Gå til innhold

Foreldre som tar med veldig små barn på kino...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som er oppgitt over foreldre som på død og liv må ta med seg veslejenta på 3-4 og gutten på under 5 på en film med 7 års grense.

Regla gjentar seg, det går knapt et par minutter så begynner den ene å sutre å gråte fordi det blir for voldsomme inntrykk. Den andre spør så mange spørsmål at det er helt tydelig at filmen gir lite mening.

Er det fordi filmene "tillatt for alle" virker for kjedelige for de voksne, eller at man tror at mitt barn er så moden for alderen, hun blir sikkert ikke redd og kommer sikkert til å skjønne den?

Synes dette nesten kan grense til mishandling av og til :(

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg som er oppgitt over foreldre som på død og liv må ta med seg veslejenta på 3-4 og gutten på under 5 på en film med 7 års grense.

Regla gjentar seg, det går knapt et par minutter så begynner den ene å sutre å gråte fordi det blir for voldsomme inntrykk. Den andre spør så mange spørsmål at det er helt tydelig at filmen gir lite mening.

Er det fordi filmene "tillatt for alle" virker for kjedelige for de voksne, eller at man tror at mitt barn er så moden for alderen, hun blir sikkert ikke redd og kommer sikkert til å skjønne den?

Grense 7 er ikke det samme som tillat for alle. Medietilsynet setter grensen klag dit =)

Anonymous poster hash: a1377...b16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det du forklarer her for det er en god stund siden jeg gikk og så barnefilm midt på dagen. Sønnen min er litt over 3år og jeg tar ikk med han på kino for jeg vet han ikke er moden nok for det ennå.

Noen foreldre drar med seg barna på ting fordi DE syns det er gøy, ikke fordi barna vil og da blir det slik du beskriver. Det er helt feil.

Anonymous poster hash: 709d2...47a

• Liker 1
Skrevet

Grense 7 er ikke det samme som tillat for alle. Medietilsynet setter grensen klag dit =)

Anonymous poster hash: a1377...b16

Oops trykket hvis liker på kommentaren din :)

Dette var ikke en klage på aldersgrensene, men en klage på foreldrene som tar med for små barn på filmer som de helt tydelig ikke har glede av...

• Liker 1
Gjest gurimalla
Skrevet

....

Jeg tok med sønnen min på 4 på filmer med 7 årsgrense. Hvis du ser på aldersgrensene står det ofte hvorfor det er 7 årsgrense, ofte er det pga skumle scener, småtten var ikke spesielt lettskremt og hadde stor glede av f.eks Biler 2 også før han var 7.

Uansett; dette er vel laaangt unna mishandling! Spar de store ordene til du trenger dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Unger som ikke klarer å sitte rolig og stille så lenge filmen varer har ingenting på kino å gjøre.

Anonymous poster hash: 577cf...af8
  • Liker 13
Gjest Belle âme
Skrevet

Da eg var 4 såg eg ein film med 18 års aldersgrense(ikkje på kino) Det går fint :))

AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke er mishandling av barnet, så er det i hvert fall ganske dårlig gjort mot resten av publikum.

Har opplevd mange ganger å bli forstyrret over barn som helt klart er for små til å være med på både kino og teater. Skjønner at foreldrene vil det godt, men hva med å vente til det er stor sjanse for at barnet faktisk får noe ut av det (og ikke ødelegger for oss andre)?

Anonymous poster hash: cabc4...428
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det går meg på nervene. Tok sønnen min på 8 med på en film uten aldersgrense, men småbarn som løp rundt, ropte, pratet og dro i gardinene foran lerretet ødela mye av opplevelsen.

Mange av barna kan ikke ha vært mer enn 2-3 år, og foreldrene bare satt på ræva og lot dem herje.

Lite vits å gå på kino når barna er for små til å ha utbytte av det og folkeskikk og oppdragelse syns jeg det går ann å ta med seg på kino også.

Anonymous poster hash: 21400...77f
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Var på Jul i Flåklypa... der var det noen som hadde tatt med seg alt for små barn - hva er vitsen med det? De forstår jo ikke handlingen uansett.... Det endte med hyling og gråt i over 15-20 minutter før de forstod at de måtte gå. Når de endelig hadde bestemt for å gi oss andre fred så var det full påkledning og leting etter støvler som tok en evighet, i stedet for at en av de to voksne damen kunne ta skrikerungen med seg ut mens den andre plukket med seg ting og tang. De ødela filmen for mange !

Er barn for små så vent til de blir elder, da får de en hyggelig opplevelse.

Anonymous poster hash: 89108...0e8

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn på 4 har ennå ikke vært på kino (har sett film hjemme på TV/DVD). Det er det flere som synes er "rart". Men jeg synes ikke det haster ennå. Sofan hjemme er fin både mhp dobesøk og snacks ;)

Anonymous poster hash: ea731...3a9

• Liker 2
Skrevet

kan jo skryte av det på facebook etterpå

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Da eg var 4 såg eg ein film med 18 års aldersgrense(ikkje på kino) Det går fint :))

Den forstod du mye av sikkert?

• Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet

Vet dere hva? Jeg har tydeligvis misforstått dette med aldersgrenser. Jeg har alltid trodd at de var nedre aldersgrenser, ikke øvre. Men hvis det er slik, er det jo forståelig at barn under 7 år kan se filmer med den aldersgrensen oppover. Tilsvarende for aldersgrense 12 og videre.

Gjest Belle âme
Skrevet

Ja, dessverre.

Den forstod du mye av sikkert?

AnonymBruker
Skrevet

På 7 år er det tillatt med barn ned til 4 år sammen med voksen, dette gjelder de andre grensene også (altså tre år yngre sammen med voksen) med unntak av 18 år som er absolutt.

Selv så jeg Frost igår med en fireåring og vi har sett flere filmer på kino før dette (da gjerne aldersgrense tillat for alle) og det gikk veldig greit, var også mange andre barn der i den alderen og litt oppover, knapt nok forstyrrelser med unntak av de som diskret fulgte ungen på do. Var vel ei som protesterte litt, men de gikk raskt ut.

Så mange barn kan faktisk ha glede av kinoturen, det er vel heller de voksne som må kjenne sitt barn og vite hvorvidt filmen fenger ungen og ha vett til å gå ut ved uro. Før vår første kinotur hadde vi sett hele filmer her hjemme og de første gangene så satt vi slik at vi lett kun snike oss ut hvis det var behov + valgte film og visningstidspunkt tilpasset barn.

Anonymous poster hash: fe82e...99a

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal på Walking with Dinosaurs med min 4-åring selv om aldersgrensen er 7. Han digger dinosaurer, og har vært på kino 3-4 ganger før, null problem. Sitter helt oppslukt. Kommenterer litt iblandt, det synes jeg er greit på 7-års film.

Gjest tuppesjura
Skrevet

Mine har vært på kino fra de var 3-4 år. Aldri bråk og de har sittet i ro uten problem. Aldersgrense for barnefilm er ofte fordi noen ikke vil forstå handlingen når de er for små. Jeg tenker man må se an sine egne barn, for det er store forskjeller.

Skrevet

Det vil jeg kalle mishandling.

• Liker 3
Gjest Inferno
Skrevet

Om kiden forstyrrer andre har den ingenting å gjøre i en kinosal.

Gjelder forøvrig for voksne også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...