Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.. å be kjæresten min å holde et kollegialt forhold til min venninne, som jeg vet har vært interessert i han?

Saken er den at jeg har en barndomsvenninne som for noen år siden (før jeg og han ble kjærester) var veldig interessert i han. Jeg har kjent han i 8 år, og hun forsøkte å bruke meg for å få tak i han et par ganger.

Etter at vi ble kjærester har jeg fortalt han dette, men han sier at han ikke visste det om henne, og at hun uansett var gift da, og at han ikke liker henne sånn sett.

Nå skal de jobbe sammen i en uke, deretter sporadisk. Jeg vet han har planer om å inkludere henne i småjobber framover, og jeg føler jeg må stole på han.

Men har likevel denne gnagende magefølelsen som sier at hun fortsatt er interessert (hun er skilt nå).

Hva gjør jeg? Stoler på han uten å blande meg inn, eller uttrykker min bekymring? Jeg har ikke lyst å være den sjalue dama...

Anonymous poster hash: dc760...41e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok sagt rett ut at jeg kanskje ikke var heeelt komfortabel med situasjonen, men det hadde blitt med det. Her må du jo faktisk bare stole på begge, i og med at hun er en venninne av deg. Det blir nok litt tøft, men du får bare bite sammen tennene og satse på at han er til å stole på. Han sier jo tross alt at han ikke er/var interessert i henne! :)

AnonymBruker
Skrevet

Skal de jobbe sammen hjemmefra?

Installere små, skjulte kamera? :lur:

:ninja:

Lykke til! :hug:

Anonymous poster hash: eff95...ca9
Skrevet

Det er ikke mye du kan gjøre, du må bare stole på han. Men la oss ikke håpe det ender slik:

:wow::hallo: .... :kristin: .... :humpe: ... :gravid:

• Liker 1
Skrevet

Hvis forholdet er så dårlig at dette faktisk er noe å bruke energi på er det kanskje ikke så mye å spare på..? Hvorfor være i et folrhold om man er så usikker på andre og seg selv, må være slitsomt.

AnonymBruker
Skrevet

Skal de jobbe sammen hjemmefra?

Installere små, skjulte kamera? :lur:

:ninja:

Lykke til! :hug:

Anonymous poster hash: eff95...ca9

Nei det er i hovedsak på jobb, men innebærer litt bilkjøring sammen og muligens noen overnattinger sporadisk i noen år.

Jeg tror nok han vet at jeg er ukomfortabel med dette. Men han er åpen om planene og snakker som at dette kun er jobb.

Jeg vet at hun har "fisket" etter informasjon fra en felles venninne, bl.a om det går bra mellom oss og lignende.

Jeg får vondt i magen med tanke på at han skal være "personlig" med henne. Jeg ønsker ikke at de skal diskutere forholdet vårt..

Huff vanskelig følelse, denne sjalusien..

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg aldri godtatt

Anonymous poster hash: 5a7bd...a97
  • Liker 1
Skrevet

.. å be kjæresten min å holde et kollegialt forhold til min venninne, som jeg vet har vært interessert i han?

Saken er den at jeg har en barndomsvenninne som for noen år siden (før jeg og han ble kjærester) var veldig interessert i han. Jeg har kjent han i 8 år, og hun forsøkte å bruke meg for å få tak i han et par ganger.

Etter at vi ble kjærester har jeg fortalt han dette, men han sier at han ikke visste det om henne, og at hun uansett var gift da, og at han ikke liker henne sånn sett.

Nå skal de jobbe sammen i en uke, deretter sporadisk. Jeg vet han har planer om å inkludere henne i småjobber framover, og jeg føler jeg må stole på han.

Men har likevel denne gnagende magefølelsen som sier at hun fortsatt er interessert (hun er skilt nå).

Hva gjør jeg? Stoler på han uten å blande meg inn, eller uttrykker min bekymring? Jeg har ikke lyst å være den sjalue dama...

Hvis dette er det valg han har, så bør han velge det bort. Høres ut som oppskrift til både drama, sjalusi og utroskap.

