AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Jeg kjenner jeg blir forbanna på hele det systemet. nå er det andre månen på rad jrg bidraget er forsinket.. jeg skulle få det i desember men har ikke fått det enda,ringte nav påfor noen dager siden der di sa at jeg skulle få det om en til to dager. ringte nav igjenn idag der di forteller at di har fått beskjed om at bidraget blir ikke betalt ut før etter den 6.... det er aå irriterende. jeg er student pg har ikke så mye penger. nå er jeg helt blakk siden det har vært jul osv. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!! frustrert.no!Anonymous poster hash: 3512c...5c9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Bufferkonto er en fin ting. Det er egentlig ganske uansvarlig å ikke ha noe i bakhånd i tilfelle slikt skjer, spesielt når man har barn. Bidrag har vel også alltid vært til utbetaling mellom 6 og 10 om jeg ikke husker helt feil. Er vel sånn at det skal betales ut INNEN den 10 hver mnd. Og hvis bf ikke betaler så vil det jo også bli forsinka. Anonymous poster hash: 73703...eb0 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Bufferkonto er en fin ting. Det er egentlig ganske uansvarlig å ikke ha noe i bakhånd i tilfelle slikt skjer, spesielt når man har barn. Bidrag har vel også alltid vært til utbetaling mellom 6 og 10 om jeg ikke husker helt feil. Er vel sånn at det skal betales ut INNEN den 10 hver mnd. Og hvis bf ikke betaler så vil det jo også bli forsinka. Anonymous poster hash: Uansvarlig ? har ikke noe med det å gjøre i de hele tatt! når en betaler husleie,strøm barnehage regning osv så har en ikke så mye til overs, jeg kjøper den billigste maten som er for å klare forsåvidt komme seg igjennom hele månen. bidraget er forsinket med en mnd. det er noe jeg virkelig trenger, jeg skulle ha bidrage for desember og har ikk fått det ennå.. 73703...eb0 Anonymous poster hash: 3512c...5c9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Bufferkonto er en fin ting. Det er egentlig ganske uansvarlig å ikke ha noe i bakhånd i tilfelle slikt skjer, spesielt når man har barn. Bidrag har vel også alltid vært til utbetaling mellom 6 og 10 om jeg ikke husker helt feil. Er vel sånn at det skal betales ut INNEN den 10 hver mnd. Og hvis bf ikke betaler så vil det jo også bli forsinka. Anonymous poster hash: 73703...eb0 Bidraget skal betales ut så snart bidragsyter har betalt inn. Reglene ble endret for mange år siden.Anonymous poster hash: f0597...f19
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Bidraget skal betales ut så snart bidragsyter har betalt inn. Reglene ble endret for mange år siden.Anonymous poster hash: f0597...f19 Ja, men pga forfallsdato så blir det senest 10 hver mnd. Og hvis bf ikke har betalt så er det ikke noe å betale om man ikke har bidragsforskuddAnonymous poster hash: 73703...eb0
Kontormus Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 Mener forfallsdato er den 25. i hver måned 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 Mener forfallsdato er den 25. i hver måned så en skal ha bidraget før den 25 i hver mnd?isåfall siden jeg ikke har fått det. hva kan jeg gjøre da?Anonymous poster hash: 3512c...5c9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 Jeg kjenner jeg blir forbanna på hele det systemet. nå er det andre månen på rad jrg bidraget er forsinket.. jeg skulle få det i desember men har ikke fått det enda,ringte nav påfor noen dager siden der di sa at jeg skulle få det om en til to dager. ringte nav igjenn idag der di forteller at di har fått beskjed om at bidraget blir ikke betalt ut før etter den 6.... det er aå irriterende. jeg er student pg har ikke så mye penger. nå er jeg helt blakk siden det har vært jul osv. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!! frustrert.no!Anonymous poster hash: 3512c...5c9 Hvorfor få barn når du har så lite penger? Anonymous poster hash: a67a1...29c 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #9 Skrevet 2. januar 2014 så en skal ha bidraget før den 25 i hver mnd?isåfall siden jeg ikke har fått det. hva kan jeg gjøre da?Anonymous poster hash: 3512c...5c9 Bidragsyter skal betale innen 25.Anonymous poster hash: f0597...f19
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #10 Skrevet 2. januar 2014 Vet du at far faktisk har betalt inn for januar/desember? Jeg jobber i nav og vet at det gikk ut melding internt at det vil bli forsinket utbetaling av bidrag av tekniske årsaker - så du kan nok ikke gjøre annet enn å vente til neste uke.. Utbetaling av bidrag er avhengig av at far betaler inn til nav - om han ikke betaler inn vil du innen den 10. få utbetalt bidragsforskudd... Det kan nok være lurt som en annen foreslår å gjøre noe for å være litt i overskudd - dersom bidraget ikke trekkes rett fra lønna til bidragsyter kan det jo være den blir forsinket eller ikke kommer dersom bidragsyter ikke betaler. Du vil da istedet få bidragsforskudd som for de fleste utgjør mye mindre... Om du er i en så vanskelig situasjon økonomisk så burde du jo gjøre alt for å komme i en bedre situasjon ved å øke inntekten eller redusere på utgiftene.... Mottar du alle stønader du kan få? Bostøtte? Stønad til Barnetilsyn? Utvidet barnetrygd? Har du mye gjeld kan det være en ide å kontakte gjeldstelefonen i nav på tlf 800 45353 Anonymous poster hash: 04ed3...1a8 1
Kontormus Skrevet 2. januar 2014 #11 Skrevet 2. januar 2014 så en skal ha bidraget før den 25 i hver mnd?isåfall siden jeg ikke har fått det. hva kan jeg gjøre da?Anonymous poster hash: 3512c...5c9 Betalingsfristen er den 25. for bidragsyter. For mottaker kommer det noen få dager etter. Siden det har vært jul og mange helligdager tar det nok noen dager ekstra. Men det skal være rett rundt hjørnet nå. Har forresten ikke fått mine jeg heller.
Kontormus Skrevet 2. januar 2014 #12 Skrevet 2. januar 2014 Hvorfor få barn når du har så lite penger? Anonymous poster hash: a67a1...29c Hvorfor henger du her og venter på at det skal komme noen å kritisere? Dessuten, man får lite som enslig forsørger..... 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Hvorfor henger du her og venter på at det skal komme noen å kritisere? Dessuten, man får lite som enslig forsørger..... En enslig student FÅR mye, og en enslig forsørger får en god del og vi andre som får barn med den man lever sammen med betaler for egne barn i tillegg til å betale skatt slik at enslige snylterne ikke trenger å betale for egne barn...Anonymous poster hash: 2c28b...58c 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Off topic, men jeg er så DRITTLEI sure kjerringer som kommer og skriker om bufferkonto og setter spørsmålstegn ved om man i det hele tatt burde være forelder om man ikke har god økonomi. Er dere genuint bekymra eller sitter dere bare parat til å sette dere på den høye hesten og være sure og nedlatende, helt anonymt, så snart dere har sjansen? Om dere virkelig er bekymret så kan jeg fortelle at jeg vokste opp med en enslig mor som jobbet ræva av seg i restaurantbransjen, men med boliglån, utgifter til bil, mat, strøm, kommunale avgifter og alt vi ungene trengte så var hun faktisk avhengig av de få kronene hun fikk i farsbidrag. Hun hadde ikke muligheten til å opprette noen bufferkonto, det kommer kanskje som et sjokk på dere men alle har faktisk ikke det. Jeg har likevel hatt en utrolig fantastisk barndom, aldri manglet hverken kjærlighet eller noe som helst materielt. Jeg hadde ski, sykkel, reiste på ferier og visste ingenting om dårlig økonomi før langt inn i voksen alder. Så det går faktisk å være en god mor og å ha en flott oppvekst selv uten bufferkonto!!! Hårreisende, er det ikke? Og om målet bare er å trykke ned andre så syns jeg dere skal tenke litt over hvordan dere liker å bli behandlet selv og behandle folk slik. Makan til piss! Anonymous poster hash: cdfa2...16b 3
whoppii Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 En enslig student FÅR mye, og en enslig forsørger får en god del og vi andre som får barn med den man lever sammen med betaler for egne barn i tillegg til å betale skatt slik at enslige snylterne ikke trenger å betale for egne barn...Anonymous poster hash: 2c28b...58c ikke ofte jeg sier dette men DU børr begynne å holde kjeften din! du må vær en jævla bitter person. enslige får ikke mye. 1
Peter007 Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 (endret) Jeg kjenner jeg blir forbanna på hele det systemet. nå er det andre månen på rad jrg bidraget er forsinket.. jeg skulle få det i desember men har ikke fått det enda,ringte nav påfor noen dager siden der di sa at jeg skulle få det om en til to dager. ringte nav igjenn idag der di forteller at di har fått beskjed om at bidraget blir ikke betalt ut før etter den 6.... det er aå irriterende. jeg er student pg har ikke så mye penger. nå er jeg helt blakk siden det har vært jul osv. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!! frustrert.no!Anonymous poster hash: 3512c...5c9 Hei TS. Har du undersøkt hva det skyldes at utbetaling er sen? Hva sier så NAV om det? Ja regner med du har vært i kontakt med de om dette og ikke bare kjeftet. Tekniske problemer sa noen over her som jobbet der. Skjønte det så at utbetalinger kommer fra NAV enten frivillig innbetalt av bidragsyter til NAV eller tvangstrekk i lønn eller annet. Oppfyller du krav til sosialhjelp akutt til innbetalingen er der? Snakk med NAV om det. Skulle det være så skje det glipper fra tid til annen. Feil gjør alle og sikkert du med. Skulle bidragsyter være sein med sin innbetaling en gang i blant så får du ikke gjort så mye med det. Ta det med ro og ikke la dette gå for mye innpå deg. Du virker stresset over dette. Ser ikke på det som noe stort problem om du ikke har store gjeldsbyrder som allerede er forsinket. Videre har purringer på deg som truer med utpanting. Om så skulle være skyldes ikke det dette enkelttilfellet. Endret 3. januar 2014 av Peter007
Kontormus Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 En enslig student FÅR mye, og en enslig forsørger får en god del og vi andre som får barn med den man lever sammen med betaler for egne barn i tillegg til å betale skatt slik at enslige snylterne ikke trenger å betale for egne barn...Anonymous poster hash: 2c28b...58c Vel, omtrent halvparten av ekteskap, og sikkert enda flere samboerskap går til helvete. Ville ikke vært så tøff i trynet, plutselig sitter du der selv! Og da antar jeg at luren høres anderledes ut... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå