Othelia Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Og jeg danser rundt på min lille rosa sky! Har ikke turt å starte den enda, fordi jeg vil sette meg litt inn i ting først siden jeg aldri har hatt Mac før. Nå har jeg endelig klart å pelle av den plastikkhetten på laderen og satt den inn i dataen, og det er her jeg begynner å lure litt. Det står jo i manualen at dataen er ferdigladet, og at lyset skal lyse grønt når dataen er full ladet. Men lyset på laderen har gått fra grønt til oransje iløpet av sekunder etter å ha blitt plugget inn, så hva vil dette si? Har vendt på tilkoblingsdelen og jeg har byttet fra "ingen ledning" til "vanlig ledning", og det samme skjer hver gang. Er ikke dataen oppladet da? Den har jo ikke blitt slått på enda så noe batteri har ihvertfall ikke jeg brukt! Hvor lang tid tar det før den er ferdigoppladet? Og sist men ikke minst, er det noe nyttig jeg bør vite om/laste ned før/når jeg tar Macen i bruk for første gang? Åh, jeg er så hæppy! :D
Othelia Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #2 Skrevet 2. januar 2014 Dataen har stått på ladning med korte avbrudd i 1 time nå, om dette har noe å si
Sarah Dee Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Min maclader lyser alltid grønt i ca. et sekund før den går over til oransje når den ikke er fulladet, når den lyser permanent grønt, er den fulladet. Har macbook air. 2
Betterman Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Gratulerer! Det kan man kalle en god start på det nye året At den lyser oransje betyr bare at den lader. Når den er fulladet lyser det grønt. Du kan fint bruke den nå mens den lader.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Du trenger ikke lade den helt opp før du bruker den. Når du åpner den, ser du hvor mye batteri det er igjen. Anonymous poster hash: ea045...e19 1
Othelia Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2014 Tusen takk! Syntes bare det var rart i og med at det stod at den skulle være fulladet, og jeg liker den utviklingen. Jeg husker med gru den tiden man måtte lade en ny telefon i ett døgn før man tok den i bruk, for det hadde jeg ikke tålmodighet til Men denne dataen skal jeg behandle veldig pent tenkte jeg! Jeg overdriver nok en del ift hvor pent jeg behandler dataen akkurat nå, men jeg har ønsket meg en Mac i mange år nå så det får bare stå til! Så jeg er veldig usikker på om jeg skal vente på grønt lys eller starte opp dataen med en gang:p
Othelia Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2014 Men da vet jeg at om jeg sprekker og ikke klarer å dy meg lengre, så går det bra det også
Mynona Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 Det er bare å skru den på mens den lader Mener å huske det er en prossess med ting du skal gjøre når du skrur den på første gang. Legge inn ymse informasjon og sånn. 1
Gjest Joppe Skrevet 2. januar 2014 #9 Skrevet 2. januar 2014 Gratulerer, du vil neppe angre Mac er helt fantastisk!!
Gjest Akiko Skrevet 2. januar 2014 #10 Skrevet 2. januar 2014 I alle dager, nei du trenger ikke vente til den er fulladet for å bruke den. 1
QueenAwesome Skrevet 2. januar 2014 #11 Skrevet 2. januar 2014 Once you go mac, you never go back! Grattis med ny mac
Gjest Citronella Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 (endret) Skru på, og la deg lede gjennom steg for steg, og kos deg!. Jeg fikk en Mac Air (jeg har nå fire Mac til forskjellig bruk...) nylig, og den var operativ innen få minutter. Og om dette er din første Mac og du er ukjent med bruk ; google og finn smarte overgangstips fra PC til Mac. Endret 3. januar 2014 av Citronella
Gjest Blomst83 Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Et lite tips er å skaffe deg word. For bruker du textedit som er instalert på macen og sender det du har skrevet til noen som har pc så vil de bare få en tekst full av mange rare tegn. Med andre ord textedit er ikke kombertabel med mac Ellers gratulerer!
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Et lite tips er å skaffe deg word. For bruker du textedit som er instalert på macen og sender det du har skrevet til noen som har pc så vil de bare få en tekst full av mange rare tegn. Med andre ord textedit er ikke kombertabel med mac Ellers gratulerer! Byword eller Ulysses 3, er mitt tips.
Gjest Blomst83 Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 Byword eller Ulysses 3, er mitt tips. Eller det,men det viktigste er å ikke bruke textediten. Bommet på det første gangen jeg skulle sende noe jeg hadde skrevet på macen til en som hadde pc
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 Eller det,men det viktigste er å ikke bruke textediten. Bommet på det første gangen jeg skulle sende noe jeg hadde skrevet på macen til en som hadde pc Hmm, går det ikke an å sette hvilket format dokumentet skal være i, i textedit?
Gjest Blomst83 Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 Hmm, går det ikke an å sette hvilket format dokumentet skal være i, i textedit? Alt jeg vet er at jeg skrev en lang tekst i textedit,førte den over i mail og sendte den. Og jeg fikk se den mailen senere og det var gresk for å si det sånn. Helt umulig å forstå. Bare masse rare tegn.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 Slå den på ----> ferdig. Går av seg selv nesten Anonymous poster hash: 01429...416
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå