Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kompis som jeg har kjent i noen år nå kom med en ganske ekkel beskjed på nyttårsaften. Vi skulle samles en hel gjeng med selskap og overnatting hos en venninne, og kompisen min tok meg til sides tidlig på kvelden og sa at han hadde noe han måtte fortelle meg, han fikk meg først til å love at det som ble sagt måtte bli mellom oss.

Kort sagt så fortalte han meg at han hadde vært forelsket i meg en god stund nå, i over et år, og han lurte på om jeg følte det samme og han ønsket at vi to skulle skulle gjøre et forsøk på et forhold. Jeg sa bastant nei, og han brukte noen minutter på å prøve å overbevise meg, sa blant annet at jeg alltid var i tankene hans før han sovnet også videre. Til slutt bare gikk jeg bare ut i stua til de andre igjen.

Grunnen til at jeg til slutt ikke orket å diskutere dette noe lengre, er at han er forlovet. Med en av mine beste venninner. Faktisk var nyttårsaften en slags forlovelsesfest for de to, da den markerer nøyaktig 6 mnd til bryllupet. Lokale og kirke er bestilt og jeg skal være forlover og har planlagt utdrikkingslaget.

Resten av kvelden snakket vi lite sammen, og han satt ved min venninnes side og spilte den perfekte kjæreste som om ingenting hadde skjedd. Ved 03-tiden da hun hadde lagt seg og jeg stod og hjalp vertinnen med oppvasken kom han ned igjen og prøvde å få et ord med meg. Jeg var da så sliten/trøtt og litt småberuset at jeg ikke visste hvordan jeg ville takle en eventuell ny slik prat (var ganske provosert, så var redd for å f.eks. bli høyrystet), så jeg bare signaliserte at jeg ikke hadde tenkt å forlate kjøkkenet, og siden vertinnen også var der så gav han til slutt opp og gikk og la seg.

Nå sitter jeg hjemme og aner ikke hva jeg skal gjøre. Venninna mi ringte senest for 30 minutter siden for å prate om noe greier til bryllupet, så det er tydelig at han ikke har snakket noe med henne om det som skjedde.

Jeg føler meg så SYKT falsk som ikke har sagt noe til henne ennå, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få sagt det. Jeg er til vanlig ekstremt konfliktsky, og hater krangling og drama, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få sagt det på en måte som redder vennskapet. Jeg er virkelig glad i min venninne, men samtidig så vet jeg at hun er lett å lure. Eksen hennes var utro, og når noen konfronterte henne med det, så trodde hun ikke på dem, hun stolte for mye på han, og ble i forholdet helt til han gjorde det slutt. Jeg er derfor livredd for å ende opp som scapegoat dersom jeg sier noe om dette. At han skal la være å innrømme det og at vennskapet med min venninne skal ta slutt.

Samtidig så kan jeg ikke stå og se på at dette bryllupet skal fortsette :( Venninna mi har investert mye i det, også økonomisk. Det er hun som tjener best i forholdet, og det er hun som skal betale for hele selskapet blant annet.

Såå jeg vet ikke. er bare fortvila. Må få det ut :(

Anonymous poster hash: 99b94...934
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste riktige du kan gjøre her, er å fortelle venninnen din det. Tenk deg om du var henne, at typen din hadde gjort noe sånt mot deg. Huff, jeg håper virkelig du forteller henne dette. Og det må jo være ekstra ekkelt for deg å tenke på dette? Nei, du får bare stramme deg opp og fortelle henne det: NÅ!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff, kjedelig situasjon, men jeg ville nok sagt det til kompisen din, at du må fortelle dette til forloveden din, NÅ. Dere er i ferd med å gifte seg mens han er forelsket i en annen, og sier ikke han det gjør du det, men gi ham god tid. Om han fortsatt ikke gjør det, så ville jeg nok sagt det selv, selv om det ville gjort meg upopulær hos både kompisen din og henne. Normalt er jeg i mot å blande seg i andres liv, men når det er snakk om venner synes jeg det blir litt annet, og særlig når det er snakk om å snart gifte seg. Jeg tenker som så at jeg ville i alle fall satt pris på å få vite at mannen jeg er i ferd med å gifte meg med er forelsket i en annen, FØR vi gikk opp kirkegulvet.

Anonymous poster hash: 617fb...909
  • Liker 1
Skrevet

Vanskelig å si hva man skal gjøre.... Men det som er mest plagsomt er at han har satt deg i denne situasjonen. STRESS!!!

Så mitt råd er at du kontakter han, og ber han være ærlig med dama si. Enten lover han å slå det fra seg:

Si at han ikke får så mye som å sende deg et flørtende blikk eller noe. Da sier du fra til dama med en gang kan du si.

Eller så får du be han fortelle det. Det er ikke ditt problem, men hvis du forteller venninna di kan hun plutselig angripe deg for å kødde til bryllupet etc. Så ikke gjør det iallefall. Det er SISTE utvei.

