AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Dette lurer jeg litt på. Om jeg får barn med min kjære så blir det et lite problem, fordi at begge jobber av og til natt (sykepleier og politi) og hva gjør man da med barnet om begge må jobbe natt samtidig? Finnes det ordninger for dette? Finnes det dagmammaer som i stedet er nattmamma? Kan ikke tenke meg at dette er et problem for bare oss, for det er vel mange som har jobber der de jobber natt? Anonymous poster hash: 0a24b...26c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Barnevakt, enten familie eller andre, eller så må dere bytte vakter med noen slik at det ikke kræsjer. Finnes ingen ordninger for det, dette må man planlegge selv Anonymous poster hash: 46af1...96f 9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 En av dere bytter jobb. Anonymous poster hash: 05d0b...030 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Barnevakt, enten familie eller andre, eller så må dere bytte vakter med noen slik at det ikke kræsjer. Finnes ingen ordninger for det, dette må man planlegge selv Anonymous poster hash: 46af1...96f Så da kan man kanskje skaffe en dag(natt)mamma da om det krasjer og det ikke er mulig å bytte? Anonymous poster hash: 0a24b...26c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 En av dere bytter jobb. Anonymous poster hash: 05d0b...030 Det går nok ikke. Anonymous poster hash: 0a24b...26c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 At man får (eller håper å få) barn vet en jo såpass tidlig at det går an for en eller begge å ta seg "barnevennlig" arbeid i en 10-15 år. Slik løser nok de aller, aller fleste det. En jobb er jo i høyeste grad en midlertidig sak, og selv om du har en jobb der det inngår nattevakter akkurat nå så vil du jo neppe fortsette med det i all evighet (de fleste ønsker jo å utvikle karriæren noe). Politiet har også stillinger uten nattevakt. Og så finnes det skoler der en kan omskolere seg. Anonymous poster hash: b2631...d92 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 Er jo snakk om prioritering, enten må dere bytte vakt tid eller omskolere til noe annet. Trodde barnet kom først. Hva om dere får barnevakt om natta, når dere kommer hjem fra nattevakt så skal det vel soves. Vel hvem skal ta seg av barnet da?? Anonymous poster hash: cbbf6...c2d 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #9 Skrevet 2. januar 2014 Er jo snakk om prioritering, enten må dere bytte vakt tid eller omskolere til noe annet. Trodde barnet kom først. Hva om dere får barnevakt om natta, når dere kommer hjem fra nattevakt så skal det vel soves. Vel hvem skal ta seg av barnet da?? Anonymous poster hash: cbbf6...c2d Så du mener at en person med mastergrad som kan tjene ganske bra skal begynne å jobbe i kassa på rema100? Jeg spør i denne tråden etter råd om hva man kan gjøre når begge jobber nattevakt Det finnes barnehage på dagtid. -TS Anonymous poster hash: 0a24b...26c 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #10 Skrevet 2. januar 2014 At man får (eller håper å få) barn vet en jo såpass tidlig at det går an for en eller begge å ta seg "barnevennlig" arbeid i en 10-15 år. Slik løser nok de aller, aller fleste det. En jobb er jo i høyeste grad en midlertidig sak, og selv om du har en jobb der det inngår nattevakter akkurat nå så vil du jo neppe fortsette med det i all evighet (de fleste ønsker jo å utvikle karriæren noe). Politiet har også stillinger uten nattevakt. Og så finnes det skoler der en kan omskolere seg. Anonymous poster hash: b2631...d92 Jeg vet om psyk. sykepleiere som er 60 år og jobber natt av og til, så det går nok. Det er ikke akkurat som om at man jobber natt hele tiden heller verken som politi eller sykepleier, men det kan krasje tenker jeg da, og da lurer jeg på hva man kan gjøre de nettene. Trenger jo bare at det er en person i huset som sover der, og tenkte at det kanskje finnes noen dagmammaer som også er villig til å jobbe natt da? -TS Anonymous poster hash: 0a24b...26c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #11 Skrevet 2. januar 2014 Jeg hadde gjerne sovet over i noen andres hus mot betaling, for å si det slik. Det finnes nok mange som vil være villig til å være en slags nattmamma. Men det må dere nok ordne selv, privat. Anonymous poster hash: 2f8be...961 9