Da venninna di var interessert i han, så var hun gift? Eller ble du sammen med han da hun var interessert og singel? Om det er det siste, så kan du ikke vente at hun tar hensyn til deg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er det valg han har, så bør han velge det bort. Høres ut som oppskrift til både drama, sjalusi og utroskap.

Da venninna di var interessert i han, så var hun gift? Eller ble du sammen med han da hun var interessert og singel? Om det er det siste, så kan du ikke vente at hun tar hensyn til deg.

Hun var gift da hun var interessert i han. Jeg har aldri gitt uttrykk til henne for mine følelser til han. Men unnlot å videreformidle ønskene hennes til han den gangen fordi hun var gift, fordi jeg unnet han et ordentlig forhold og fordi jeg og han har en historie sammen som venner og litt mer i mange år. Jeg har vært glad i mannen lenge, og på en måte alltid ønsket at det ble oss til slutt.

Nå når vi har vært sammen i et år har jeg aldri vært lykkeligere.

Det kan virke bagatellmessig å bekymre seg for noe sånt, men vi prøver nå å bli gravide, og jeg er rett og slett blitt sjalu av meg..

Er det ikke riktig av meg å uttrykke min bekymring til han? Skal jeg bite det i meg og bare stole på avgjørelsene han tar?

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg aldri godtatt

Anonymous poster hash: 5a7bd...a97

Hvorfor hadde du ikke godtatt det?

TS

Skrevet

Bare si at det får deg til å føle deg usikker, ikke usikker på at han vil gjøre noe fordi du stoler på han, men at du er usikker på hva hun vil gjøre fordi hun er en liten rebell som ofte faller tilbake til gamle følelser.. Btw, du er mye penere enn henne, det er DEG han har valgt å være sammen med selvom han kunne fått venninnen din. Vær heller litt stolt over at du har en mann flere kunne tenke seg og at han har valgt DEG framfor de.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare si at det får deg til å føle deg usikker, ikke usikker på at han vil gjøre noe fordi du stoler på han, men at du er usikker på hva hun vil gjøre fordi hun er en liten rebell som ofte faller tilbake til gamle følelser.. Btw, du er mye penere enn henne, det er DEG han har valgt å være sammen med selvom han kunne fått venninnen din. Vær heller litt stolt over at du har en mann flere kunne tenke seg og at han har valgt DEG framfor de.

Takk for svar.

Ja jeg prøver å tenke sånn. Og vet jo innerst inne at dette er en gjennomtenkt fyr som jeg stoler på.

Jeg er derimot usikker på henne. Hun har vært en god venninne, men i forhold til menn er hun nok en flørt. Mye utroskap og det får meg til å ikke stole på at vårt vennskap går foran hennes "behov".

Jeg lurer på om det er riktig av meg å be han om å holde seg kollegial i forhold til henne, vil jeg ikke være masete da? Og dersom jeg uttrykker at jeg misliker situasjonen så kan jeg oppfattes som unødig sjalu.

Best å tie.. Og tenke at det som skjer det skjer..

TS

Skrevet

Takk for svar.

Ja jeg prøver å tenke sånn. Og vet jo innerst inne at dette er en gjennomtenkt fyr som jeg stoler på.

Jeg er derimot usikker på henne. Hun har vært en god venninne, men i forhold til menn er hun nok en flørt. Mye utroskap og det får meg til å ikke stole på at vårt vennskap går foran hennes "behov".

Jeg lurer på om det er riktig av meg å be han om å holde seg kollegial i forhold til henne, vil jeg ikke være masete da? Og dersom jeg uttrykker at jeg misliker situasjonen så kan jeg oppfattes som unødig sjalu.

Best å tie.. Og tenke at det som skjer det skjer..

TS

Du kan fortelle han om følsene dine rundt henne, og at du ikke stoler på hennes oppførsel, og ja, du kan si til han at du hadde satt pris på at han oppførte seg kollegial rundt henne fordi du vet at hun ofte tolker div. signaler på sin egen måte og at du syntes at det er en ekkel tanke. MEN pass på hvordan du sier dette til han, ikke få han til å tvile på din tillitt ovenfor han, og ikke si det som en kontrollerende ordre, mer som en undrende tanke som har streifet hodet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...