AnonymBruker
Skrevet

sendte han melding for 10 minutter siden, men det var venninna mi som så den først. Hun skjønte ikke hva den betydde, men forstod nok til at hun er på vei hit nå for å prate om det. Forloveden vet det ikke, han er på jobb og glemte mobilen hjemme. Ønsk meg lykke til. :(

TS

• Liker 1
Skrevet

Lykke til TS!!! ta på deg profesjonelt verneutstyr...

• Liker 1
Skrevet

Uff, nå kommer venninna di til å hate deg, typen kommer til å hate deg, alle kommer til å hate deg, du får ingenting igjen for dette.

Du skulle ha holdt kjeft, ikke blitt sur, blitt glad, sagt at dessverre så er det ikke gjensidig - om det stemmer.

Skrevet

Uff, nå kommer venninna di til å hate deg, typen kommer til å hate deg, alle kommer til å hate deg, du får ingenting igjen for dette.

Du skulle ha holdt kjeft, ikke blitt sur, blitt glad, sagt at dessverre så er det ikke gjensidig - om det stemmer.

Det var han som var så dum å glemme mobilen hjemme :) Så det blir nok ikke så ille som du tror.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kommer venninna til å hate henne?jeghar nemlig opplevd det samme og jeg sa i fra til venninna mietter jeg hadde gitt han en sjans til å fortelle det selv. Vi erlike gode venner i dag meg og venninna mi. Jeg hadde da ikke gjort noe galt så hvorfor skulle hu hate meg?

Anonymous poster hash: 4919e...db3

• Liker 1
Skrevet

Men er det rett i forhold til venninnen da? Hun er i ferd med å gifte seg med en som egentlig vil ha en annen.

• Liker 2
Skrevet

Au, stakkars venninne. Ikke minst stakkars deg.. Håper dere finner ut av det, uten at du blir syndebukk.

AnonymBruker
Skrevet

Fyren er en falsk dritt som har planlagt bryllup og en fremtid sammen med en kvinne han ikke elsker og har i ett år elsket en annen. Han har i ett år hatt mulighet til å fortelle henne dette selv, så han fortjener ikke en mulighet nå til å fortelle det selv.

Bra du informerer din stakkars venninne! Lykke til!

Anonymous poster hash: e1068...6d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt drøyt, men du kan ta lydopptak? Da må hun vel tro deg?

Anonymous poster hash: 2eb8a...f64
AnonymBruker
Skrevet

TS her! Vi fikk pratet en liten stund før hun skulle på jobb.

Hun fortalte meg at hun lenge har hatt en slags mistanke om noe. Han har vekslet veldig på å oppføre seg som drømmemannen og på å virke litt fjern/vinglete. Hun hadde heldigvis ingen problemer med å tro på meg, og skal slå opp i kveld når hun kommer hjem. Synes sykt synd på henne, og hun skalv/gråt litt, men hun var heldigvis klar på at hun visste at hun ville ut av forholdet og komme seg videre.

Jeg er litt redd for reaksjoner fra han. Tipper han blir forbanna på meg, og jeg tåler dårlig at folk er sure på meg, selv om jeg egentlig synes at det var han som satte meg i denne posisjonen i utgangspunktet. Jeg får bare fokusere på at min samvittighet er ren ift. at jeg ikke kunne ha gjort noe annet uten å hate meg selv etterpå.

Takk for gode råd! :hug:

• Liker 8
Skrevet

Det var tøft gjort å si i fra!

• Liker 3
Skrevet

TS her! Vi fikk pratet en liten stund før hun skulle på jobb.

Hun fortalte meg at hun lenge har hatt en slags mistanke om noe. Han har vekslet veldig på å oppføre seg som drømmemannen og på å virke litt fjern/vinglete. Hun hadde heldigvis ingen problemer med å tro på meg, og skal slå opp i kveld når hun kommer hjem. Synes sykt synd på henne, og hun skalv/gråt litt, men hun var heldigvis klar på at hun visste at hun ville ut av forholdet og komme seg videre.

Jeg er litt redd for reaksjoner fra han. Tipper han blir forbanna på meg, og jeg tåler dårlig at folk er sure på meg, selv om jeg egentlig synes at det var han som satte meg i denne posisjonen i utgangspunktet. Jeg får bare fokusere på at min samvittighet er ren ift. at jeg ikke kunne ha gjort noe annet uten å hate meg selv etterpå.

Dette gikk jo kjempebra utifra situasjonen!!!

Han har ingen rett til å bli sur. Du sendte melding til HANS telefon, som han var så idiot å glemme igjen... Godt det endte slik. Nå slipper du mange kleine situasjoner i fremtiden.

• Liker 2
Skrevet

Ts jeg vil bare si at du virkelig er en god venn. Skulle vært flere som deg.

• Liker 2
Skrevet

Du er en veldig god venn som sa ifra! Ikke alle hadde turt det...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...