Gå til innhold

Hvordan gå frem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

For litt over 2 mnd siden møtte jeg tilfeldig en tidligere medstudent kalt A. Han var ute med kompiser. På grunn av flytting/avstand har vi ikke hatt kontakt de siste 4 årene. Han ga uttrykk for at han likte meg veldig godt, mens jeg av natur er ganske reservert, og har nok gitt litt blandede signaler. Vi kysset og jeg ble med dem resten av kvelden.

Imidlertid kom praten lettere i gang med bestekompisen hans, og vi har holdt kontakten i ettertid. Han har kjæreste og er kun en potensielt god venn.

I ettertid angrer jeg litt på at jeg ikke bare kontaktet A like etter at vi møttes. Jeg er ikke så god til å ta intiativ og venter ofte at andre skal gjøre det. Han ga kun positive signaler og jeg føler egentlig at det er lite å tape.

Utfordringen er bare det at det har gått over 2 mnd og vi har ikke hatt noe kontakt siden. A har aldri hatt kjæreste, men de tre andre guttene han bor med har kjæreste og det kan jo tenkes at han kunne ønske seg det selv, men dette er selvsagt spekulering. Som meg, er han heller ikke den som er mest frempå, men fortsatt ikke direkte sjenert.

Jeg har selv aldri hatt kjæreste og jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem.

A og jeg er venner på FB fra tidligere, og vi er i samme miljø, men treffes av en eller annen grunn egentlig aldri.

Hvordan bør jeg gå frem? Skal jeg trekke kompisen inn i dette? Eller har det rett og slett gått for lang tid?

Hilsen Student

Anonymous poster hash: 40cb7...58f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare si at du har likt han i lang tid, og hvis ikke det skal ha hintet A nok så bare spør om dere skal finne på noe sammen.

Anonymous poster hash: 24e6d...cb0

Skrevet

Syns du bare skal begynne å snakke med han på facebook, så ser du jo hvor det går hen :) 2 måneder er jo ikke så lenge.

AnonymBruker
Skrevet

Om det er for sent eller ikke vites jo ikke. Og er umulig å finne ut av vel med mindre du undersøker da, vil jeg tro ?

Anonymous poster hash: 55ad2...acc

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg skal forsøke dere ville altså ikke gått veien om kompisen hans, som jeg har jevnlig kontakt med?

AnonymBruker
Skrevet

Vel. Hva var poenget med å trekke inn kompisen da?

AnonymBruker
Skrevet

Vel. Hva var poenget med å trekke inn kompisen da?

Hmm forstår at du spør. Tror jeg bare kvier meg for å være den første til å ta kontakt! Men tar man ikke sjanser vil man uansett ikke vinne. Trenger bare å bli dyttet litt!

AnonymBruker
Skrevet

Hmm forstår at du spør. Tror jeg bare kvier meg for å være den første til å ta kontakt! Men tar man ikke sjanser vil man uansett ikke vinne. Trenger bare å bli dyttet litt! Anonymous poster hash: 40cb7...58f

Hvis du har bestemt deg, er det ikke bare til å hoppe i det da?

Så er det gjort, og det du har kviet deg til er over etter få strakser.

Og etter det, kan du jo bare lene deg tilbake og vente på responsen. :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker.

Daenerys, mod.

• 3 uker senere...
Skrevet

Etter alt for mye vurdering og analysering tok jeg kontakt på facebook tidligere denne uken. Responsen var veldig positiv (!!) og selv om samtalen var relativt kort, kunne den egentlig ikke ha gått så mye bedre! Han sa at det var kjempehyggelig å sees sist og var generelt bare veldig veldig hyggelig mot meg, ingenting å utsette!

Det eneste er at jeg hele tiden måtte introdusere nytt samtaleemne, men det kan hende at det er fordi han er litt sjenert, hvertfall rundt meg. Samtalen fløt forøvrig veldig fint!

Så nå venter jeg på at han skal ta kontakt. Synes det er like greit å bli litt bedre kjent før vi møtes. Problemet er at jeg begynner å analysere og å bekymre meg igjen, for hva om han ikke tar kontakt? Det har bare gått noen dager, men jeg venter på at han skal si hei denne gangen. Min-og-din-tur-opplegg synes jeg er feil tankegang, men akkurat denne gangen venter jeg. Spørsmålet er bare hvor lenge jeg skal vente med tanke på at han er sjenert.

Noen tanker?

Skrevet

Må også få legge til at mye av usikkerheten min går ut på om han bare er hyggelig og høflig med meg, og at han egentlig holder på med noen andre. Skal sies at han flørtet litt på chaten og det er jo et godt tegn. Tror jeg engster meg veldig for dette på grunn av tidligere (dårlige) erfaringer med at jeg har vært for "sent ute" - dvs. at guttene allerede har vært på vei inn i et forhold med en annen, samtidig som de har flørtet med meg (uten at jeg har visst dette selvsagt, og da har skuffelsen blitt stor og vond!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...