Gå til innhold

Føler ikke kjæresten ser en fremtid med meg - trist.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I romjulen var kjæresten og jeg på hyttetur sammen med en gjeng med venner. En kveld sitter vi 4-5 stykker og snakker om løst og fast. Temaet går inn på barneoppdragelse, hvorpå kjæresten min uttrykker at hvis han noen gang skal oppdra en unge, så skal ungen få være ute i naturen og klatre i trær og ikke bli overbeskyttet sånn som mange barn blir.
Greit nok det, men så sa han noe som jeg kjente stakk ganske mye. Han sa "Men så er det bare det å finne en som ønsker det samme" Jeg tolket det som om at han ikke vil ha den fremtiden med meg, den som innebærer barn, men at han fortsatt er på leting etter den kvinnen/barn er så langt fram at han ikke tror at vi fortsatt er sammen på det tidspunkt det blir aktuelt. Jeg var ganske sliten den kvelden, så jeg var ikke så veldig deltakende i samtalen og valgte å ikke si noe. Ingen andre sa noe på det heller.

Jeg ble ganske trist, fordi jeg elsker han og ønsker virkelig å få barn en dag og at han skal være faren. Ikke bare det, men jeg ønsker at vi skal ha en felles fremtid, som inkluderer å tenke på barn etterhvert.
Vi er unge, første halvdel av 20-årene, og har vært sammen i to år. Ingen har tatt opp temaet barn før, personlig har jeg synes det har vært for tidlig og har ikke villet skremme han. Ser uansett ikke for meg barn før om 3-4 år. Generelt har vi snakket lite om fremtiden, "sammen for alltid" osv mens vi har vært sammen, men vi har planer om å flytte sammen på hans initiativ.

Dette ble vel ganske rotete, men håper på noen innspill likevel.

Anonymous poster hash: 0c407...50f
Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Du må snakke med han, og spørje kva han meinte med det han sa. Viss han bekreftar dine mistankar får du berre la han gå. Då var det ikkje meininga at det skulle bli dokke to, trist men leitt.

• Liker 2
Skrevet

Snakk med ham. Dere har vært sammen to år, så det burde ikke være for vanskelig.

• Liker 1
Skrevet

For det første; dere er i første halvdel av tjueårene, og hvis dere ikke en gang har hatt den samtalen er antakeligvis barneoppdragelse et tema han knapt har brukt tid på. Da er det lett at "merkelige" formuleringer kommer...

Samboeren min omtaler ofte sine kommende barn som "sine", og hvis jeg skulle pirket på alt han sier, kunne jeg sikkert spurt om han virkelig vil ha barn med meg, men det har jeg aldri følt behov for. Nå har vi riktignok samme verdier og planer om fremtiden, og snakker mest om fremtiden som i hvor vi ønsker å bo, når vi tenker det er passende å gifte seg etc., men hvis dere aldri har snakket om fremtiden før, er det kanskje på tide å ta den samtalen snart.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg (22 år, jente, er i forhold) snakker om barn så snakker jeg alltid ut i fra det som om det er en fjern idé. Tror også at jeg har formulert meg slik som din type (men kanskje ikke med han tilstede). Har aldri ment det som om jeg ikke ønsker å være seriøs med han. Det er mer det at tanken på barn er såppas fjern for meg ennå at jeg ikke helt ser det for meg.

Men om typen min hadde blitt såret av det, så hadde jeg satt pris på å få høre det. :) Ta og snakk med kjæresten din!

Anonymous poster hash: 8a13d...c5a
Skrevet

"Men så er det bare det å finne en som ønsker det samme"

La oss håpe han bare forsnakket seg der...

Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg tror han hintet om at du skulle bekrefte at du var da interessert i det å få barn med han :)

Han fisket

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere aldri har snakket om dette temaet vet han jo faktisk ikke om han har funnet en som ønsker det samme, så derfor er det jo på ingen måte rart at han formulerte seg som han gjorde.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere aldri har snakket om dette temaet vet han jo faktisk ikke om han har funnet en som ønsker det samme, så derfor er det jo på ingen måte rart at han formulerte seg som han gjorde.

Det er sant. Men synes uansett han formulerte det på en måte som tilsier at han mener jeg ikke er "the one". Men det er mulig jeg bare overtenker. Kanskje det bare er jeg som ikke ser poenget i å være sammen med en man ikke ser, eller i det minste håper på en fremtid med.

TS

Anonymous poster hash: 0c407...50f

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker.

Irrlys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...