AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #21 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har kun skrevet med brukernavnet mitt en gang de to årene jeg har vært medlem her. Grunnen til det er at jeg liker å være anonym på nettet. Jeg er ganske aktiv på kvinneguiden. Har ikke lyst til å bli en kjent bruker her inne, og det hadde jeg fort blitt hvis jeg ikke brukte anonym-knappen. Anonymous poster hash: ce05f...24e 2
Gjest Eurodice Skrevet 2. januar 2014 #22 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har kun skrevet med brukernavnet mitt en gang de to årene jeg har vært medlem her. Grunnen til det er at jeg liker å være anonym på nettet. Jeg er ganske aktiv på kvinneguiden. Har ikke lyst til å bli en kjent bruker her inne, og det hadde jeg fort blitt hvis jeg ikke brukte anonym-knappen. Anonymous poster hash: ce05f...24e Hva vil det si å være en kjent bruker? Jeg er sølvmedlem. Er det å være kjent? Jeg er i alle fall anonym, ingen her inne vet hvem jeg er i virkeligheten. Det jeg måtte ha oppgitt av personlige opplysninger, kan passe på hvem som helst.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #23 Skrevet 2. januar 2014 Hva vil det si å være en kjent bruker? Jeg er sølvmedlem. Er det å være kjent? Jeg er i alle fall anonym, ingen her inne vet hvem jeg er i virkeligheten. Det jeg måtte ha oppgitt av personlige opplysninger, kan passe på hvem som helst. Jeg har gjenkjent en person i en av graviditetsbloggene. Men det jeg mener med en kjent bruker er en bruker som er aktiv og som mange her inne vet hvem er. Trenger ikke kjenne brukeren i virkeligheten Anonymous poster hash: ce05f...24e
Gjest Eurodice Skrevet 2. januar 2014 #24 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Jeg har gjenkjent en person i en av graviditetsbloggene. Men det jeg mener med en kjent bruker er en bruker som er aktiv og som mange her inne vet hvem er. Trenger ikke kjenne brukeren i virkeligheten Anonymous poster hash: ce05f...24e Unnskyld om jeg spør forferdelig dumt nå, men er det slik at man kan skrive med forskjellige nick i de forskjellige foraene, bare switche mellom dem når du allikevel er inne på KG? Jeg leser aldri blogger. (Jeg rødmer av min uvitenhet.) Endret 2. januar 2014 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #25 Skrevet 2. januar 2014 Ja Arabella du er en kjent bruker Anonymous poster hash: 1575c...314 1
Aldrisur Skrevet 2. januar 2014 #26 Skrevet 2. januar 2014 Byttet nick da noen plutselig kjente meg igjen og begynte å forfølge meg her inne. Noe som var fryktelig ergelig fordi jeg hadde hatt nicket mitt så lenge Men etter det har jeg begynt å skrive som anonym innimellom. Det var ikke meg?
Gjest s@nd Skrevet 2. januar 2014 #27 Skrevet 2. januar 2014 Det er greit å være anonym i blant. Det er litt godt å ikke ha et navn på alt.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #28 Skrevet 2. januar 2014 Unnskyld om jeg spør forferdelig dumt nå, men er det slik at man kan skrive med forskjellige nick i de forskjellige foraene, bare switche mellom dem når du allikevel er inne på KG? Jeg leser aldri blogger. (Jeg rødmer av min uvitenhet.) Å, gi deg. Du vet godt at h*n mener graviditetsdagbøkene på Kg, og ikke blogger. Anonymous poster hash: fddcb...097 3
Gjest Eurodice Skrevet 2. januar 2014 #29 Skrevet 2. januar 2014 Å, gi deg. Du vet godt at h*n mener graviditetsdagbøkene på Kg, og ikke blogger. Anonymous poster hash: fddcb...097 Hva feiler det deg? Vedkommende skriver: "Jeg har gjenkjent en person i en av graviditetsbloggene". Når jeg forteller at jeg aldri leser på disse stedene, kan jeg ikke lastes for at jeg ikke vet betegnelser på det ene og det andre. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #30 Skrevet 2. januar 2014 Hva vil det si å være en kjent bruker? Jeg er sølvmedlem. Er det å være kjent? Jeg er i alle fall anonym, ingen her inne vet hvem jeg er i virkeligheten. Det jeg måtte ha oppgitt av personlige opplysninger, kan passe på hvem som helst. Du har da lagt ut bilder av deg selv her så hvordan kan du være så sikker på at ingen vet hvem du er? Anonymous poster hash: 0bb61...ba4 7
Stormborn Skrevet 2. januar 2014 #31 Skrevet 2. januar 2014 Feigt? Den eneste forskjellen er at man bruker en fast profil som heller ikke identifiserer deg som person (med mindre man bruker sitt ekte navn da, noe som sjelden er lurt), forskjellen er at man unngår å få dritt i innboksen når man er anonym bruker. Anonymous poster hash: 3c678...f8a Har ikke fått no i innboks jeg...
