Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått ned 4 kg(!) i muskler(spist lite og usunt)

Er det derfor jeg fryser hele tiden også? Går jeg ned i fett også siden jeg går ned i muskler?

Anonymous poster hash: d6b77...f93

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høyde og vekt?

158 cm(dette er gjetting men det er rundt det)

58 kg, jeg veide 62.

Ts.

Gjest Runforit
Skrevet

158 cm(dette er gjetting men det er rundt det)

58 kg, jeg veide 62.

Ts.Anonymous poster hash: d6b77...f93

Om du har mistet mye vekt på kort tid så kan du begynne å fryse ja.

Ved betydelig underernæring påvirkes alle kroppens organer. "Alt slankes." Det spares på energi, og kroppen går på sparebluss. Man fryser, kroppstemperatur, puls og blodtrykk er redusert. Den eneste egnete måten å fjerne symptomene på, er å spise mer. Økt energiinntak vil da gå med til å normalisere kroppsfunksjoner, til å øke forbrenning og kroppstemperatur - og deretter bidra til økt vekt.

http://www.lommelegen.no/artikkel/kroppslige-symptomer-og-skader

AnonymBruker
Skrevet

Om du har mistet mye vekt på kort tid så kan du begynne å fryse ja.

Ved betydelig underernæring påvirkes alle kroppens organer. "Alt slankes." Det spares på energi, og kroppen går på sparebluss. Man fryser, kroppstemperatur, puls og blodtrykk er redusert. Den eneste egnete måten å fjerne symptomene på, er å spise mer. Økt energiinntak vil da gå med til å normalisere kroppsfunksjoner, til å øke forbrenning og kroppstemperatur - og deretter bidra til økt vekt.

http://www.lommelegen.no/artikkel/kroppslige-symptomer-og-skader

Gjør meg ingenting å gå ned, men om jeg går ned i muskler er det litt ille, går jeg ned i fett i tillegg??

Ts

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Gjør meg ingenting å gå ned, men om jeg går ned i muskler er det litt ille, går jeg ned i fett i tillegg??

TsAnonymous poster hash: d6b77...f93

Man mister både fett og muskler av å gå ned i vekt på en usunn måte. Problemet med å gå ned fort med for lite mat er at kroppen tærer på musklene noe som senker forbrenningen din da muskler brenner fett 24 timer i døgnet.

Spiser og trener du deg ned i vekt så vil kroppen hovedsakelig brenne på fettet og ikke musklene slik at du blir fit, fremfor tynnfeit som ved underernæring.

Endret av Runforit
AnonymBruker
Skrevet

Man mister både fett og muskler av å gå ned i vekt på en usunn måte. Problemet med å gå ned fort med for lite mat er at du kroppen tærer på musklene for å noe som senker forbrenningen din da muskler brenner fett 24 timer i døgnet.

Spiser og trener du deg ned i vekt så vil kroppen hovedsakelig brenne på fettet og ikke musklene slik at du blir fit, fremfor tynnfeit som ved underernæring.

Ja liksom...Jeg trener lite og usunt men trener 1 time(ikke så mye) hver dag :-) Hva da? Mest muskler, fett?

Gjest Runforit
Skrevet

Ja liksom...Jeg trener lite og usunt men trener 1 time(ikke så mye) hver dag :-) Hva da? Mest muskler, fett?Anonymous poster hash: d6b77...f93

Er umulig å svare på. Sulter du deg så mister du iallefall muskler. Kombinerer du underernæring med trening så mister du enda mer muskler.

Skrevet

Ja liksom...Jeg trener lite og usunt men trener 1 time(ikke så mye) hver dag :-) Hva da? Mest muskler, fett?

Er en timers trening hver dag "ikke så mye"?

AnonymBruker
Skrevet

Er en timers trening hver dag "ikke så mye"?

Det er vel ikkje det? Trodde mange trente timesvis hver dag, unnskyld viss jeg tok feil.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikkje det? Trodde mange trente timesvis hver dag, unnskyld viss jeg tok feil.

Ts

Idrettsutøvere ja.

Anonymous poster hash: 5e294...355

AnonymBruker
Skrevet

Det er totalt avhengig av hva en trener og hvor hardt en trener. En time trening kan bety så mangt.

Anonymous poster hash: 2e434...a86

AnonymBruker
Skrevet

Det er totalt avhengig av hva en trener og hvor hardt en trener. En time trening kan bety så mangt.

Anonymous poster hash: 2e434...a86

Jogging eller intervaller.

AnonymBruker
Skrevet

Jogging eller intervaller.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...