sentre og slik yoga man ofte ser bilder av på internett.

Kroppsbeherskelse oppnås ved hard og målrettet trening delt opp i enklere elementer. Styrke og bevegelighet gir deg mobilitet, men selv om veldig mange av øvelsene er tunge så er det nok fornuftig å drive mer enn bare yoga.

Det med sinnet har jeg ikke satt meg inn i, men meditering fungerer bra for mange.

Om vekter ikke er din ting ville jeg kanskje kombinert det med turn for voksne. De fleste turnhaller i Norge driver med sånt.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Yoga på et skikkelig yogasenter, er helt gull (på treningssentere så kan det være litt jalla). Og det er god trening om du velger riktig yogaform. Asthanga for eksempel. Det er tungt, da man skal puste igjennom alle øvelsene samtidig som man står i tunge positurer. Jeg svetter som en gris når jeg trener yoga. Selv er jeg avhengig av yoga pga flere prolapser i rygg/nakke og vonde hofter. Trener jeg yoga jevnlig, så klarer jeg styrketrening og løping uten å få vondt også. Merker også at yoga gir meg mer på kjernemusklene, enn det jeg føler styrke gjør. Så å jogge og å trene yoga, vil få deg i form.

Men en fitenssutøver og muskelbunt blir du ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Yoga på et skikkelig yogasenter, er helt gull (på treningssentere så kan det være litt jalla). Og det er god trening om du velger riktig yogaform. Asthanga for eksempel. Det er tungt, da man skal puste igjennom alle øvelsene samtidig som man står i tunge positurer. Jeg svetter som en gris når jeg trener yoga. Selv er jeg avhengig av yoga pga flere prolapser i rygg/nakke og vonde hofter. Trener jeg yoga jevnlig, så klarer jeg styrketrening og løping uten å få vondt også. Merker også at yoga gir meg mer på kjernemusklene, enn det jeg føler styrke gjør. Så å jogge og å trene yoga, vil få deg i form.

Men en fitenssutøver og muskelbunt blir du ikke.

Det er jo bra :) Jeg er ute etter å stresse ned, å komme i bedre form uten å se ut som en skikkelig muskelbunt. Kanskje stramme inn litt her og der, men store muskler er jeg ikke ute etter.

Tror yoga hadde vært noe for meg, men i så fall må jeg lære det selv gjennom videoer på nett, siden jeg ikke har penger til å bli lært av proffe.. :) men det kan jo gå bra da.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan komme i veldig god form av yoga, men det kommer litt an på hva som trenes der du går.

Jeg driver ikke med dette selv, men har sett at det er ganske stor forskjell fra det man ser gjennom vinduene inn i salen på store sentre og slik yoga man ofte ser bilder av på internett.

Kroppsbeherskelse oppnås ved hard og målrettet trening delt opp i enklere elementer. Styrke og bevegelighet gir deg mobilitet, men selv om veldig mange av øvelsene er tunge så er det nok fornuftig å drive mer enn bare yoga.

Det med sinnet har jeg ikke satt meg inn i, men meditering fungerer bra for mange.

Om vekter ikke er din ting ville jeg kanskje kombinert det med turn for voksne. De fleste turnhaller i Norge driver med sånt.

Okei :) Jeg bør finne noe å gjøre som ikke krever penger, siden jeg er arbeidsløs for tiden.

Uansett, tror yoga hadde vært noe for meg. Kanskje med litt sykling eller jogging ved siden av... hm.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...