Gjest pysepusen Skrevet 2. januar 2014 #12 Skrevet 2. januar 2014 De jeg kjenner som har to jobber med nattevakter har greie arbeidsgivere sånn at nattevaktene sjelden kræsjer. De gangene det skjer er barna hos besteforeldre eller tanter og onkler. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #13 Skrevet 2. januar 2014 Så du mener at en person med mastergrad som kan tjene ganske bra skal begynne å jobbe i kassa på rema100? Jeg spør i denne tråden etter råd om hva man kan gjøre når begge jobber nattevakt Det finnes barnehage på dagtid. -TSAnonymous poster hash: 0a24b...26c Så du skal ha ungen hos dagmamma om natten og barnehage om dagen? Jaja............Anonymous poster hash: e5390...075 3
Lila Skrevet 2. januar 2014 #14 Skrevet 2. januar 2014 En av dere må bytte de vaktene hvir det krasjer, eventuelt ha barnet hos familie/venner hvis det absolutt ikke er mulig å bytte. Det beste er jo hvis en av dere bytter stilling slik at dere slipper å jobbe natt. Hvis dere vil ha barn, så handler det faktisk om å prioritere barnet. 2
Sushi Skrevet 2. januar 2014 #15 Skrevet 2. januar 2014 Dere spør arbeidsgiverne om å få samkjøre turnus. Det er veldig vanlig for alle foreldre som begge jobber turnus, det er ikke bare nattevakter men også kveldsvakter og helgevakter som kan kræsje. 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #16 Skrevet 2. januar 2014 Bytter jobb. Barna først!!! Anonymous poster hash: c41a0...87f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #17 Skrevet 2. januar 2014 At man får (eller håper å få) barn vet en jo såpass tidlig at det går an for en eller begge å ta seg "barnevennlig" arbeid i en 10-15 år. Slik løser nok de aller, aller fleste det. En jobb er jo i høyeste grad en midlertidig sak, og selv om du har en jobb der det inngår nattevakter akkurat nå så vil du jo neppe fortsette med det i all evighet (de fleste ønsker jo å utvikle karriæren noe). Politiet har også stillinger uten nattevakt. Og så finnes det skoler der en kan omskolere seg. Anonymous poster hash: b2631...d92 Det er jo ikke slik at det bare er ufaglærte stillinger som har nattevakt. I min bransje, en teknisk en, så er det mange steder turnusvakt også for div. spesialister innen sitt område. Anonymous poster hash: 5118f...7b5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #18 Skrevet 2. januar 2014 Det går nok ikke.Anonymous poster hash: 0a24b...26c Selvfølgelig går det. Jeg er nå i ferd med å avslutte en ekstra utdannelse som gir meg et nytt arbeidsfelt. Kombinasjonen av våre jobber fungerte ikke for familien, men etter et par åred deltidsstudier (dvs ett årsstudium) er alt mye bedre Anonymous poster hash: 15906...592 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #19 Skrevet 2. januar 2014 Så du mener at en person med mastergrad som kan tjene ganske bra skal begynne å jobbe i kassa på rema100? Jeg spør i denne tråden etter råd om hva man kan gjøre når begge jobber nattevakt Det finnes barnehage på dagtid. -TSAnonymous poster hash: 0a24b...26c Jeg har mastergrad, men syntes ikke det er et argument mot omskolering. Litt ekstrautdannelse førte meg inn på et nytt spor, som fungerer bredre for familien. Dette må man faktisk bare løse selv. Vi har nå en foreldre i skiftarbeid og en i "kontortid". Kombinasjonen fungerer godt.Anonymous poster hash: 15906...592
Raquelle Skrevet 2. januar 2014 #20 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Jobber selv i en bhg hvor veldig mange av foreldrene jobber turnus begge 2, og det virker ikke som om det er noe problem i forhold til vakt bytting hos arbeidsgiverene. Å de få gangene det skulle kræsje, noe som er 2-3 ganger i året så passer familie eller venner. Ikke noe problem å jobbe natt, og så levere barnet noen timer i bhg så man kan sove litt selv. Barn sover jo også det meste av natten. Å vist det er sjelden det blir sånn, så ser jeg absolutt ikke problemet Endret 2. januar 2014 av Raquelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå