Gå til innhold

Når kommer eventuelle penger fra forsikringsselskapet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom man får en skade på en gjenstand dekket av forsikringa, når kommer pengene? Kan man vente med å reparere den til pengene kommer, eller må man betale selv først (til reparatør)? Aner ingenting om dette, aldri meldt noen skade til forsikringsselskapet før. :vetikke:

Anonymous poster hash: 47759...055
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I tilfeller der man har fått vite hva reparasjon vil koste før man sender skademelding, altså.

Anonymous poster hash: 47759...055
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått utbetalt dagen jeg meldte fra om skaden.

Vet du hva det koster . reparere tingen, får du pengene med en gang. Og ja, du kan vente med å reparere til du har fått pengene

Anonymous poster hash: 600fb...d04

Gjest Wei Wei
Skrevet

Det er jo ikke sikkert forsikringsselskapet skal betale nok til å få reparert tingen (snakker ikke om bil). Jeg har ødelagt en ting og forsikringsselskapet tenkte på verdien, ikke reparasjonskostnader. Så jeg fikk bare 400 kr. Resten måtte jeg dekke selv.

Hvis det ikke haster så foreslår jeg at du venter til du hører noe fra forsikringsselskapet. Evt ring og spør om hva som er riktig fremgangsmåten.

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg gjorde,var å melde inn skaden etter at den var oppstått. Så ba de meg om å levere den til verksted for en vurdering av reparasjonskostnader. Når jeg fikk overslaget fra verkstedet, sendte jeg det til forsikringsselskapet, og de ga klarsignal for at jeg kunne reparere den og overførte pengene med en gang.

Anonymous poster hash: 69620...624

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...