Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var den ikke det kanskje? For meg var den det. Ingen julestemning, vært en tung tid. Hele universet har virket "feiljustert" i desember. Det er jo slik jeg opplever det.

Men er det bare meg? Eller har dette vært sånn for mange andre og? Sånn mer enn normalt? Jeg har inntrykk av at folk generellt har hatt en kjipere jul enn vanlig. Mange flere rundt meg sliter enn det som er vanlig i min omgangskrets. Jeg vet broren min og dama mest sannsynlig er ferdig. Han sa det...Det er så trist for familien liker henne. En i familien har nok ikke lenge igjen nå heller...

Er det bare noe jeg tror? Eller har dette vært en rar/dårlig jul for flere enn vanlig? Var det i så fall været som startet det? Eller fraværet... Er det sånn at når det dreper julestemningen så kommer mer av alt det andre til overflaten?

Lyst å høre folk sine tanker...

Anonymous poster hash: 87b42...20a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Været var jo ikke akkurat typisk for jula. Ellers vet jeg ikke. For meg var det ikke så annerledes enn før. Jeg hadde en bedre julaften enn i 2012, og jeg feira nyttårsaften med søstra mi og hennes venner. Hadde jeg ikke hatt dem så ville den dagen vært alene, men det hadde ikke gjort meg noe. Dagene før julaften, og romjuls-dagene... Jeg har ikke tenkt så mye på det egentlig. Fantastisk deilig med juleferie iallfall :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en dårlig jul. Null julestemning og null juleglede.

Bruker alltid å bli trist i jula, men jula 2013 var verre.

Anonymous poster hash: 8e13a...398
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trist julevær, feiret i utlandet uten min egen familie for første gang, dødsfall i familien osv.. Ja, det var en litt tristere jul enn vanlig :sukk:

Anonymous poster hash: 89e0f...8c3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beste jula på lenge. Ingen sykdom eller dødsfall, invitert på selskaper, ut på skiturer uten at det var alt for kaldt. Herlig!

Anonymous poster hash: ec0f2...505

• Liker 4
Skrevet

Ja du sa det, universet virket litt feiljustert. Jeg har følt det sånn, det er nok mest pga. været. Noe var liksom litt "off" hele desember. Det føles som at det blir mørkt veldig tidlig, noe som aldri har plaget meg før, det har bare vært naturlig. Vi får sikkert en fin og koselig jul neste år :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har vært en rar jul. Sårbare familie- og vennesaker kjennes riktignok ekstra godt i den tiden, men det har virkelig vært usedvanlig grått i år. I fjor greide jeg i det minste å være litt trist og sentimental for ting som ikke henger på greip, men i år surret hele jula forbi meg uten at jeg følte noenting.

Pleier også i det minste å kjenne på en slags "ny start-stemning" ved nyttår enten det er feiring eller ei, men i år - ingenting...

Anonymous poster hash: dddac...5e6
  • Liker 2
Skrevet

Ny start-stemning kjenner jeg etter. Oftest klarer jeg å finne den. Synes også det er festlig å lese års-horoskopene, ta vare på noen av dem, og se etterpå at de stemmer. :)

Skrevet

Nei, jeg hadde samme julestemning som jeg pleier. Holdt fast på de samme tradisjonene og hadde det akkurat like hyggelig som sist år. I tillegg hadde jeg lang ferie, det ble en ekstra bonus.

Jeg er lei meg for dere som sliter og har slitt, men nei, jeg kan ikke henge meg på der.

:heks:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ny start-stemning kjenner jeg etter. Oftest klarer jeg å finne den. Synes også det er festlig å lese års-horoskopene, ta vare på noen av dem, og se etterpå at de stemmer. :)

Jeg leser og alle årshoroskopene jeg kommer over, hehe :)

Tror nok året forøvrig blir mye bedre enn høytidsdagene som starter det opp.

Anonymous poster hash: dddac...5e6

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg har inntrykk av at universet har vært feiljustert i hele 2013. Det er første gangen jeg har sett at folk har skrevet på facebook at de håper dette året blir bedre enn det forrige. Ikke bare en person, men altfor mange.

Det har vært mange tøffe tak for flere av mine venner og kollegaer i 2013 enn det jeg kan huske å ha opplevd før.

I mitt eget liv har det også vært unormalt mange påkjenninger.

• Liker 2
Skrevet

Hmm, i min bittelille verden var faktisk julen fæl i år. Vel, jeg har kronisk migrene og er vant til at de fleste dager er sengedager. Men i julen merkes det mest:( Og denne julen var jeg ekstra uheldig, ble syk lille julaften og kom meg ikke opp før tredje juledag:(

Men er ydmyk for min snille familie, da:)

AnonymBruker
Skrevet

Vel, 2013 var generelt et helt grusomt år. Glad det er over, og håper 2014 blir bedre!

Anonymous poster hash: 9f12c...ab0
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her...

Det er virkelig noe i det jeg sier. Nå er hverdagen her igjen og jeg treffer folk jeg ikke har sett siden før jul. Mange opplever julen og perioden vi er i som rar.

Den creepye stemningen ute nå...truende. Ei vennine sa hun hadde sånn "stille før stormen" følelse. Det er treffende. Hun sa hun hadde merket på FB at flere enn vanlig har ryddet julen ut tidlig. Sett det samme selv og...

Hva er dette liksom..

Skrevet

TS her...

Det er virkelig noe i det jeg sier. Nå er hverdagen her igjen og jeg treffer folk jeg ikke har sett siden før jul. Mange opplever julen og perioden vi er i som rar.

Den creepye stemningen ute nå...truende. Ei vennine sa hun hadde sånn "stille før stormen" følelse. Det er treffende. Hun sa hun hadde merket på FB at flere enn vanlig har ryddet julen ut tidlig. Sett det samme selv og...

Hva er dette liksom..

Tror du dommedag er nær? :ler:

:heks:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt den koseligste jula på mange år :)

Anonymous poster hash: fc3c9...287

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier vanligvis å bli veldig trist i julen fordi jeg savner familien min. Men i år brydde jeg meg ikke noe særlig. Man blir kanskje vandt til det? Hadde ingen julestemning men det var like greit egentlig. Så julen kom og gikk som alle andre dager egentlig, mye trening og litt ekstra filmer på tv :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Haha, nei, jeg hadde en kjempefin jul, bedre enn årene før, og synes også 2013 var et bedre år enn 2012, 2011, 2010, 2009... :)

På Facebook, Instagram osv kjører de som er aktive akkurat den samme "se på mitt fantastiske liv!"-stemningen som det alltid er.

Anonymous poster hash: 8ebf7...633
Skrevet

TS, slik du beskriver den feiljusterte verden i jula, slik pleier jeg å føle verden når jeg har mye angst. Det har jeg heldigvis ikke hatt denne jul, så for meg har alt vært bare fint.

AnonymBruker
Skrevet

TS, slik du beskriver den feiljusterte verden i jula, slik pleier jeg å føle verden når jeg har mye angst. Det har jeg heldigvis ikke hatt denne jul, så for meg har alt vært bare fint.

Ja, jeg vet det. Jeg har slitt med problemer selv i julen inkl. angst. Men det virker som den har vært rar/negativ for flere enn ellers. Det er vel fraværet av julevær og sånn som gjør det. Det føles jo merkelig med jul og vær og tempraturer som hører til i slutten av august..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...