Gå til innhold

Baby 9 mnd med feber

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mini her hadde 38,7 i feber da jeg la han for 45 min siden. Nå er han sovnet, men da jeg kjente på ham nå så kjentes han veldig varm ut. Bør jeg vekke ham og gi paracet? Han har vært i grei form i dag og spist godt. Men sutrete med forkjølelse og feber.

Anonymous poster hash: f2c40...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brienne of Tarth

Nei, så lenge allmentilstanden er grei, ville jeg ikke vekket ham for å gi Paracet. Feberen er som regel høyere om kvelden, så jeg regner med den har gått ned til i morgen tidlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mini her hadde 38,7 i feber da jeg la han for 45 min siden. Nå er han sovnet, men da jeg kjente på ham nå så kjentes han veldig varm ut. Bør jeg vekke ham og gi paracet? Han har vært i grei form i dag og spist godt. Men sutrete med forkjølelse og feber.

Om jeg ikke tar feil kan man gi paracet til baby uten å ha avtalt med lege når de er over 3 mnd. Men går ikke feberen bort så ring legen.

Anonymous poster hash: 9924e...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, så lenge allmentilstanden er grei, ville jeg ikke vekket ham for å gi Paracet. Feberen er som regel høyere om kvelden, så jeg regner med den har gått ned til i morgen tidlig. :)

Og ja ikke vekk han. Gi hvis han våkner og er dårlig.

Anonymous poster hash: 9924e...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Tror nok at feberen har gått opp nå, uten å ha målt (kjenner det ganske bra på hodet). Er bare redd for at feberen skal øke mye i løpet av natten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg gir Paracet før jeg legger meg om den nærmer seg 39. Husk også å kle av og la babyen ligge i bleia. God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør sjekke feberen hvis du tror barnet har fått stigende temp siden du la han. Over 38.5 så kan du godt gi paracet.

Personlig så ville jeg aldri gått og lagt meg uten å ha sjekket feberen til et barn som hadde 38.7 ved leggetid, da tempen som oftest stiger utover dagen og kvelden. Jeg hadde vel også ville gitt paracet ved den tempen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...