happiest Skrevet 2. januar 2014 #32 Skrevet 2. januar 2014 Jeg velger å være anonym når jeg skriver veldig personlige ting (fordi jeg kjenner noen her på forumet som vet nicket) og hvis jeg skriver ting som andre kan kjenne igjen. Men jeg prøver å unngå å være anonym. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #33 Skrevet 2. januar 2014 Hva vil det si å være en kjent bruker? Jeg er sølvmedlem. Er det å være kjent? Jeg er i alle fall anonym, ingen her inne vet hvem jeg er i virkeligheten. Det jeg måtte ha oppgitt av personlige opplysninger, kan passe på hvem som helst. Ja du er kjent for å være alle svigermødres forkjemper! Søt er du da:)Anonymous poster hash: 4aa87...b40 2
Gjest Eurodice Skrevet 2. januar 2014 #34 Skrevet 2. januar 2014 Du har da lagt ut bilder av deg selv her så hvordan kan du være så sikker på at ingen vet hvem du er? Anonymous poster hash: 0bb61...ba4 100 prosent sikker kan jeg ikke være, men tilnærmet. 1
Gjest Eurodice Skrevet 2. januar 2014 #35 Skrevet 2. januar 2014 Ja du er kjent for å være alle svigermødres forkjemper! Søt er du da:)Anonymous poster hash: 4aa87...b40 Tusen takk, det var hyggelig sagt . Du har rett i at jeg forsvarer svigermødre. Det er ikke fordi jeg på noen måte føler meg truffet av noe selv av det som blir skrevet av overfølsomme svigerdøtre, men fordi de konsekvent ser på svigermor som den onde selv.
Mann 42 Skrevet 2. januar 2014 #36 Skrevet 2. januar 2014 Ser gjerne ønsket, men uten å snakke for andre så er det for min del for å unngå stalkers og de som ikke greier å forholde seg uten å gå til personangrep i debatter og som siden sender det ene og det andre til innboksen. Dessuten finnes det en grei mulighet å skille anonyme brukere, hashen under innlegget indikerer hvilken anonym bruker som svarer. Det får holde. Hvis ikke: synd. Anonymous poster hash: 3c678...f8a Denne holdningen er en falitt-erklæring. Det du sier er at det er umulig å ha en diskusjon som voksne mennesker, og at du ikke tør. Det er sant nok at hvis du diskuterer under nick, så vil du fra tid til annen plukke opp en og annen tulling som legger deg for hat og begynner å lage kvalm i tråder der du er aktiv, tilsynelatende bare av den grunn. Til bruk mot disse idiotene finnes det flere redskaper på KG. Hvis man trøtner på innleggene deres, så kan man ignorere brukeren, og hvis man får ubehageligheter som PM, så kan man stenge dem ute fra innboksen sin også. Evt så kan man faktisk benytte overtrampene deres til å få dem utestengt fra forumet. Det har skjedd mange ganger, og siden det nå endelig er stengt for gjesteposting, så betyr "utestengt" at de forsvinner. 1
Mann 42 Skrevet 2. januar 2014 #37 Skrevet 2. januar 2014 Har ikke fått no i innboks jeg... Ikke jeg heller. Dvs, jeg har fått noen hyggelige meldinger en gang i blant fra andre brukere som syntes jeg hadde skrevet noe bra, men jeg har aldri fått hets eller negative ting. Jeg tror frykten for slemme beskjeder er betydelig overdrevet. 1
Mann 42 Skrevet 2. januar 2014 #38 Skrevet 2. januar 2014 Hvis folk hadde oppført seg skikkelig her inne, hadde dette vært uproblematisk. Det finnes brukere som regelrett forfølger og trakasserer andre brukere. Hvis det var slutt på det, ville det ikke vært behov for å være anonym. Dere får det forumet dere ønsker dere.Anonymous poster hash: 7b3c1...47d Da er det bedre å sende en klage på disse brukerne, så vil de etter hvert som synderegisteret vokser, bli utestengt. Selv om stalkerne poster driten sin anonymt, så kan deres brukeridentitet avdekkes av moderator hvis det kommer klager. Det var hele poenget med å innføre ordningen med anonyme brukere, i stedet for den gamle ordningen med gjesteposting.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #39 Skrevet 2. januar 2014 Jeg skriver bare som AB. Var inne her under brukernavn før, men folk kan være så slemme og bruke info fra andre tråder for å slå deg i hodet med. Selv om det ikke har noe som helst med tråden du skriver i da. Anonymous poster hash: 02c27...daf 2
Sweet77 Skrevet 2. januar 2014 #40 Skrevet 2. januar 2014 Hvis folk hadde oppført seg skikkelig her inne, hadde dette vært uproblematisk. Det finnes brukere som regelrett forfølger og trakasserer andre brukere. Hvis det var slutt på det, ville det ikke vært behov for å være anonym. Dere får det forumet dere ønsker dere.Anonymous poster hash: 7b3c1...47d Uten AB-funksjonen hadde det nok blitt færre trakasserier også. Folk flest tør ikke være ufine under nick, og de som er det blir raskt både uglesett og utestengt. Selv poster jeg aldri under AB, med mindre det gjelder svært personlige ting under f.eks helse. Har ganske sterke meninger tror jeg, men har aldri opplevd å få ufine meldinger i innboksen, bortsett fra en gang av en bruker som ikke var helt stabil. Jeg er også enig i at AB-funskjonen gjør forumet større og mer uoversiktlig, ser ut som det er lettere å føle seg mindre ansvarlig og å ta ut frustrasjonen sin når man kan "gjemme" seg bak AB. Har ikke noe problem med at folk velger AB, men jeg tror som sagt at funksjonen bidrar til et hardere forum med mer drittslenging enn hva vi ville ha opplevd ellers. Tenker vel egentlig motsatt av deg: Fjern AB-funksjonen, og det vil bli mindre behov for å beskytte seg mot stalkers og drittslengere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå