Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tenker på å be jenta ut på middag, så kino på lørdag. Det her blir i såfall første date, og vi kjenner hverandre ikke så godt fra før. Er det en god idé, eller blir det for kleint? Tenkte å kjøre middagen først, for da får vi snakket godt sammen før filmen, hvor det mest sannsynlig ikke blir noe/minimalt med snakking. Er det en grei måte å gjøre det på? Og hva synes jenter om skrekkfilmer? Tenkte å se den nyeste paranormal activity filmen, som forøvrig begynner 21:30

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg foretrukket kun én aktivitet på første date. Noe enkelt. Ikke et voldsomt opplegg på første date.

Om dere ikke kjenner hverandre veldig godt fra før da.

Skrevet

Ville kanskje tatt kun en aktivitet første dagen, eventuelt kino først med noe mat etterpå. Da kan dere snakke om filmen, istedenfor pinlig stillhet etc. Og ha filmen som en icebreaker. Kommer an på hvor godt dere kjenner hverandre fra før, da :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville foretrukket å gjøre noe enkelt, for eksempel ta en kaffe på café. Middag blir fort litt for stivt for min del, og på kino får man ikke snakket så mye sammen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville reist ut for å spise pizza, for så å reist på kino :)

Anonymous poster hash: f4c2a...22e
Skrevet

Som noen over her skriver- kino først! Da har dere noe å prate om hvis det skulle bli stille..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde foretrukket å møtes for kaffe første gang, for da er det enkelt å avslutte tidlig hvis nødvendig. Jeg hadde blitt vettskremt av ditt opplegg hvis jeg ikke kjente deg fra før.

Anonymous poster hash: cfc5f...7a0

Gjest Phoenix
Skrevet

1. Skrekkfilm er nei nei for meg. Kun hvis jeg vil ha mareritt.

2. Jeg har gått på middag, så kino, så kaffe :) Funker helt fint for meg.

Skrevet

Tenkte Peppes, ikke no voldsomme greier ifh til middagen. Tenkte vel pizza først da, siden filmen begynner såpass seint. Jenter og skrekkfilmer da? Var ikke veldig mye bra som gikk på kino den dagen.

Skrevet

Hvis dere ikke kjenner hverandre fra tidligere så ville jeg personlig ha foretrukket en kortere og mer uformell første date enn dinner and a movie. Hva med å bare ta en kaffe?

• Liker 1
Skrevet

Har drevet noe på fest før og fått en god "connection". Rådførte meg med en venn og han som foreslo kino og Peppes. Blir kanskje litt voldsomt?:)

Gjest Cartman
Skrevet

Tenkte Peppes, ikke no voldsomme greier ifh til middagen. Tenkte vel pizza først da, siden filmen begynner såpass seint. Jenter og skrekkfilmer da? Var ikke veldig mye bra som gikk på kino den dagen.

Stol på opplegget ditt. Du kjenner henne bedre enn det vi gjør, så det går sikkert bra. Mange jenter liker skrekkfilmer og mange gjør det ikke. Finnes ingen fasit egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått for det :)

Anonymous poster hash: fbfcd...da0
Skrevet

Jeg ville ihvertfall spurt henne ang den filmen dere skal se, før jeg hadde kjøpt billetter for å si det sånn...Om jeg hadde blitt bedt med på date for å se Paranormal Activity hadde jeg nektet å se filmen :P Altså, det er så way off som det går an liksom! (for min del) Jeg hadde hatt mareritt i flere uker etterpå, og det er ingen dude som er verdt det, haha!

Så mitt tips: Spør henne om filmen! Evt. dropp film, og bare spis pizza om hun ikke liker noen filmer som går :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil verken gått på kino eller tatt henne med ut på middag. Middag blir nok litt overkill når man møtes første gang, og kino det motsatte. Hele hensikten med å treffes er jo for å bli litt kjent med hverandre. Da finnes det bedre aktiviteter enn å sitte ved siden av hverandre i en mørk kinosal uten mulighet for å prate.

Gå en tur i parken. Sett dere en time på café. En øl på pøbben. Ta en liten bysightseeing på bysykler (Osloaktivitet på sommerhalvåret). Gå på en spennende utstilling.

Hold det noenlunde kort første gang. Har hvertfall funket bra for meg :)

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad for å gå ut på middag og så kino. Høres veldig bra ut :)

Anonymous poster hash: ff49f...93c
Skrevet

kun kino, da slipper du å prate med henne

Skrevet

Som andre sier er det jo du som vet hvem jenta er og hva slags type kontakt dere har hatt frem til nå, så du kan jo følge magefølelsen.

Jeg hadde blitt smigret over at noen hadde planlagt en hel kveld, men samtidig hadde jeg likt å bli spurt om min mening. Jeg lar ikke gutten betale på dates, så da synes jeg det er greit å få et ord med i laget på hva vi skal finne på også. :) Selv om jeg ikke er så veldig kresen, så hadde jeg nok særlig likt å få være med i valg av film. Skrekkfilmer er nok en veldig enten-eller greie, så her ville jeg nok i alle fall spurt jenta om hva hun synes.

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller tatt en aktivitetsdate første gangen. Når man er på kino bruker man tid der man egentlig ikke får snakket sammen så med mindre dere allerede er der at dere "klenger" eller tafser litt på hverandre så kan det bli litt kleint. Ville heller spilt litt bowling eller biljard.

Noe annet som er genialt: Shuffleboard, ligner litt på curling i forhold til reglene bare at det spilles på et bord på en bar. Det krever ikke for mye aktivitet så man kan fint føre en samtale rundt spillet i en cafef/barsetting samtidig som man gjør noe som kan bryte opp i eventuelle pinlige stillheter.

Anonymous poster hash: be246...369

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...