Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt lyst til å kjøpe meg Playstation eller Xbox, men er usikker på hva som er best. Det kommer jo sikkert litt an på, men ettersom jeg ikke har så mye erfaring med noen av delene, så trenger jeg noen tips.

Om jeg skal kjøpe noe kommer jeg ikke til å kjøpe de nyeste konsollene, siden det blir altfor dyrt.

Jeg tenkte først og fremst playstation 3. Syns det virker "lettest". Er det stor forskjell på kontrollene?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ps4 er best, ikke nøl med det!

Anonymous poster hash: 291f7...a48

AnonymBruker
Skrevet

Eller ps3 for den saks skyld...

Anonymous poster hash: 291f7...a48

Skrevet

Sjekk spillene du vil prøve ut, noen få finnes kun på Xbox eller PS.

Prøv å hold begge kontrollerene og føl deg fram til hvilke du liker best.

Grafikk og slikt er noe lunde lik på Xbox 360 og Playstation 3.

Skrevet

Har lyst til å spille skytespill (type call of duty og battlefield),GTA og litt mer sånn morsomme spill. Har prøvd playstation-kontrollene mer, men syns ikke det har vært så stor forskjell.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvis du vil spille online anbefaler jeg PS3 siden det er gratis der i motsetning til med Xbox eller PS4.

Skrevet

Ja, vil jo gjerne det, så om PS3 er gratis blir det nok det :)

Men det jeg ikke helt skjønner er forskjellen på 12 gb og 500 gb? Skjønner jo at det har med plassen å gjøre, men hvorfor så stor forskjell?

Skrevet

Ja, vil jo gjerne det, så om PS3 er gratis blir det nok det :)

Men det jeg ikke helt skjønner er forskjellen på 12 gb og 500 gb? Skjønner jo at det har med plassen å gjøre, men hvorfor så stor forskjell?

12 GB er for folk som bruker ekstern harddisk. Du trenger mer enn 12 GB til å installere spill.

Moderne CoD, Battlefield 4 og GTA 5 finnes på begge konsollene, mens skytespillserier som Halo og Gears of War er eksklusivt til 360. Killzone-serien er kun på Playstation. Om du ikke er interessert i de eksklusive spillene så virker Playstation mest fornuftig med gratis online multiplayer.

Skrevet

Playstation vel :rolleyes:

Elsker min kjære Ps3 !

Gjest Summers
Skrevet

Kjøp PS4, ja du må betale for å spille på nett, men det er 400 kroner i året og med på kjøpet får man ett gratis toppspill i måneden.

Skrevet (endret)

(...) Om jeg skal kjøpe noe kommer jeg ikke til å kjøpe de nyeste konsollene, siden det blir altfor dyrt. (...)

Endret av -Leon-
Skrevet

Jeg har litt lyst til å kjøpe meg Playstation eller Xbox, men er usikker på hva som er best. Det kommer jo sikkert litt an på, men ettersom jeg ikke har så mye erfaring med noen av delene, så trenger jeg noen tips.

Om jeg skal kjøpe noe kommer jeg ikke til å kjøpe de nyeste konsollene, siden det blir altfor dyrt.

Jeg tenkte først og fremst playstation 3. Syns det virker "lettest". Er det stor forskjell på kontrollene?

Jeg må si at jeg liker kontrollene til xbox360 bedre enn Playstation3 sine. Mer ergonomiske, og ligger bedre i handa. Knottene kjennes bedre å betjene, også. Mye av det er antakelig en vanesak.

Men egentlig så tror jeg det spiller mindre rolle. Det som teller mest, er jo spillene du evt skal spille på dem.

Skrevet (endret)

Jeg har begge deler, å har vel gått over til å kun bruke Xbox 360 pga kontrolleren er så mye bedre å holde. En annen fordel med PS3en er at den spiller Blu Ray og 3D filmer.

Endret av Vex
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si at jeg liker kontrollene til xbox360 bedre enn Playstation3 sine. Mer ergonomiske, og ligger bedre i handa. Knottene kjennes bedre å betjene, også. Mye av det er antakelig en vanesak.

Men egentlig så tror jeg det spiller mindre rolle. Det som teller mest, er jo spillene du evt skal spille på dem.

:) bytt ut Xbox med PS så kunne det vært mitt innlegg. Det er absolutt en vanesak. En kompis hadde Xbox når jeg var liten og ikke hadde noe selv og jeg elsket kontrollen, nå har jeg hatt ps2 og ps3 siden jeg var ungdom og klarer omtrent ikke å spille på xbox kontroll.

Synes Xbox kontrollen er så liten, så den passer ikke i hendene mine.

PS har også alltid vært min favoritt for de prøvde ikke å selge en HD-dvd spiller ved siden av, men implementerte blue-ray i maskinen. Snylte-salg er aldri en vinner hos meg :D

Anonymous poster hash: 6a2ae...58d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...