Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har for ikke lenge siden kjøpt leilighet. Hele lånet står på meg, bor med samboer. Hva skjer når vi vil flytte til ett større sted og han skal være med på boliglånet? Jeg får ikke lånt noe mer enn jeg har nå, tror heller ikke jeg trenger det. Går det ann å ha to boliglån på ett og samme hus eller må vi ha felles lån?

Anonymous poster hash: d6cda...f8a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med to lån får sannsynligvis en av dere dårligere vilkår ettersom det ikke blir førsteprioritet. Hvorfor vil dere ikke ha felles lån? Uansett er det jo pant i den felles boligen, og dermed vil manglende betaling fra den ene likevel få konsekvenser for den andre.

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg tenkte bare det var lettere at jeg fortsatte med mitt og at han hadde sitt. Men det er vel kanskje ikke noe lettere? Banken er vel vant til å ordne det her?

Skrevet

Nei jeg tenkte bare det var lettere at jeg fortsatte med mitt og at han hadde sitt. Men det er vel kanskje ikke noe lettere? Banken er vel vant til å ordne det her?

Det enkleste for alle parter er vanligvis ett lån der dere lager en skriftlig avtale om hvor stor del av lånet hver av dere skal betjene.(med utgangspunkt i boligpris, egenkapital og eierbrøk)

Unntaket er hvis en av dere får gunstig lån gjennom arbeidsgiver eller pensjonskasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...